noen som har kjenskap til denne?

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
MansWagon
Car: 87 VolksWagen T3 Coach
Phone: 46838083

noen som har kjenskap til denne?

Post by MansWagon »

hei :) var hos Dombås Bilberging og kjøpte denne i mars 2011. bilen hadde blitt innhentet i oktober 2009 pga utslitt clutsh. men ingen kom og hentet bilen så Dombås Bilberging solgte den da til meg for og få dekket lagerleia. jeg henta bilen og fikk den hjem. så stakk jeg på biltilsynet og fikk autosys på bilen så jeg fikk vite hvem bilen sto reggistrert på. søkte opp fyren på 1881 :D og ringte, fikk kontakt med han og han var kjempeglad for at noen hadde hentet bilen! og han skulle ordne med pappirer til meg og hadde noen deler liggende og som han ville sende til meg bare jeg betalte frakta på di :) og jeg ble jo kjempeglad for at dt skulle ordne seg så lett! bestilte ny clutsh og bytta den på ei helg, og nå fugerer bilen helt perfekt! alt virker som dt skal :) men ingen pappirer eller deler kom så begynte og mase litt på melding til han men han svarte ikke! prøvde og ringe og men han svarte ikke, så søkte jeg opp addressa hans og ringte et nr til en dame på samme addressa, og dt viste seg og vere moren hans så jeg forklarte alt til henne og hunn skulle snakke med han men har fortsatt ikke hørt noe fra han!
så nå prøver jeg her og ser om dere kjenner igjen bilen og vet av tidligere eier :) blir overlykkelig viss jeg har fått litt hjelp :)

surt og ha en bil jeg ikke kan kjøre med :P
Image

Image
VolksWagen T3 Coach 87mod
VolksWagen T3 Caravelle Syncro 89mod
Liik
-
-

Re: noen som har kjenskap til denne?

Post by Liik »

trolig en tvilsom type med tanke på at han gadd å klistre på 'no fear' dritten der frampå bilen.
MansWagon

Post by MansWagon »

Liik wrote:trolig en tvilsom type med tanke på at han gadd å klistre på 'no fear' dritten der frampå bilen.
hehehehe ja ser den :lol:
bjørn53
-
-
Car: t3 + golf
Phone: 90134047

Post by bjørn53 »

[/quote]

hehehehe ja ser den :lol:[/quote]

Noen av oss sliter litt i livet eller i perioder av livet. Kanskje er det sån her. Han trenger jo bare å skrive navnet sitt på en lapp, men kanskje det blir uoverkommelig/vanskelig for ham. Prøv å ta det med det positive. Fortsett å kontakte han eventuelt ta en tur innom. Det er ikke sikkert at det er vrang vilje fra hans side. :D De fleste er jo greie mennesker, og vil oss alle det beste. :D
Hvor jeg har det fra???... et langt liv med god og dårlig erfaring. Lærer litt her og..
Buss 81 delebil
Rico camper 83
Pickup 87 delebil
combi 89 delebil
Tur-Bo
-
-
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366

Post by Tur-Bo »

Du kan søke departemanget om å få bilen skrevet over på deg uten tidligere eiers underskrift, men det tar tid. Da trenger du en erklæring fra bilbergefirmaet på hvorfor de selger en bil som ikke er deres osv.Eller fyll ut en gammeldags salgsmelding, tapsmelding på del 2 av vognkortet, og send det til han med en ferdig frankert konvolutt. Så er det bare for han å underskrive og sende.
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
Liik
-
-

Post by Liik »

Tur-Bo wrote:Du kan søke departemanget om å få bilen skrevet over på deg uten tidligere eiers underskrift, men det tar tid. Da trenger du en erklæring fra bilbergefirmaet på hvorfor de selger en bil som ikke er deres osv.Eller fyll ut en gammeldags salgsmelding, tapsmelding på del 2 av vognkortet, og send det til han med en ferdig frankert konvolutt. Så er det bare for han å underskrive og sende.
hvem er det som gidder å gå til posten da? om de ikke gidder å ta en telefon.
chesterfil
Car: vw caravelle 2.4d lang vw caravelle t3 syncro
Phone: 97649487

Post by chesterfil »

Det har hvert veldig fint om bergingsfirmaet hadde latt skilta stått på å da!! da hadde det blitt lett å få underskrift/omreg! :):)
83 caravelle t3 1.6td vraket
98 passat 3b stv 1.8t solgt
93 transporter t4 2.5b (kort) vraket
95 caravelle t4 2.4d (lang) kjærringa sin
98 transporter t4 2.5 tdi (lang) solgt
87 caravelle t3 syncro 1.9tdk solgt
MansWagon

Post by MansWagon »

Tur-Bo wrote:Du kan søke departemanget om å få bilen skrevet over på deg uten tidligere eiers underskrift, men det tar tid. Da trenger du en erklæring fra bilbergefirmaet på hvorfor de selger en bil som ikke er deres osv.Eller fyll ut en gammeldags salgsmelding, tapsmelding på del 2 av vognkortet, og send det til han med en ferdig frankert konvolutt. Så er det bare for han å underskrive og sende.
biltilsynet har ordnet med alle pappirer og sendt dt til han med en ferdig frankert konvolutt! alt han trengte og gjøre var og skrive under og sende tilbake men dt er ikke gjort!
Habben
Phone: 95863280

Post by Habben »

Noen av oss sliter litt i livet eller i perioder av livet. Kanskje er det sån her. Han trenger jo bare å skrive navnet sitt på en lapp, men kanskje det blir uoverkommelig/vanskelig for ham. Prøv å ta det med det positive. Fortsett å kontakte han eventuelt ta en tur innom. Det er ikke sikkert at det er vrang vilje fra hans side. :D De fleste er jo greie mennesker, og vil oss alle det beste. :D[/quote]

Det her syntes eg var veldig kloke og gode ord!
Halvor Tho

-89 T3 Sika Syncro 112i.
-87 T3 Caravelle GL 112i.
-88 T3 Caravelle C 112i aut.
loffern
Car: T3 1990 coach 1,6 TD
Phone: 48602641

Post by loffern »

Enig.

Og det er det jeg liker med dette forumet, stort sett bare skikkelige folk som prøver å hjelpe hverandre, og ikke noe drittslenging :D
MansWagon

Post by MansWagon »

:wink: men noen som kjenner igjen bilen da? :D
Image

Image
Post Reply