Ny bruker på forumet med T2 - Problemer i regnvær i dag

Transporter 1968-1979
Post Reply
njal
Car: T2 1969
Phone: 95942713

Ny bruker på forumet med T2 - Problemer i regnvær i dag

Post by njal »

Hei alle eksperter!

Er på jomfrutur med vår nyoppussede 69 T2 nå (Type-4 motor) - og den har stort sett gått som ei klokke de siste 4 dagene.

Men etter å ka kjørt i regnvær i Ålesund i dag så døde den helt. Fikk slept den på en bensinstasjon og tok en titt. Ingen fuktighet i fordelerlokk. Virker tørt og fint i motorrom ellers og. Helte nedpå ei flaske med kondensfjerner, startet opp att, og da gikk den helt fint. Kjørte i 10 min i regnet igjen, og det samme skjedde.

Noen tips på hva det kan være?

Image
njal
Car: T2 1969
Phone: 95942713

Re: Ny bruker på forumet med T2 - Problemer i regnvær i dag

Post by njal »

Det viste seg å være rusk i forgasserene. Etter litt demontering og rens + montering av bensinfilter så går den fint.

Hører vel med til historien at Møller Ålesund var til svært lite hjelp når dette problemet oppstod. Får bedre kundeservice av en colaautomat enn gjengen der. De anslo 5+ timer / inntil 10.000 kr for å fikse dette. Samme mentalitet i Oslo.

Gjorde jobben selv (tok litt over en time) etter å ha handlet verktøy for 300 kr på biltema :wink:
Buss Marius
-
-
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467

Re: Ny bruker på forumet med T2 - Problemer i regnvær i dag

Post by Buss Marius »

ÅÅÅÅÅÅÅååååhh for en fantastisk bil. Neida, jeg får ikke tilbake noen minner i det hele tatt når jeg ser dette bildet. Det var sånn vi hadde da jeg var liten, vel muligens rødfargen var litt mørkere, men ellers var det nesten sånn, bare å legge til alt mulig og umulig av ekstrautstyr, så var det sånn vi hadde. Og med den bakgrunnen får jeg også minner fra aller første turen vi hadde, jeg var 4år, lillebror var parkert hos besteforeldre, og vi var på Stryn Sommerski og bodde på Folven campin.

En dag jeg får litt mere penger, skal jeg skaffe meg en sånn, men det blir nok en California import, for jeg skal ha med soltak, som vi hadde, og så skal jeg ha høyryggede seter og og og og som vi hadde...

Neida jeg er ikke misunnelig, ikke i det heletatt, neida, hva fikk dere til å tro noe slikt?? :D
Post Reply