Varmeapparat-vifte foran
Varmeapparat-vifte foran
Har mistet varmen foran i bilen - og verkstedet konluderte med at viftemotoren hadde tatt kvelden. Er denne vanskelig å skifte selv? Tips / framgangsmåte?
Travelling Man...`05 Caravelle 4Motion Vare
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Har nettopp vært under der å kikket litt - så jo rimelig greit ut. Har fått rett delenr fra verkstedet, men så langt har jeg ikke fått tak i tilsvarende. Så da skal jeg sjekke børstene først - takk for tipset!
Fikk prisen oppgitt til ca.3300kr + jobb hos møller....lite aktuelt.
Kan vel være lurt å ta en sjekk av formotstanden, tror vifta på min stoppa helt, da var det formotstanden som var problemet. Så vidt jeg husker sitter den inne i selve viftehuset, to skruer på et lite deksel.(motstanden sitter i luftstrømmen fra vifta) Samme motstand som på vifta bak, så en kan kryssbytte for å kontrollere. Du har jo en 05 modell så det kan vel være snakk om reklamasjon, det var det på min. Slike komponenter skal normalt vare mer en fem år!
Bjarte Haugnes
x Caravelle 2,5 lang aut 00
Caravelle 2,5 lang man 04
+ (S)liten Corsa 1,4i
x Caravelle 2,5 lang aut 00
Caravelle 2,5 lang man 04
+ (S)liten Corsa 1,4i
Ja da har motoren vært ute til lufting og litt rengjøring - og den fungerer som normalt igjen! 
Det hele tok meg ca 40 minutter og jeg har aldri vært under der før ... Penger spart er penger tjent.
Blir nok å ta en telefon til verkstedet som "feilsøkte" i morgen - tydelig at de IKKE hadde vært under å kikka på motoren - attpåtil var delenummeret jeg fikk der ikke det som sto på motoren...
Det hele tok meg ca 40 minutter og jeg har aldri vært under der før ... Penger spart er penger tjent.
Blir nok å ta en telefon til verkstedet som "feilsøkte" i morgen - tydelig at de IKKE hadde vært under å kikka på motoren - attpåtil var delenummeret jeg fikk der ikke det som sto på motoren...