Varmeapparat-vifte foran

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
DanielB

Varmeapparat-vifte foran

Post by DanielB »

Har mistet varmen foran i bilen - og verkstedet konluderte med at viftemotoren hadde tatt kvelden. Er denne vanskelig å skifte selv? Tips / framgangsmåte?
Travelling Man...`05 Caravelle 4Motion Vare
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Enkelt. Men du må huske at det er forskjell på viftene til de med klima og de uta.
Sitter inne i bilen på høyre side. Se under dash.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
klystèr
-
-

Post by klystèr »

sjekk børstene først . hadde samme problem på min. og der var det bare å fikle litt med fjøra til den ene børsten så var det i orden igjen.
2500.- spart + jobben disse overprisa mekanikerne tar.

enkel å få ut . av med noen deksler under der + litt småplukk
Jørn Tangen
DanielB

Post by DanielB »

Har nettopp vært under der å kikket litt - så jo rimelig greit ut. Har fått rett delenr fra verkstedet, men så langt har jeg ikke fått tak i tilsvarende. Så da skal jeg sjekke børstene først - takk for tipset! :) Fikk prisen oppgitt til ca.3300kr + jobb hos møller....lite aktuelt.
Bjar,te5

Post by Bjar,te5 »

Kan vel være lurt å ta en sjekk av formotstanden, tror vifta på min stoppa helt, da var det formotstanden som var problemet. Så vidt jeg husker sitter den inne i selve viftehuset, to skruer på et lite deksel.(motstanden sitter i luftstrømmen fra vifta) Samme motstand som på vifta bak, så en kan kryssbytte for å kontrollere. Du har jo en 05 modell så det kan vel være snakk om reklamasjon, det var det på min. Slike komponenter skal normalt vare mer en fem år!
Bjarte Haugnes

x Caravelle 2,5 lang aut 00
Caravelle 2,5 lang man 04
+ (S)liten Corsa 1,4i
klystèr
-
-

Post by klystèr »

er bilen kjøpt/leaset som firmabil eller ikke som privat person er reklamasjonsretten kun 2år.
men så har man jo 3 år/100.000km garanti som "overstyrer" dette.
prøvde å reklamere på div feil på min 05 modell ,men det ville de ikke........
Jørn Tangen
DanielB

Post by DanielB »

Ja da har motoren vært ute til lufting og litt rengjøring - og den fungerer som normalt igjen! :)
Det hele tok meg ca 40 minutter og jeg har aldri vært under der før ... Penger spart er penger tjent.
Blir nok å ta en telefon til verkstedet som "feilsøkte" i morgen - tydelig at de IKKE hadde vært under å kikka på motoren - attpåtil var delenummeret jeg fikk der ikke det som sto på motoren...
Post Reply