Ødelagt spyledyse for lykt foran / lyktespyler

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
krissh
-
-
Car: T4 1999 TDI Syncro

Ødelagt spyledyse for lykt foran / lyktespyler

Post by krissh »

Hei,

Var av med grillen i helga og tok derfor av spyledysene under lyktene. Førersiden gikk greit å klikke på plass, mens på passasjersiden ville den ikke klikke helt fast, men satt litt fast. Den falt selvfølgelig av ved første spyling på motorvegen, pga trykk i spyleanlegget.

De hadde ny dyse inne på lager på den lokale vw-sjappa, så jeg kjøpte en ny og håpet den skulle sitte fast, men den gang ei.. Er nok noe inne i festet/sylinderen som er ødelagt. Er det noen tips/triks for å fikse dette, eller må hele opplegget byttes?

Fri-spyling rett fremover kan jo ha sine praktiske sider ved uhøflige fotgjengere etc, men er vel greit å få fiksa det hehe.

Skjematisk bilde fra T4-wiki:
Image

Hehe, men lærer jo litt tysk på å ha denne bilen, scheinwerferreinigungsanlage er det nyeste ordet i ordlista :shock: glad i lange ord er de ihvertfall :lol:
Indian
-
-
Car: Multivan 2002 2,5 TDI
Phone: 46426546

Re: Ødelagt spyledyse for lykt foran / lyktespyler

Post by Indian »

Du må nok bytte hele stempel bak dysene. Min er byttet og mener de kostet ca 1000 kroner.
Syre
Car: T4 2001 syncro 102tdi

Post by Syre »

Hei

Jeg lurer på hvordan man tar av disse lyktespylerene på en t4b uten å ødelegge dem. Må av med nedre grill for å rette et skjevt ekstralys-feste, og har demontert alt, men sitter igjen med nedre grill som henger fast i lyktespylerene.

Takknemlig for hjelp:)
Hilsen P.J. Lie
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

sitter en slik klemmekobling på slangen som du må klemme for å hekte av. Litt vondt og forklare uten å vise, men det skal bare være å klemme på den ene siden for å få av låsingen og så bare dra av.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Indian
-
-
Car: Multivan 2002 2,5 TDI
Phone: 46426546

Post by Indian »

Syre wrote:Hei

Jeg lurer på hvordan man tar av disse lyktespylerene på en t4b uten å ødelegge dem. Må av med nedre grill for å rette et skjevt ekstralys-feste, og har demontert alt, men sitter igjen med nedre grill som henger fast i lyktespylerene.

Takknemlig for hjelp:)
Dra rett ut.
Post Reply