Fra Transporter til "Caravelle"

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
monor
-
-

Fra Transporter til "Caravelle"

Post by monor »

Leker fortsatt med tanken om å sette inn bakseter i transporteren. Har typen med vindu i hele varerom, så trenger vel bare seter.

2 ting som dukker opp i en tidlig fase av prosjektet;

- hva kan jeg gjøre med varme? Har i dag ikke kanaler til varerom. Mulig å "ettermontere"?
- er det mulig å kjøpe en komplett "innredningsmappe" fra caravelle som jeg kan montere i transporteren? Tenkte da spesielt på dette med lyddemping
Rs246
Car: 99 T4 TDI
Phone: 47902535

Re: Fra Transporter til "Caravelle"

Post by Rs246 »

Ligger noen annonser på finn fra et firma som kun driver med dette, de har sikkert noen tips til deg :-)
Urs4_2008
Car: T5 2004

Re: Fra Transporter til "Caravelle"

Post by Urs4_2008 »

monor wrote:Leker fortsatt med tanken om å sette inn bakseter i transporteren. Har typen med vindu i hele varerom, så trenger vel bare seter.

2 ting som dukker opp i en tidlig fase av prosjektet;

- hva kan jeg gjøre med varme? Har i dag ikke kanaler til varerom. Mulig å "ettermontere"?
- er det mulig å kjøpe en komplett "innredningsmappe" fra caravelle som jeg kan montere i transporteren? Tenkte da spesielt på dette med lyddemping
Når det gjelder varme så hadde jeg gått for å ettermontere en webasto airtop (type 3500 eller så). Den er lett å koble til GSM timer for fjernstyring, bruker veldig lite strøm og gir masse og rask varme i kupeen. Ulempen er at den bråker litt, men den kan monteres på utsiden, eller i en boks som er bedre lydisolert. Jeg har en i min, og har tenkt å heve gulvet litt bak, og legge rør under for å kunne føre varmen raskest mulig fremover / under bena på passasjerene (styre med spjeld som i en båt). Dermed blir bilen raskest mulig isfri - som er min hovedinteresse med webasto.

Når det gjelder lyddemping så tror jeg kanskje du klarer å gjøre en minst like god jobb selv med noen isolermatter, asfaltplater etc. Les deg opp litt på temaet, og gyv løs. Det kan bare bli bedre :)
Post Reply