Har fått problem med starteren på min WV Multivan 94' den bare spinner rundt når jeg prøver å starte , må enkelte ganger prøve en 5.6.7 ganger før den "tar" er det mye arbeid å skifte denne dingsen??
Starter problem
Starter problem
Hjelp...
Har fått problem med starteren på min WV Multivan 94' den bare spinner rundt når jeg prøver å starte , må enkelte ganger prøve en 5.6.7 ganger før den "tar" er det mye arbeid å skifte denne dingsen??
Jan H
Re: Starter problem
Høres ut som innslaget. Har ikke skiftet på aab, men tror det skal være greit, kanskje litt trangt.Jan H M wrote:Hjelp...
Mvh
Erik Solvang
Caravelle t4 -98 lang utgave 2.5 tdi
Caravelle t4 -94 lang utgave 2.4 9 seter
Ford Galaxy -04 1.9 tdi
x-Caravelle t4 -95 kort syncro 2.4 9 seter
x-Caravelle t4 -92 lang utgave 2.4 9 seter
Har vag-com
Erik Solvang
Caravelle t4 -98 lang utgave 2.5 tdi
Caravelle t4 -94 lang utgave 2.4 9 seter
Ford Galaxy -04 1.9 tdi
x-Caravelle t4 -95 kort syncro 2.4 9 seter
x-Caravelle t4 -92 lang utgave 2.4 9 seter
Har vag-com
Ikke så ille trangt, men du trenger en god umbraco til å løsne starteren med. Du kan gjøre alt fra undersiden når beskyttelsesplata er fjernet. Sjekk også messing-foringa som starteren er opphengt i. Det anbefales å bytte denne. Det kan nok bli noe knot og såre fingre når denne skal ut...
--------------------------------------------
1992 T4 2.4d
Johnny Kristiansen
1992 T4 2.4d
Johnny Kristiansen
Har hatt det samme problemet på min 95 2,4 i ca 4år nå og 100K Km. Ikke blitt værre med tiden egentlig. Hadde av starteren for lenge siden, ikke noe galt med den, men hullet i girkassen hvor akslingen fra starteren skal "hvile" var en anelse ovalt. Tror ikke jeg kan gjøre noe med det annet enn bytte girkasse eller frese inn en foring, risky! 
-03 transporter syncro
-97 caravelle 2,5tdi kombi
Hyster 7T diesel gaffeltruck
12V elektrisk jeep
Lakkspesialisten/mekonomen Bergen
-97 caravelle 2,5tdi kombi
Hyster 7T diesel gaffeltruck
12V elektrisk jeep
Lakkspesialisten/mekonomen Bergen
-
Familiemann
Jeg hadde samme problem for en tid tilbake. Skrudde av starteren, smurte opp tannhjulsmekanismen på starteren. Ting ble mye bedre etter det. Men skal du ha bilen noen år til, vil jeg kanskje anbefale å skifte starteren med det samme. Koster litt under 3000,- på mekonomen, og da er det av typen med egen opplagring.
Altså du slipper å bekymre deg for den foringa som den originale starteren er opplagra i.
Altså du slipper å bekymre deg for den foringa som den originale starteren er opplagra i.