kan noen ta bilde av motorfestet? type 4 motor
kan noen ta bilde av motorfestet? type 4 motor
er det noen som har en original T2 med type 4 motor som kunne tenke seg å tatt ett bilde av motorfestet? jeg skulle lagd ett nytt til min bay med CU motor og hjemmelagd motorfeste som ikke er helt patent, og da er det greit å hvite hvordan det skal være.
Øyvin Lanner med orange multivan syncro 1,9tdk intercooler decoupler og 74 T2b
-
patrick
- -

- Car: T2-74, T3-Syncro Halvpanel, T3 Atlantic
dette ser helt likt ut som Type1 motorfestet.
forskjellen ligger vel i der den festes til blokka?
jeg spør bare altså.
forskjellen ligger vel i der den festes til blokka?
jeg spør bare altså.
-74 panel bay Til salgs
-86 syncro halvpanel 112i
-90 Atlantic automat calypso green.
Medlem av Rundlyktgeriljaen, Syncronautene, Westfalia Campers, Veterangjengen, Kristiansand og Årvoll Bus-Depot, Agder VW-Klubb
Patrick W.
Medlem av Rundlyktgeriljaen, Syncronautene, Westfalia Campers, Veterangjengen, Kristiansand og Årvoll Bus-Depot, Agder VW-Klubb
Patrick W.
-
patrick
- -

- Car: T2-74, T3-Syncro Halvpanel, T3 Atlantic
hm. da har jeg festene til en motorbøyle fra type 4 motor på en bøyle til type 1 tror jeg...
er hvertfall helt likt det jeg har.
er hvertfall helt likt det jeg har.
-74 panel bay Til salgs
Patrick W.
Patrick W.

slik ser det festet jeg har ut. dette er no hjemmemekkgreier og regner med de er festet til ramma med type 1 fester. bilen var originalt 1600. da må jeg prøve å få tak i originalt 2.0L, hvis det passer på CU motoren. noen som vet?
Da må du få tak i til T2 og ikke til T3luft. Den passer på motoren, men husk at viftehuset og varmepottene er forskjellig på T3 og T2.
Jeg har også en 2.0 fra T3 i min bay, men jeg har flyttet over varmepottene, viftehuset og motorfeste fra T2 motoren. Husker ikke i farta om det ble konflikt med bare motorfeste fra T2.
Jeg har også en 2.0 fra T3 i min bay, men jeg har flyttet over varmepottene, viftehuset og motorfeste fra T2 motoren. Husker ikke i farta om det ble konflikt med bare motorfeste fra T2.
ok. jeg har motorfeste til T3 luft og tenkte jeg skulle modifisere det til å passe. hvis ikke prøver jeg å få tak motorfeste fra CJ motor. motoren min er en rein CU motor fra T3 med tilhørende eksos, viftehus og modifisert kjøleblekk.
da har jeg fått satt fast motoren med nytt feste. det ble til at jeg modifiserte ett fra T3.

nå ble motoren mye stødigere og det skrangler ikke så mye når den går.

her er det gamle festet, og som man ser, var det kun festet i de to av fire nedre motorfestene på motoren.

nå ble motoren mye stødigere og det skrangler ikke så mye når den går.

her er det gamle festet, og som man ser, var det kun festet i de to av fire nedre motorfestene på motoren.
Er igang med liknende prosjekt selv, bytter ut maskinen på min 76 bay til en fra en 1980 sika luft.....
Har flyttet remdrevet viftehus(tenker å bruke 12v viften som er i bayen, med flex rør) av maskinen og skåret av/ bøyd mye kjøleblekk for å få plass, den henger nå på girkassen, uten bakre motorfeste!!
Motorfestene er lik de som er tatt av på det nederste bildet, har begge bøylene, men den fra sikaen passer ikke på bayen, sika bøylen er bredere og bygger for mye i høyden, slik at jeg ikke fikk maskinen helt opp uten å ta bøylen av...
Vet ikke helt hvordan jeg skal løse problemet...
På gamle 2litr er det to gummiputer på festebøylen som maskinen har hvilt på, på den nye maskinen er det 4 gummiputer som er boltet både i maskin og bøyle...
(Begge bøylene er demontert så mye som mulig)....
Hjeeeeeeelp.......................
Petter Salen 76 westy bay (Bien)
Har flyttet remdrevet viftehus(tenker å bruke 12v viften som er i bayen, med flex rør) av maskinen og skåret av/ bøyd mye kjøleblekk for å få plass, den henger nå på girkassen, uten bakre motorfeste!!
Motorfestene er lik de som er tatt av på det nederste bildet, har begge bøylene, men den fra sikaen passer ikke på bayen, sika bøylen er bredere og bygger for mye i høyden, slik at jeg ikke fikk maskinen helt opp uten å ta bøylen av...
På gamle 2litr er det to gummiputer på festebøylen som maskinen har hvilt på, på den nye maskinen er det 4 gummiputer som er boltet både i maskin og bøyle...
Stay bamboocha.... Knegg knegg....
Nå har jeg skåret av endene av festet som stod på motoren, videre har jeg laget to "hakk" slik at festet kommer helt opp i rammen (ville ikke kommet helt opp uten). Ser ut til å gå nå når jeg får boret hull i festet for å få satt på brakettene fra bayen...... Nå er alt slipt, smurt med benga, så smører jeg med tectyl i morgen og kjøper nye bolter.. Da er det bare å montere og bore hull og håpe på det beste.. Makinen skal jo få god støtte fra festet, men skal sikkert ikke ha for mye støtte!Camperboy wrote:Er igang med liknende prosjekt selv, bytter ut maskinen på min 76 bay til en fra en 1980 sika luft.....
Så var det å kople ledninger, slanger, rør og lage pakning rundt maskin og håpe at alt vil fungere!
Ser ut til at jeg må vurdere nytt eksos og varmepotte anlegg:(
Stay bamboocha.... Knegg knegg....