Kjølevifte som går på om vintern

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
T5Wheel

Kjølevifte som går på om vintern

Post by T5Wheel »

Har en T5 130hk, 2009 modell som jeg snart gir opp. Etter uendelig besøk hos Møller og byttet sensorer på alt som er og en tur til Flissundet Mortorservice så går kjølevifta inn ofte da jeg kjører om vinter, aldri om sommern. Da har jeg en temp fra 52 -70. Da den starter så går den helt til motor stoppes, ingen lamper som blinker eller lyser inni bilen. Ved ny start kan det gå bra men hender seg den går på etter noen mil. Noen som vet hva dette kan være?? Bor en i nabo kommunen også som har en T5 med samme problem, men ingen finner ut hva dette kommer av.
-
Car: T5, 2007, TDI, Lang

Re: Kjølevifte som går på om vintern

Post by Tom Bringsvor »

Ett skudd i blinde, kan nesten tro at kabel fra temperaturbryter til Webastoen (som er montert bak fanger høyre side, på min 2007) er byttet ut med temperaturbryter på radiator som kobler kjølevifte inn/ut.

Vet ikke om noe av dette styres elektronisk og at det ikke er temperaturbrytere på din bil.

Dra innom et Bosch diesel-elektro versted.

Jeg ser alltid bort i fra at noen kålhuer har skrudd på bilen sålenge det ikke nevnes.
(dette utelukker selvfølgelig reklamasjon)

Ellers er dette å se på som reklamasjon, mener jeg da.
VW Transporter, T5,TDI, 4MO, 2007,
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

har du skrudd av klima? Regner med du har dette.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
T5Wheel

Post by T5Wheel »

Takker for svar, det kan jo hende det har skjedd noe ang ombygging til handicap bil, vet ikke. Klima har jeg skrudd av Postmeister, prøvd både med og uten, kaldt nok i den bilen, hehe
-

Kjølevifta som styres av klima har hatt en tendens på enkelte til å gå når den ikke skal ser du. ;)
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
T5Wheel

Post by T5Wheel »

Ble litt nysjerrig på det svaret ditt Postmeister, Møller på Vinger har nå siden sist vinter prøvd å fått dette til å funke, skiftet sensorer overalt, men til ingen nytte. Flissundet la en ekstra kabel fra overstyringssensor på venstre side i moter (sett fra foran fra bilen) og inn til styringsenheten inni i bilen, dem trudde det var feil på ledningsnett i motor. Kan det være feil på hele det digitale hovedenheten som sitter inni i bilen?? Jeg og han andre har likt display i bilen, selv om hans bil er fra 2008. Vi begge kjøpte utvidet klimapakke.
-

Var borti dette på enkelte ser du, riktignok noe eldre. 07 eller 08 modeller, men de er vel ganske så like. Problemet er vel egentlig å huske hva vi gjorde, men jeg vet at den ene sensoren på fronten laget tull på enkelte, mens displayet inne i bilen tulla på andre. Vet det ble tull når vi glemte å sette på den sensoren på høyre side foran når fangeren hadde vært av. Da letta det foran der...

Ta det litt med ei klype, det er ikke lenger noe jeg går i til daglig, så husken er litt rusten.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
jøden
Car: t5 2005

Post by jøden »

Har netop hatt min t5 på verksted i tyskland, der sa de at jeg måtte bytte en luftkvalitetsmåler (g238) den var dårlig, og hvis den blev helt ødelagt ville begge kjøleviftene gå konstant, og motoren ville ikke bli varm, den sitter oppe i vannkassen til venstre
krsvane
Car: T5 2008 transporter
Phone: 91313845

Post by krsvane »

hei. var d noen som fant ut noe om viften som startet på kald motor.?

Har nesten samme problemet på min 05. 2,5 T5. dær starter viften å stopper i eninga. å går mye opp å ned på farta.å instrumente inne i biln men har sluttet å virke. har byttet giveren til instrumente men blei ikke bedre. å viften stopper når jeg stopper bilen. å viften kan stoppe p gå når jeg har fåd motoren ordentlig varm. å da kan plutselig instrumente inne i biln stå på 90 grader. men den kommer å går den å..
Post Reply