Nå er det vinter,og snø er noe dritt når bilen er så lav...Så orginalfjærer er bestillt,og skal hentes i morgen og monteres.Bilen er så jævli stiv og.Må innom skroten å få tak i den plata som skal være under motoren og.Er redd jeg skal slå i stykker bunnpanna eller servopumpa i en stein eller is-svull i vinter.
Skal legge ut bilder før og etter.Noen som har lyst på et 40mm H&R senkesett med papirer??
"Kånebilen"...
Re: "Kånebilen"...
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.
For tiden uten VW buss, men....
PM til deg.
2011 Tiguan R-Line
Har VAG COM om du trenger hjelp med feilkoder eller lignende.
---
Tidligere
2002 T4 TDI
1997 T4
Har VAG COM om du trenger hjelp med feilkoder eller lignende.
---
Tidligere
2002 T4 TDI
1997 T4
Da var bilen utstyrt med orginalfjører,"ny" førerstol-den andre var slitt ned til rammen kom gjennom,og ny speil på førersiden.Allt dette på en dag!!!!
Så nå har jeg en forferdelig slitt førerstol med to fungerende armlen til overs....Selger kun HELE stolen...visst ikke blir den demontert og så beholder jeg delene selv...Ble som en ny bil å sitte i.Sidestøtte og ikke skeiv,med metall som stikker i ryggen..
Etter en lav,stiv og forferdelig humpete sommer,er orginalfjører montert,og torsjonen forran justert opp.Skal si den ble høy og merkelig å se til
Fikk forresten montert "badekaret" som skal beskytte bunnpanna på motoren og servopumpa.Fikk den gratis på Hompen.Måtte jo bruke slegga for å rette den,men er det gratis,er det verdt hver krone
Før:

Etter:

Så nå har jeg en forferdelig slitt førerstol med to fungerende armlen til overs....Selger kun HELE stolen...visst ikke blir den demontert og så beholder jeg delene selv...Ble som en ny bil å sitte i.Sidestøtte og ikke skeiv,med metall som stikker i ryggen..
Etter en lav,stiv og forferdelig humpete sommer,er orginalfjører montert,og torsjonen forran justert opp.Skal si den ble høy og merkelig å se til
Før:

Etter:

Ikke blitt gjort noe med stakkaren siden den ble heist opp igjen før vinteren...Men så plutselig en dag luktet det svidd gummi og det raklet forferdelig etter en tur.Bilen ble slept til nermeste verksted.....over 5 mil hjemmefra......
Etter noen dager med venting ble det konstatert at reimhjulet på veiven var gåent.Regreim,vannpumpe og multireim ble skiftet,og bilen går som før igjen.Kostet rett over 11 høvdinger å få fikset det.
Men det er vel bilen verdt......??? Har runda 456' etterhvert.
Har fått en litt irriternedes lyd under kjøring.Litt hard suselyd.Som om noen spyler understellet med vann.Vil tro dette er ett eller begge av lagerene som holder oppe mellomakslingen.Byttet jo kryssene i mellomakslingen for en tid tilbake,men kom ikke på å få byttet disse.....Så da må nok mellomakslingen ned igjen og disse byttes.
Er nok ikke et hjullager,for lyden er konstant om det er sving eller rett frem....
Etter noen dager med venting ble det konstatert at reimhjulet på veiven var gåent.Regreim,vannpumpe og multireim ble skiftet,og bilen går som før igjen.Kostet rett over 11 høvdinger å få fikset det.
Har fått en litt irriternedes lyd under kjøring.Litt hard suselyd.Som om noen spyler understellet med vann.Vil tro dette er ett eller begge av lagerene som holder oppe mellomakslingen.Byttet jo kryssene i mellomakslingen for en tid tilbake,men kom ikke på å få byttet disse.....Så da må nok mellomakslingen ned igjen og disse byttes.
Er nok ikke et hjullager,for lyden er konstant om det er sving eller rett frem....
Bilen bare går og går...Kona ringte en dag fordi det var en raklelyd enn eller annen plass...jeg var i hutiheita,så verksted ble løsningen.Var etpar bolter på mellomakslingen som hadde løsnet
Ganske skummelt,ja!!!Ble fikset i en fei,og videre går det
Hadde EU på stakkaren i dag-resultat:
1 stk 1ner feil-manglet et skiltlys
Sabla fornøyd med denne bilen,selv om den er noe trasig etter 460.000 km.Treg girkasse,stiv viskose,masse skranglelyder og ikke et syn for øyet..... Men den gjør nytta,så da er det jo iorden 
Sist EU var det en 2er feil.En knekt fjær.Går i tunge bakker med masse svinger,men ingenting å utsette på forhjulstillinga,iallefall
ennå....
Hadde EU på stakkaren i dag-resultat:
1 stk 1ner feil-manglet et skiltlys
Sist EU var det en 2er feil.En knekt fjær.Går i tunge bakker med masse svinger,men ingenting å utsette på forhjulstillinga,iallefall
Måtte nødoperere i ferien.Dro campingvogn opp en laaaang bakke,type en mil krøttersti.Kom ikke langt før tempen steg.Det har aldri skjedd før.Den gidder jo ikke stige i det hele på vinteren
Kona kjørte,så jeg hoppa utav bilen og sjekka under "hooden".Sikringene til kjøleviftene var irra av.Håndbrekket er sykt,så hun holdt på bremsene mens jentungen henta en lommekniv.Kappa av en ledning til eberen,som ikke virker alikevel,og lagte en "brokobling".Nå er allt iorden