Eksos manifold T5 130tdi

Type 2 T1,T2,T3,T4 og T5
Post Reply
WhiteT5

Eksos manifold T5 130tdi

Post by WhiteT5 »

Eksos manifold til T5 130tdi Ønskes kjøpt ???
Noen som vet om noen som har til salgs???
Evt noen som vet ca ny pris???
Må ha ny pga store sprekker ved 1 og 2 sylinder, bøyd og vrid er hele manifolden og.. :roll:
WhiteT5

hmmm

Post by WhiteT5 »

OK, lite respons, men da finner man de gjerne ut selv etter litt tid, hehe
Ny manifold hos vag koster kr5500, men dem hadde ikke hørt om mange tilfeller der disse hadde sprukket, litt rart etter som dem ligger med 22stk på lager...Og ved forgje besøk hos veg sku jeg ha vifte hastighet regulatoren, og den måtte dem ta fra tyskland, hmmmm bra service på vag som vanlig :roll:

Etter en del tlf til bilopphuggerier,20-30, så ringte en kar opp igjen, og fortalte hvis jeg kunne vente til mandag, så sku han skru av en manifold til meg, fra en bil som hadde rullet ca 55"km, til en pen pris av et par lapper

Ting løser seg , skål skål, god helg :P
hunter
-
-

Post by hunter »

har du funnet årsaken til skadene på manifoilen? vibrasjoner? trimmet motor?
WhiteT5

hmmm

Post by WhiteT5 »

Nei vet ikke hvorfor de har skjedd, de var en mini lekasje ifjor høst, før jeg chipet den, men den ble tett etter fem min når de vart litt varme i motoren, trodde de var eksos pakningen...Brukt bilen en diesel tank i vinter, men har kjørt et par tusen nå i vår med camping vogn, og opp lyngna bakken mot nord forgje helg gikk bil med vogn godt over farts grense opp bakken, slapp gassen, og ops, stor lekasje, hehe revna rundt flens på sylinder en, og sprukket et par steder til, hehe

Men de har nok ikke noe med chipen og gjøre, manifold har hengt med i 270"km , motor er byttet så den er så vidt innkjørt, så mulig feil montert ang moment tiltrekkning ved motor bytte,syntes mutterne på sylinder en og to satt dårlig forhold til di andre, og de er jo der skaden har skjedd, el rett og slett matrialtretthet, pga km..

Så bilen har nå en ukes ufrivillig pause, og tråsykkelen blir jobb fremkomst middel, :P
Post Reply