Klimaversting

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply

Er jeg en Klimaversting som kjører 2,4D?

JA
5
19%
NEI
21
81%

Total votes: 26

AlexanderT4

Klimaversting

Post by AlexanderT4 »

Er jeg en Klimaversting som kjører rundt med min gamle 2,4D fra 94? Det føles i hvertfall slik når man leser aviser og følger med i media. Jeg tror jo egentlig at produksjonen av nye biler, at jeg med god sammvittighet kan kjøre 2,4'en til den stuper....

Hvor stort er CO2 utslippet på AAB motoren? I følge ww.vegvesen.no er utslipett på en 2001 mod 2,5 TDI 214 g/km.

http://www.vegvesen.no/cs/Satellite?c=P ... InnholdMal

Alexander
94 2,4D Kombi Krokanis-farget
årnes
-
-

Re: Klimaversting

Post by årnes »

AlexanderT4 wrote:
Hvor stort er CO2 utslippet på AAB motoren? I følge ww.vegvesen.no er utslipett på en 2001 mod 2,5 TDI 214 g/km.

http://www.vegvesen.no/cs/Satellite?c=P ... InnholdMal

Alexander
og hva er vanlig utslipp da? hva er utslippet på en hiace, lastebil, stv eller micro?
må nesten ha et samenligningsgrunnlag synes nå jeg.
t-3 1,6td buss 82mod

Member of: Rundlyktgeriljaen
AlexanderT4

Post by AlexanderT4 »

Golf 19 TDI = 170 g/km
Volvo XC90 D5 = 239 g/km
Avensis 2,0D = 158 g/km
Prius = 105 g/km

Hiace står ikke dessverre. Dette er jo nye biler alt sammen. Jeg lurer på hvordan min 94 2,4D hadde klart seg mot dagens...?
94 2,4D Kombi Krokanis-farget
Karamell GL 2.5
-
-

hmmm.

Post by Karamell GL 2.5 »

mon tror hvordan det er med min 94.mod 2.5 bensin....
HAHAHA :twisted: som om det bryr meg.
Så lenge vi har idioter som styrer politikken og alt de tenker på er gjennvalg og penger, så driter jeg i det.
hadde dette virkelig vært en sak de (politikerene) skjønte noe av, så hadde avgiftene på en bil aldri vært slik de er i dag.
så derfor....... driter jeg idet.
deilig lyd av rekke 5'ern :)
Mike Sierra
-
-
Car: t5

Post by Mike Sierra »

Uansett så slippes det så mye co2 ut ved produksjon av en ny bil at du skal beholde den du har i 25år, før du skal bytte. Ego du er ingen global kimaværsting, men derimot så er du en stor lokal luft forrurenser :wink:
MS

Skrotnisse ;-)
gaupe

Klimaversting

Post by gaupe »

Hei,
en MV 94mod. 2.4D AAB-Motor har CO2-Utslipp med 223 g/km.
Ettermontering med KAT bringe ingenting i Norge. Du får ikke mindre
avgifter fra staten som for exempel i Tyskland.
Det er dårlig politikk for miljøvesen synes jeg.

Manfred
Manfred Schrader

Immer mit der Ruhe!

98er T4-Syncro Trapo 2.4D
cra

Post by cra »

Har inntrykk av at fraser som "det gagner miljøet", "miljøavgift" osv bare brukes som en unskyldning for å pålegge oss mer og mer avgifter. Litt som kirka i gamle dager sar at "det er i guds navn" når de gjorde noen urett, det være seg heksebrenning eller annet.
Christian Ramsvik
'99 VW Caravelle buss
'00 Think City til småkjøring
Tomator

Post by Tomator »

cra wrote:Har inntrykk av at fraser som "det gagner miljøet", "miljøavgift" osv bare brukes som en unskyldning for å pålegge oss mer og mer avgifter. Litt som kirka i gamle dager sar at "det er i guds navn" når de gjorde noen urett, det være seg heksebrenning eller annet.
"AMEN"
Tomas Torgersbråten
- 95 Volvo 945 "sluk'ern"
- 02 VW Caravelle 2,5 tdi. Stjålet og har sikkert blitt en flottfamiliebil i Polen.
- 86 Subaru L1800, som bare står det....
Indian
-
-
Car: Multivan 2002 2,5 TDI
Phone: 46426546

Post by Indian »

Jeg tror ikke vi dødelige klarer å forurense mer enn våre politikkere og de rike. Vi har ikke råd til å forurense.
Tidligere miljøvernminister Helen Bjørnøy brukte en pansret BMW mest av alle på Stortinget.
Jeg forurenser alltid med god samvitighet til den dagen kravet gjelder oss alle.
Even
-
-
Phone: 95011694

Post by Even »

Jeg er avhengig av en stor bil med masse plass,og vil ABSOLUTT ikke ha en liten rotte med liten plass,og som du definitivt dauer i visst du treffer en elg eller lignende...Desuten bor vi på en plass der vi er avhengige av bil-er kun skolebuss ellers.Ikke har vi råd til å kjøpe hus i by'n heller.Ikke det at jeg vil bo i byen da.Trives best på landet!!!Så jeg kjører min 2.5tdi med 400.000 på telleren som ryker ved oppstart og gåen katalysator med GOD(!) samvittighet.
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.

For tiden uten VW buss, men....
Post Reply