Til den heldige vinner av denne bilen, lykke til dette ser bra ut
http://www.finn.no/finn/car/caravan/obj ... e=23855234

Jeg vet ikke om det er å banne i kjerka. Men hvis du skal ha Atlantic syncro med hevetak så vil vel jeg for min del sette pris på om du får tak i en av de 80 bilene som ble levert fra fabrikk med dette. Jeg synes det er bedre enn å ødelegge en av de 15 som ble produsert med høytak.Tri Star wrote: Men er primært ute etter en Westfalia syncro med hevetak, så hos meg hadde den vel fått en ombygging....
Beklager hvis det var å banne i kjerka her....

Siden du har produkskjonstall for hånden... Kan du ramse opp antall syncro og 2wd bensin, diesel osv? Spesielt interresert i hvor mange calypso bensin automat med hevetak som ble laget?Rikskringkastingen wrote:Jeg vet ikke om det er å banne i kjerka. Men hvis du skal ha Atlantic syncro med hevetak så vil vel jeg for min del sette pris på om du får tak i en av de 80 bilene som ble levert fra fabrikk med dette. Jeg synes det er bedre enn å ødelegge en av de 15 som ble produsert med høytak.Tri Star wrote: Men er primært ute etter en Westfalia syncro med hevetak, så hos meg hadde den vel fått en ombygging....
Prøver selvfølgelig helst å få tak i en med hevetak, og ser vel i utg.pkt ikke det å bytte høytak med hevetak som å ødelegge bilen...Rikskringkastingen wrote:Jeg vet ikke om det er å banne i kjerka. Men hvis du skal ha Atlantic syncro med hevetak så vil vel jeg for min del sette pris på om du får tak i en av de 80 bilene som ble levert fra fabrikk med dette. Jeg synes det er bedre enn å ødelegge en av de 15 som ble produsert med høytak.Tri Star wrote: Men er primært ute etter en Westfalia syncro med hevetak, så hos meg hadde den vel fått en ombygging....

og jeg har en syncro halvpanel 1,6 stående, så da er det kun innredningen du manglerTur-Bo wrote:Har et hevetak til salgs jeg . Da behøver du bare en syncro og en innredning

Delene står til og med langs veien til Skienducce999s wrote:og jeg har en syncro halvpanel 1,6 stående, så da er det kun innredningen du manglerTur-Bo wrote:Har et hevetak til salgs jeg . Da behøver du bare en syncro og en innredning![]()

Jeg har dessverre ikke noe informasjon om dette. Produksjonstallene på Atlantic Syncro med hevetak og høytak har jeg funnet ved å søke på nettet. Dette er ikke dokumenterte opplysninger, og jeg kan ikke gå god for at dette er 100% korrekt. Det burde nok gått fram av innlegget mitt.patrick wrote: Siden du har produkskjonstall for hånden... Kan du ramse opp antall syncro og 2wd bensin, diesel osv? Spesielt interresert i hvor mange calypso bensin automat med hevetak som ble laget?

Bilen som sådan blir jo ikke akkurat ødelagt. Men dette må man se på som et samleobjekt. Det er vel bare noen få igjen av oss tullinger som bruker T3'n som bruksbil. Vi kan se på etterspørsel og prisnivå når det gjelder T1 og T2. Og hvis vi ser på etterspørselen etter T3 internasjonalt så er det vel ikke så vanskelig å spå litt om framtida. T3 er i ferd med å bli en kultbil. Dette gjelder særlig Syncro Westfalia. Men alle Syncromodellene, og spesiellt 16", kommer til å bli samleobjekter. Jeg tror Atlantic Syncro kommer til å bli ekstremt ettertraktet. Og om noen år tror jeg det å rive høytaket av en av angivelig 15 produserte biler vil bli sett på som omtrent like lurt som å sveise igjen overlysvinduene på en sambabuss. Her tror jeg vi kommer til å se et marked som etterspør "matching numbers". Du skal ikke se bort fra at eiere av spesielle T3'er kommer til å stå i kø for JX-motorer som kan reddes, slik at de kan få byttet ut den uoriginale AAZ'en med "riktig motor".Tri Star wrote: Prøver selvfølgelig helst å få tak i en med hevetak, og ser vel i utg.pkt ikke det å bytte høytak med hevetak som å ødelegge bilen...![]()
Det er jeg fullstendig klar over. Din Tristar Syncro er vel en av de fineste T3'ene i landet. Med ca 500 produserte eksemplarer vil nok den også bare stige i verdi.Tri Star wrote: Er forøvrig ikke ute etter å ødelegge noe som helst når det gjelder T3.....

Lykke tiljanthal wrote:WoWW.... Her var det noen som var kjappe på tråden. Håper det var noen her på forumet da, dette er jo ikke biler som ofte kommer for salg.
Til den heldige vinner av denne bilen, lykke til dette ser bra ut.
http://www.finn.no/finn/car/caravan/obj ... e=23855234

Da ber jeg så mye om unnskyldning og sletter min kommentar.Fikk vite at kjøper hadde blitt"lurt"på et salg og da dro jeg en forhastet slutning.BeklagerØrnulf wrote:Yep, TaigAGreEn er godt orientert som vanlig! Den havnet i Rogaland og jeg var heldig som fikk tilslaget. Men Narle da, det er andre i Rogaland en survegutten. Og det er ikke meg..
Motoren er klar for utskifning, tenker AAZ eller mTDI, men er klar over det med ekthet (er det et ord?). 1.6 TD blir bare for svakt for en 2 tonn bil.
Det er en del plateskjote rust som maa tas, og lista blir sikker lengre etterhvert som jeg tar en naremere titt.
Har veldig lyst pa litt historie om bilen, eller om modellen, med antall produserte, osv..... Jeg har ikke sett noen Atlantic sa langt som har diff sperrer fremme og bak.
Ornulf

Tysk mann flyttet til Tromsø med en syncro atlantic (rød, popup) og fikk gearkassehavari. Bilen stod i minst 3 år, eg fikk tips om den og tok omsider kontakt i sommer men da hadde den blitt solgt til England... Ble kjørt på bil til Narvik, derfra gikk den med tog til Drammen og båt til England. Mer vites ikke. Ei heller hvordan en engelsk entusiast fikk vite om denne bilen som ikke har vært avertert. Og det fins nok flereAndrew wrote:Fikk høre en gang at det ble laget 19 Syncro Atlanticer, vet om 4 totalt i dette landet, min, MA sin, kg72 (Håvard) sin, og nå din. Lurer også på om en her som heter OVE kom over en slik, kanskje det finnes 5. I Storbritannia stirrer de på deg som et gedigent spørsmålstegn hvis du nevner disse bilene, syncro atlanticer har de ikke sett eller hørt om - før de begynne å sikleSyncro Atlantic finnes i Italia og Frankrike. Sikkert noen i Tyskland også. De måtte lages på bestilling hvor alt av syncroutstyr var 'optional ektras'. Min, for eksempel, kom uten diffsperrer og har siden fått ettermontert. Det fantes kun tre farger, kirsebærrød, hvit og calypso (den dyreste lakk!). Sikkert flere her som kan supplerer med info.....?

Trur ikkje den ble solgt for noe høy pris.... Mange kupp som blir gjort gittAndrew wrote:Det overrasker meg ikke at noen der borte ville betale dyre dommer for å importere en havarert sådan fra Norge. Tenk hvilken effekt dette kommer til å ha på prisen på disse. Ørnulf har fått et kupp uansett hvor mye arbeid trenges