Skyvevindu i bakerste rute

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
Runar
-
-
Car: Club Joker 1988

Skyvevindu i bakerste rute

Post by Runar »

Fant eit emne på thesamba.com der dei snakka om skyvevindu i bakerste rute :) .
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... 583e559b8e

Er da nåken her so veit nåke om sånne vindu? Hadde vert veldig kjekt å hatt! :D
Image
Image
Image

Ein som har "snekra" eit bakre skyvevindu av ei vanlig skyvevindu. 8)
Image
Image

Her er og ein variant.
Image
OddN
-
-

Post by OddN »

Tja, fins i to utgaver fra VW: Åpning foran og åpning bak. Ble visstnok av sikkerhetsgrunner ikke levert på samme side som skyvedør. (selv om det er det som er på det første bildet ditt) Se for deg at noen i bakerste rad stikker hodet ut av vinduet samtidig som noen åpner skyvedøra...

Har et sånnt liggende til venstresiden med åpning foran som etter planen skal monteres i bilen min, Hadde det montert før jeg begynte GL-ombyggingen, men lot vær å sette det inn igjen grunnet en liten lekkasje.

Har forresten også sett en campingutgave med dobbelglass, husker ikke hvem som leverte det...
Syncronaut
-
-

Post by Syncronaut »

Skyvevinduer til de bakre siderutene har jeg kun sett det til de første årsmodellene. Mot slutten av 80-tallet kom de bakre siderutene med ventiler i bakkant som standard her hjemme, og såvidt meg bekjent lagda aldri VW skyvevinduer med slike ventiler, men jeg kan jo ta feil...

De bilene jeg har sett slike på har vært velutstyrte bussmodeller fra ca 83-86. Jeg var en tur i Sør-Afrika for et par år tilbake, og der var de "litt" mer vanlige enn her hjemme, det samme gjelder forøvrig klima... :wink:
Gorm
OddN
-
-

Post by OddN »

Den jeg har kom ifra en tidlig kombinertbil, og er uten ventil. aner ikke årsmodell, men den hadde sånt svartrutet setetrekk som vel C og CL hadde opp til ca 85... Kanskje solgt ny til en hundeeier som ville ha lufting i varerommet :D
Runar
-
-
Car: Club Joker 1988

Post by Runar »

takk for info, eg skal prøve å skaffe meg eit sånt vindu en gang!
Forstår at det kan oppstå en litt kinkig situasjon med ett skyvevindu der som skyvedøra går :lol:
Post Reply