Hei folks!
Jeg har nylig satt inn 3 enkeltseter på 2.rad som erstatning for den særnorske ´pinebenken´ i min 97´GL, så er nå lykkelig eier av en ´ekte´ 5 seter, og må på BT for omregistrering. Men er lysten på å montere inn et par ekstraplasser for sporadisk bruk. Lite hyppen på flere vanlige seter da jeg sjelden har behov og de stjeler for mye bagasjeplass...
Noen som vet om man kan montere veggmontert klappsete (fra minibuss) på kun ene siden bak og få den godkjent hos BT som 7 seter personbil? Tror ikke dette noen gang har vært solgt fra Møller, derfor jeg spør...kanskje noen av dere har samme løsning...?
Kanskje også noen som har en slik benk som de vil selge?
5 til 7 seter personbil?
-
Syncrofemmer
- Car: T4 1996 2.5 Syncro kort
Re: 5 til 7 seter personbil?
Dette får du ikke godkjent, med mindre den var slik når den var førstegangsregistrert.... Kun fremover eller bakovervendt sete som blir godkjent.
Pål Strand
-
ducce999s
- -

- Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
en får ikke godkjent side monterte seter i dag, samtlige seter må være fremover monterte
få tak på en 3 seters sofa bak så får du bilen til en 8 seters og kan deretter plukke seter slik du vil når det passer deg.
få tak på en 3 seters sofa bak så får du bilen til en 8 seters og kan deretter plukke seter slik du vil når det passer deg.
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Pål har rettest, skulle jeg ha inn siste sidevendte benk i Tyskerbrakka og f.eks utelate doorgunner-setet i skyvedørsåpningen vil jeg få det igjennom hos Trafikkstasjonen fordi min Caravelle hadde dette opprinnelig. Det er typegodkjenninga på bilen som legger føring for hva som kan gjøres senere.
Les på vegvesen dot enno eller i diverse forskrifter så finner du alt du trenger for å gå Biltilsynet et kort og suksessrikt møte
mvh,
Yngve S
Les på vegvesen dot enno eller i diverse forskrifter så finner du alt du trenger for å gå Biltilsynet et kort og suksessrikt møte
mvh,
Yngve S
-
therkildsen
- -

- Car: T4 00mod 2,5tdi 102hk
- Phone: 932 fem tre 574
kjøper du 3seter her fra http://www.suveren.com/Biltilbehor%20originalseter.htm så er det hurtigfester i gulvet så da er det bare 5min og byge om fra 8 til 5 seter og har du da hurtig fester på rad nr 2 også så er det fort gjort og ta ut og inn setter etter behov alt fra 2 til 8 setter
Glenn therkildsen sen 75mod den nyskjerige sørlending
caravelle 00mod 2,5tdi 8seter
du skal ikke stjele staten liker ikke konkuranse
kongen av skrive feil er sikkert meg det
caravelle 00mod 2,5tdi 8seter
du skal ikke stjele staten liker ikke konkuranse
kongen av skrive feil er sikkert meg det
-
Jørre
- -

- Car: T4 Transporter Syncro,
- Phone: nittisøttentolvti
skinner og highline seter 
T5 4 Motion 07
T4 Transporter Syncro 03, lang utg
T4 Transporter Syncro 03, kort utg selges, reg som personbil.
T4 2001 med T5 Multivan Highline-seter, solgt, se link
http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=56&t=10504
Jørn
T4 Transporter Syncro 03, lang utg
T4 Transporter Syncro 03, kort utg selges, reg som personbil.
T4 2001 med T5 Multivan Highline-seter, solgt, se link
http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=56&t=10504
Jørn
-
Syncrofemmer
- Car: T4 1996 2.5 Syncro kort
Takker for mye bra og kjapt svar her, caravenner! 
Skjønner jeg må droppe tanken på plassefektivt klappsete, og enten gå for 3'er benk på 3.rad...eller holde på kun 2.rad. Da jeg ofte trenger mye bagasjeplass, mer sjelden flere seter, og grunnet plassmangel hjemme, får jeg nok nøye meg med dagens løsning.
Koser meg forresten verre på diverse utfarter på min første bussvinter, med topp framkommelighet, men skal si syncrofemmeren drikker bensin...
Skjønner jeg må droppe tanken på plassefektivt klappsete, og enten gå for 3'er benk på 3.rad...eller holde på kun 2.rad. Da jeg ofte trenger mye bagasjeplass, mer sjelden flere seter, og grunnet plassmangel hjemme, får jeg nok nøye meg med dagens løsning.
Koser meg forresten verre på diverse utfarter på min første bussvinter, med topp framkommelighet, men skal si syncrofemmeren drikker bensin...