for tdi ombygging..

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
Rapidspeed
-
-
Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
Phone: 95095170

for tdi ombygging..

Post by Rapidspeed »

kan noen si meg om jeg trenger denne når jeg ikke skal ha cruisecontrol?
litt i tvil.. noe annet den styrer?

http://shop.vw-winkler.de/product_info. ... la-T3.html
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro

Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
OddN
-
-

Post by OddN »

Kan dessverre fint lite om Tdier men GALA er egentlig en hastighetsavhengig lydregulering til stereoanlegget (Geschwindigkeitsabhaengige lautstarke...ettellerannet ) Styres av en sensor bakpå speedometeret og på 2wdbiler er frekvensen bare halvparten av på syncro. Så der er det et rele som dobler signalet slik at det blir rett til radioen. Samme signalet brukes også som du helt riktig sier til cruisecontroll (GRA). GL delebilen min hadde GALA orginalt, og som en kuriositet flyttet jeg det over til Coachen... Har også det meste av deler til cruisecontroll, så en vakker dag blir det kanskje det og...

Kanskje ikke helt svar på spørsmålet, men om hjernen til Tdien trenger hastighetssignal vet jeg ikke.
Buddyracing

Post by Buddyracing »

Jeg har den ihvertfall ikke på min AFN
Rikskringkastingen
-
-
Car: T3 Syncro

Post by Rikskringkastingen »

Foreldrene mine har en '94 Passat med 1Z-motor, uten cruisecontrol. Den gikk i flere år uten giver i instrumentet. Jeg merket ingenting på motoren, men det lå feilkode på hastighetssignal i feilminnet på motorstyreenheten hver gang jeg tok service på bilen.

Legg merke til at boksen til Winkler er en omformer som gjør om signalet fra den originale induktivgiveren på T3 til samme type signal som du finner i nyere biler med hallgiver. Du må altså ha induktivgiveren i tillegg. Biler med originalmontert Gamma-radio og biler med cruisecontroll hadde denne originalt. I min bil har jeg giveren fra Bernd Jaeger, den passer rett i instrumentet og gir hallgiversignal. Det funker ihvertfall greit med navisystemet jeg har.
Henrik Engen

'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
Rapidspeed
-
-
Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
Phone: 95095170

Post by Rapidspeed »

Rikskringkastingen wrote:Foreldrene mine har en '94 Passat med 1Z-motor, uten cruisecontrol. Den gikk i flere år uten giver i instrumentet. Jeg merket ingenting på motoren, men det lå feilkode på hastighetssignal i feilminnet på motorstyreenheten hver gang jeg tok service på bilen.

Legg merke til at boksen til Winkler er en omformer som gjør om signalet fra den originale induktivgiveren på T3 til samme type signal som du finner i nyere biler med hallgiver. Du må altså ha induktivgiveren i tillegg. Biler med originalmontert Gamma-radio og biler med cruisecontroll hadde denne originalt. I min bil har jeg giveren fra Bernd Jaeger, den passer rett i instrumentet og gir hallgiversignal. Det funker ihvertfall greit med navisystemet jeg har.
strålende, det var det jeg trengte bekreftelse på.. :wink:
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro

Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
Post Reply