Eksosanlegg 112i syncro
-
the ruckus
- Car: t3 1988 112i syncro
- Phone: 90916912
Eksosanlegg 112i syncro
Da er tiden inne for å bytte hele greia, da røret før potta ikke lenger ville være en del av spetakkelet. Er fattig student så må prøve å finne et av den rimelige slagsen men såklart er det ikke noe poeng hvis det er drit man kjøper.
Har lest litt på tråden "rustfritt eksosanlegg" hvor det er noen gode alternativer. Men hvis rustbare anlegg også skal være med i betraktningen, hvor skal jeg lete? noe man må styre unna?
Har sjekket svendsen(10000) og torshov(7000) det virker som det lønner seg å bestille fra tyskland eller england!?
fred
Har lest litt på tråden "rustfritt eksosanlegg" hvor det er noen gode alternativer. Men hvis rustbare anlegg også skal være med i betraktningen, hvor skal jeg lete? noe man må styre unna?
Har sjekket svendsen(10000) og torshov(7000) det virker som det lønner seg å bestille fra tyskland eller england!?
fred
-
hansstef
- -

- Car: T3 -86 SYNCRO GL 1.9TDK
- Phone: 9-1-8-8-0-9-3-7
Re: Eksosanlegg 112i syncro
letet mye selv, endte med å ta bra anlegg fra en bra delemotor med bra gir som jeg fikk for 3000 totalt 
tror eneste måte å få bra originalanlegg på er å være heldig på delemarkedet.
tror eneste måte å få bra originalanlegg på er å være heldig på delemarkedet.
Hans Sæle
-
bjørn53
- -

- Car: t3 + golf
- Phone: 90134047
Eller kjøp de delene som er skadet.
http://server4.gs-shop.de/200/cgi-bin/s ... terID=4357

Ser ut som om alle disse delene selges enkeltvis.
Noen av rørene som jeg fjernet på en eldre wbx boxer var kraftigere dimensjonert enn de blikkdelene som selve demperen er laget av. Usikker på nyere motorer, men det jeg har sett er tretthetsbrudd i rørene og istykker rusta demper.
http://server4.gs-shop.de/200/cgi-bin/s ... terID=4357

Ser ut som om alle disse delene selges enkeltvis.
Noen av rørene som jeg fjernet på en eldre wbx boxer var kraftigere dimensjonert enn de blikkdelene som selve demperen er laget av. Usikker på nyere motorer, men det jeg har sett er tretthetsbrudd i rørene og istykker rusta demper.
Last edited by bjørn53 on 16 Aug 2011, 17:59, edited 2 times in total.
Hvor jeg har det fra???... et langt liv med god og dårlig erfaring. Lærer litt her og..
Buss 81 delebil
Rico camper 83
Pickup 87 delebil
combi 89 delebil
Buss 81 delebil
Rico camper 83
Pickup 87 delebil
combi 89 delebil
-
Buss Marius
- -

- Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
- Phone: 92023467
Eller sjekke med Unneberg bil. Der virker det som et sett i Rustfritt vil koste rundt 10.000nkr disse delene er identiske med originalt, slik at du kan bytte det del for del.
Et i vanlig stål vil koste rundt 4500,- beregn opptil 2 uker for levering.
Et i vanlig stål vil koste rundt 4500,- beregn opptil 2 uker for levering.
-
VonZu
- -

- Car: 91 Oettinger Syncro Multivan 3,2
Nå skal ikke jeg skryte for mye av det rustfrie eksosanlegget mitt (som fortsatt ligger i en kasse bak i syncroen), men det jeg bestilte fra vwspeedshop.com kom vel rundt 4500,- ferdig levert. Og det gikk fortere enn 2 uker.Buss Marius wrote:Et i vanlig stål vil koste rundt 4500,- beregn opptil 2 uker for levering.
-
the ruckus
Kan du ikke montere det a VonZu?! så kan vi få feedback på det. Det er absolutt av interesse, men jeg så man må bytte oljefilter til ett kortere, har det noe å si på noe?
Takker for alle svar! Dette forumet er strålende!
Takker for alle svar! Dette forumet er strålende!
-
VonZu
- -

Jeg skal montere det... snart
Nå har jeg akkurat blitt ferdig med retroen, så da er det bare å sette toppen på den ene traktoren og så er det syncroen sin tur. Jeg har lyst å gjøre om på rekkefølgen, men det vil være lite fornuftig.
Dette eksosanlegget er den tingen jeg har mest av alt lyst å montere, og er definitivt det som har ligget lengst på vent. Siste gang jeg bestiller kule deler så langt tid i forveien av montering
Det jeg kan love, er en tråd med mange bilder og mye beskrivelse av monteringen. Samt en video som gir et inntrykk av lyden
Dette eksosanlegget er den tingen jeg har mest av alt lyst å montere, og er definitivt det som har ligget lengst på vent. Siste gang jeg bestiller kule deler så langt tid i forveien av montering
Det jeg kan love, er en tråd med mange bilder og mye beskrivelse av monteringen. Samt en video som gir et inntrykk av lyden
-
Buss Marius
- -

Dette likner veldig på det som er for 85 modell og eldre men kan tydelighvis tilpasses senere modeller også. jeg er derfor veldig spent på hvordan det vil passe på en SyncroVonZu wrote:Nå skal ikke jeg skryte for mye av det rustfrie eksosanlegget mitt (som fortsatt ligger i en kasse bak i syncroen), men det jeg bestilte fra vwspeedshop.com kom vel rundt 4500,- ferdig levert. Og det gikk fortere enn 2 uker.Buss Marius wrote:Et i vanlig stål vil koste rundt 4500,- beregn opptil 2 uker for levering.
-
VonZu
- -

En helt kurant sak. Jeg kjøpte to stk av det filteret de oppgir delenummer til på nettbutikken. Et polofilter. Jeg har, som sagt, ikke montert anlegget enda, og vet derfor ikke hvordan det blir med det. Men, da jeg skiftet olje på retroen, satte jeg på det ene av dem der. Neste gang setter jeg nok på et likt. Må bytte oftere, men det gjør bare godt for disse motorene antar jeg. Hendigere og greiere å jobbe med enn det originale.the ruckus wrote:Men jeg så man må bytte oljefilter til ett kortere, har det noe å si på noe?
-
the ruckus
Snakket med unneberg og fikk tilbud om ett i vanlig stål til 8000 som ikke passet helt og rustfritt til 19000!!! tror kanskje jeg skal håpe at gjenværende rør sitter en stundt til og heller bytte ut det som mangler/er håpløst. vurderer å bygge med biltemadeler.
Er det kreativiteten som gjelder? Er man sjanseløs uten sveiseaparat og vinkelsliper, evt. andre redskaper som er nødvendige??
Er det kreativiteten som gjelder? Er man sjanseløs uten sveiseaparat og vinkelsliper, evt. andre redskaper som er nødvendige??
-
Buss Marius
- -

Sitter her med VWHeritage katalogen, som jeg fikk hos Unneberg. I henhold til den koster bakre rør 290. Fremre 229.99 for 2WD og 248,99 for Syncro. Den som samler rørene til ett (hva heter det?? manifold) finnes ikke i rustrfitt, den er i støpejern. Røret fra denne og inn i potta har ikke pris i kattalogen. potta 300,00 og enderøret 50 alle priser er i pund.the ruckus wrote:Snakket med unneberg og fikk tilbud om ett i vanlig stål til 8000 som ikke passet helt og rustfritt til 19000!!! tror kanskje jeg skal håpe at gjenværende rør sitter en stundt til og heller bytte ut det som mangler/er håpløst. vurderer å bygge med biltemadeler.
Kanskje man skulle bestill det direkte fra Uk, dersom de sender til norge da...
-
Aleksander
- Car: T3 Syncro GL 1.2 1987, Vr6 2.8 1998
- Phone: 91687098
Hei
Jeg bestilte et rustfritt anlegg fra JP Exhaust i UK i våres. De lager på bestilling, så det tok 4-5 uker før jeg hadde det(10 dager hos sped i Norge). Det bygges på en gammel motor de har stående, så det passet rett på Syncroen. Ikke noe sportsanlegg, men er tilnærmet lik det originale med bøy over motorbeskytteren(eller hva den nå heter). God service. Kom på litt over 7000kr inkl toll og transport hjem.
Jeg bestilte et rustfritt anlegg fra JP Exhaust i UK i våres. De lager på bestilling, så det tok 4-5 uker før jeg hadde det(10 dager hos sped i Norge). Det bygges på en gammel motor de har stående, så det passet rett på Syncroen. Ikke noe sportsanlegg, men er tilnærmet lik det originale med bøy over motorbeskytteren(eller hva den nå heter). God service. Kom på litt over 7000kr inkl toll og transport hjem.
Aleksander
-
Caravelle-Kai
- -

Trenger ny eksos jeg også.Aleksander wrote:Hei
Har flere handlet fra JP Exhaust?
2013 Ford Kuga 2,0 TDCi Powershift - Til salgs!
1999 T4 Caravelle 2,5 tdi
1990 T3 Caravelle Coach 1,6D
1975 VW 1200 Jeans
1974 VW 1200 Jeans (konebil)
Coach-Kameraden og Eksil-Rundlyktgeriljaen.
1999 T4 Caravelle 2,5 tdi
1990 T3 Caravelle Coach 1,6D
1975 VW 1200 Jeans
1974 VW 1200 Jeans (konebil)
Coach-Kameraden og Eksil-Rundlyktgeriljaen.
-
hansstef
- -

Kjøpte dette eg og:
http://www.vwspeedshop.com/product.php? ... t=0&page=1
Bestilte for en uke siden, ventes like rundt hjørnet.
Total: £403 inklusive frakt.
Hans Sæle
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
hvordan vil dette passe på syncro da?hansstef wrote:Kjøpte dette eg og:
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
-
VonZu
- -

Ser greit ut så langt på min hvertfall.
-
hansstef
- -

Mulig dette bildet er til hjelp, viser hvordan det er montert på 2WD:Rapidspeed wrote:hvordan vil dette passe på syncro da?hansstef wrote:Kjøpte dette eg og:
http://www.vwspeedshop.com/images/D/t25b2.jpg
Hans Sæle
-
lochraceness
- -

- Phone: 45453058
Hvordan ble lyden med anlegget fra vwspeedshop? Var passformen bra?
Har snakket med http://www.rakaror.o.se/avgassystem/volkswagen.html dette firmaet i dag.
De sa at deres standardsystem for 2,1 vil bli et sportssystem og at det neppe kom til å koste over 6000SEK. Han sa det var noe tull med malen de hadde (kanskje de jobber for at man skal slippe å bytte til et mindre oljefilter?) og at de jobbet med å få fram for salg et fungerende sports system. Han antydet forsiktig et tidsperspektiv på 6 mnd.
Mvh Lochraceness
Har snakket med http://www.rakaror.o.se/avgassystem/volkswagen.html dette firmaet i dag.
De sa at deres standardsystem for 2,1 vil bli et sportssystem og at det neppe kom til å koste over 6000SEK. Han sa det var noe tull med malen de hadde (kanskje de jobber for at man skal slippe å bytte til et mindre oljefilter?) og at de jobbet med å få fram for salg et fungerende sports system. Han antydet forsiktig et tidsperspektiv på 6 mnd.
Mvh Lochraceness
-
VonZu
- -

Passformen er fin, bortsett fra to ting:
Det med utløpet har vært utfordrende ved en og annen anledning. Jeg tror jeg skal kappe litt i det, og vinkle det mer oppover.
- Oljefilteret må byttes til polofilter.
Utløpet fra potta peker nedover, slik at det er fort gjort å ta borti hvis en skal rygge opp en bratt bakke eller lignende.
Det med utløpet har vært utfordrende ved en og annen anledning. Jeg tror jeg skal kappe litt i det, og vinkle det mer oppover.
-
lochraceness
- -

- Phone: 45453058
Takk for svar og god info.
Hvordan ble lyden? Har bygget potte selv med deler fra biltema men synes det bråker litt for mye.
Det er ikke aktuelt pr nå å kjøpe enda en ny eksos, men jeg har på følelsen at det ikke nødvendigvis blir så lenge til jeg må gjøre det. Lurer derfor på om støynivået er akseptabelt med et slikt anlegg som du har...
Bråker det mer enn et originalt anlegg?
Mvh Lochraceness
Hvordan ble lyden? Har bygget potte selv med deler fra biltema men synes det bråker litt for mye.
Det er ikke aktuelt pr nå å kjøpe enda en ny eksos, men jeg har på følelsen at det ikke nødvendigvis blir så lenge til jeg må gjøre det. Lurer derfor på om støynivået er akseptabelt med et slikt anlegg som du har...
Mvh Lochraceness
-
hansstef
- -

Jepp, mitt gav en ganske dyp brumming. På tomgang er det litt cabin cruiser preg over det hele. Sammenlignet med originalt er lyden altså mer framtredende.lochraceness wrote:
Mvh Lochraceness
Jeg liker det litt slik, så for meg spiller der liten trille.
Hans Sæle
Eksosanlegg 112i syncro
Er det noen som vet om noen som har prøvd eksosanlegget fra Rocky Mountain Westy/tencentlife? 4-2-1 ekstraktoranlegg som er tunet for mer punch i mellomregisteret. 1600 daler er ikke gratis, men med JetCarrier behøver ikke frakt å bli allverden.
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...