Heisann!
Jeg har nettopp skaffet meg en T5 TDI, 174 Varebil.
Jeg har ikke kjørt den så mye enda, men jeg fant ut at den hadde et forbruk på ca 0,9 l/mil på langkjøring fra Trondheim til Oslo (for det meste vinterføre og minusgrader).
Er dette normalt forbruk for denne bilen eller bør jeg kunne klare å kjøre den mer økonomisk?
Dieselforbruk
Dieselforbruk
2005 T5, 174
Synes ikke 0,9l/mila høres så ille ut. Trur nok det er der i området den ligger. Har sjøl en 130-4motion som bruker omtrent det samme.
Men da kjører jeg rundt med en stor innredning og masse verktøy.
På vinteren eller på kalde dager bruker den vel en smule mer drivstoff pga Webastoen som fyrer.
Dag T
Men da kjører jeg rundt med en stor innredning og masse verktøy.
På vinteren eller på kalde dager bruker den vel en smule mer drivstoff pga Webastoen som fyrer.
Dag T
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Som postmannen sier spriker det litt på forbruket... sjåføren spiller også litt rolle... Har selv 130hk og automat... kjørte fra Haugesund til Røros t/r med fullastet bil og stor tilhenger m/kapell (bruttovekt 1100kg på hengeren). Da hadde jeg forbruk på 1,0 liter. Men kjørte alene en tur fra Røros til Trondheim med bare 300kg i lasterommet... da brukte den 0,68
Turer på kontinentet har stort sett gitt et snitt på 0,95 med mye høy hastighet (over 140 i snitt fra Ulm til Hamburg) og fullastet bil... Turer Bergen - Haugesund går oftest på 0,72 men sist tur i vinter gikk på 0,85 (5 personer i bil og litt last)...
Korte byturer gir derimot forbruk på 1,2 da motor aldri rekker å bli varm...
En med 130 hk og 4-motion senket forbruket med 0,2 etter softwaretuning opp til 174 hk...
Turer på kontinentet har stort sett gitt et snitt på 0,95 med mye høy hastighet (over 140 i snitt fra Ulm til Hamburg) og fullastet bil... Turer Bergen - Haugesund går oftest på 0,72 men sist tur i vinter gikk på 0,85 (5 personer i bil og litt last)...
Korte byturer gir derimot forbruk på 1,2 da motor aldri rekker å bli varm...
En med 130 hk og 4-motion senket forbruket med 0,2 etter softwaretuning opp til 174 hk...