Hei!
Etter å ha lest igjennom det som finnes av tråder på forumet, fant eg ut at det var på tide å registrere seg.. Driver på og ser etter Caravelle / Multivan, og da helst Syncro. Finner lite negativt om Syncro, så dersom noen har noe ny info om ting ein bør sjekke osv vert det motatt med takk!
Har vel fått med meg det viktigaste med T4, som Reg.reim, Reg.reim, Reg.reim og vannpumpa. Ellers std vw feil som bærekuler, forstilling og rust under "midtstolpe"..
Kjøp av T4 syncro 2.5 tdi
Kjøp av T4 syncro 2.5 tdi
- Caravelle Syncro 2.5 TDI 102hk
Re: Kjøp av T4 syncro 2.5 tdi
Hei
På en syncro bør du sjekke om firehjulsdriften fungerer i revers. Det er et frihjulsnav på bakhjula på syncro. Jeg tror det er montert der for å spare drivstoff, men har lest andre steder at det er der for at syncro systemet ikke skal komme i konflikt med abs bremsene. Dette frihjulsnavet gjør at når du kjører fremover så har du fremdrift på bakhjulene, mens når du bremser på motoren så triller bakhjulene fritt (litt sånn som på gamle saaber). Når man setter i revers skal dette frihjulsnavet låse seg slik at man får drift bakover på bakhjulene. Hvordan dette fungerer er jeg ikke sikker på, men det er noe vacum som går bak der tror jeg.
Syncro'n har heller ikke reservehjul hengende under bakerst pga drivverket til bakhjula. Ikke så viktig kanskje, men fort gjort å glemme å sjekke om bilen faktisk har reservehjul, da enten hengende utenpå bakluka, midt under bilen eller løst inni bilen.
På en syncro bør du sjekke om firehjulsdriften fungerer i revers. Det er et frihjulsnav på bakhjula på syncro. Jeg tror det er montert der for å spare drivstoff, men har lest andre steder at det er der for at syncro systemet ikke skal komme i konflikt med abs bremsene. Dette frihjulsnavet gjør at når du kjører fremover så har du fremdrift på bakhjulene, mens når du bremser på motoren så triller bakhjulene fritt (litt sånn som på gamle saaber). Når man setter i revers skal dette frihjulsnavet låse seg slik at man får drift bakover på bakhjulene. Hvordan dette fungerer er jeg ikke sikker på, men det er noe vacum som går bak der tror jeg.
Syncro'n har heller ikke reservehjul hengende under bakerst pga drivverket til bakhjula. Ikke så viktig kanskje, men fort gjort å glemme å sjekke om bilen faktisk har reservehjul, da enten hengende utenpå bakluka, midt under bilen eller løst inni bilen.
Hilsen P.J. Lie
-
Andreas89
- -

- Car: 2003 2,5 TDI 102 hk Transporter
- Phone: 99428142
Rust er vanlig på hjulbuer, midtolpe, rundt tanklokk, kanaler, bakdøra og sidedører.bhn wrote:Hei!
Etter å ha lest igjennom det som finnes av tråder på forumet, fant eg ut at det var på tide å registrere seg.. Driver på og ser etter Caravelle / Multivan, og da helst Syncro. Finner lite negativt om Syncro, så dersom noen har noe ny info om ting ein bør sjekke osv vert det motatt med takk!
Har vel fått med meg det viktigaste med T4, som Reg.reim, Reg.reim, Reg.reim og vannpumpa. Ellers std vw feil som bærekuler, forstilling og rust under "midtstolpe"..
Et tips uansett, be om regnummeret og sjekk opp historikken hos et VW merkeverksted. Har bilen mobilitetsgaranti kan du være rimelig trygg på at servicer og reperasjoner er gjort...
Andreas
2008 3,0 TDI 163 hk Isuzu D-max 4x4 "bruksbilen"
1986 2,4 TD Toyota Hilux 4x4 på 35" "Lekebilen
X 2003 2,5 TDI 102 hk Transporter Lang
X 2006 1,9 TDI 105 hk Caddy (solgt og ikke savnet...)
2008 3,0 TDI 163 hk Isuzu D-max 4x4 "bruksbilen"
1986 2,4 TD Toyota Hilux 4x4 på 35" "Lekebilen
X 2003 2,5 TDI 102 hk Transporter Lang
X 2006 1,9 TDI 105 hk Caddy (solgt og ikke savnet...)
Takker for tips. Er på vei for å sjå på ein Syncro no. Ser bra ut på bilder, men er jo langt fra sikkert alt er like bra i virkeligheten...
Da er Caravelle Syncro innkjøpt, så kondolanser mottaes med takk.....
-
Jørre
- -

- Car: T4 Transporter Syncro,
- Phone: nittisøttentolvti
Gratulerer med ny bil 
T5 4 Motion 07
T4 Transporter Syncro 03, lang utg
T4 Transporter Syncro 03, kort utg selges, reg som personbil.
T4 2001 med T5 Multivan Highline-seter, solgt, se link
http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=56&t=10504
Jørn
T4 Transporter Syncro 03, lang utg
T4 Transporter Syncro 03, kort utg selges, reg som personbil.
T4 2001 med T5 Multivan Highline-seter, solgt, se link
http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=56&t=10504
Jørn
-
highline 2001
- -

- Car: transporter t5 2013
- Phone: 41313922
Gratulere med ny bil fra meg og. Dette er helt topp bruksbiler på vinteren i allefall.
Mvh
Arnt Ove Morken
golf gte 2016
Transporter t5 ekslusive 2013 oppjustert
Skoda superb 3u 140hk 2008 oppjustert
x-Passat 130 highline 2001
X-Seat leone cupra r
x-Transporter syncro 2002 151 hk dyser og større turbo
Arnt Ove Morken
golf gte 2016
Transporter t5 ekslusive 2013 oppjustert
Skoda superb 3u 140hk 2008 oppjustert