1.6TD start av og til
-
TaigAGreEn
- -

- Car: T3 SYNCRO
- Phone: 40492641
1.6TD start av og til
Det hele er litt rart syns eg.. Mener det har en sammenheng med kulda, start IKKJE når det er kaldt. Men så kjører vi varm (etter rullestart) og da starter den så lenge bilen er passe varm. Når han ikkje vil høres bare ei vifte baki der, klikker ikkje engang i starteren. Noen som har opplevd lignende? Vet at kuldetrøbbel bruker å bety starterskifte men den koster ca 3600 hos VWforhandler... 
Last edited by TaigAGreEn on 28 Feb 2005, 19:05, edited 1 time in total.
Tage Vedal
T3-fan
T3-fan
Men hvis du får start på den når den er varm, vil jo det si at starteren er helt ok...? Jeg hadde nemlig et liknende problem. Hørte ikke så mye som et klikk en gang, bare en liten motor som gikk når jeg vred om tenningen.
Jeg sjekket startmotoren og fant ut at kabelen som forbinder innslaget, tror jeg det heter, til selve startmotoren var korrodert bort i løpet av årene. Jeg tok kontakt med et lokalt firma som solgte meg nye børster med kabel og monterte disse. Startet som et skudd. Ikke vanskelig å gjøre. tror børstene kostet 300 kroner. Ellers søkte jeg på nettet etter reservestartere og fant til 500 kroner.
Jacco
Jeg sjekket startmotoren og fant ut at kabelen som forbinder innslaget, tror jeg det heter, til selve startmotoren var korrodert bort i løpet av årene. Jeg tok kontakt med et lokalt firma som solgte meg nye børster med kabel og monterte disse. Startet som et skudd. Ikke vanskelig å gjøre. tror børstene kostet 300 kroner. Ellers søkte jeg på nettet etter reservestartere og fant til 500 kroner.
Jacco
1988 Caravelle CL
-
TaigAGreEn
- -

- Car: T3 SYNCRO
- Phone: 40492641