får ingen varme fra varmeapparatet.
-
highliner480
får ingen varme fra varmeapparatet.
på min transporter, ombygd til personbil, får jeg ikke noe varme ut av varmeapparatet. Kun ved høy belastning på motor får jeg noe lunk, men i all hovedsak er det kaldluft.
Det er også KUN kaldluft som kommer ut av ventilene midt i dashbordet. Skal det være slik?
KAn også nevne at motor har korrekt temp. og at det kommer varmluft fra bakre varmeapparat.
JEg er åpen for alle forslag.....
Det er også KUN kaldluft som kommer ut av ventilene midt i dashbordet. Skal det være slik?
KAn også nevne at motor har korrekt temp. og at det kommer varmluft fra bakre varmeapparat.
If you're aming for the sky, you're bound to hit something....
Blinklysolje-tanken er tom... trenger påfyll
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
-
Stein
- -

- Car: T5 2,5TDi 2008
- Phone: 99497790
Alle unntatt de med AC har vel kald luft i midtdysene. For å kjøle "the hotheaded". Savner det på de bilene som ikke har det. Da kan jeg ha det godt og kaldt, mens resten svetter rauva av seg...
Har du forresten nok kjølevæske på bilen? Er vel varmeregisteret som først mister effekten?

Har du forresten nok kjølevæske på bilen? Er vel varmeregisteret som først mister effekten?
Stein Larsen
Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT
TIguan 2013 Bluemotion TDi
Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT
TIguan 2013 Bluemotion TDi
-
highliner480
beklager, har ikke hatt nett-tilgang på en stund.
Ja, det er nok kjølevæske.
Ja, driftstemp. kommer raskt opp til ca 85 grader.
jeg får også varme i apparatet bak, men ikke i dashbordet.
Min mistanke går mot tett register i dashbordet. Fordi: når motor har gått en stund uten vifte i dashbordet i gang, så får jeg litt varme i dysene, før det raskt blir kaldt igjen. Dette tolker jeg som dårlig sirkulasjon pga tette riller i registeret.
Tenkte at jeg skulle koble fra registeret foran. Slangene til dette går jo inn i kupeen på toppen av torpedoveggen, med klemkoblinger. Og så koble til noen andre slanger jeg har liggende, dette sammen med en elektrisk pumpe skulle vel sørge for nok sirkulasjon, vil jeg tro. MEN: er det noen som har erfaring med ulike rensestoffer: fordeler/ulemper, hva en skal styre klar, osv.
Lurte litt på å bruke white sprit, men det er vel aggressivt mot slanger og koblinger? Og så spyle godt gjennom med varmt vann etterpå.
synspunkter?
Ja, det er nok kjølevæske.
Ja, driftstemp. kommer raskt opp til ca 85 grader.
jeg får også varme i apparatet bak, men ikke i dashbordet.
Min mistanke går mot tett register i dashbordet. Fordi: når motor har gått en stund uten vifte i dashbordet i gang, så får jeg litt varme i dysene, før det raskt blir kaldt igjen. Dette tolker jeg som dårlig sirkulasjon pga tette riller i registeret.
Tenkte at jeg skulle koble fra registeret foran. Slangene til dette går jo inn i kupeen på toppen av torpedoveggen, med klemkoblinger. Og så koble til noen andre slanger jeg har liggende, dette sammen med en elektrisk pumpe skulle vel sørge for nok sirkulasjon, vil jeg tro. MEN: er det noen som har erfaring med ulike rensestoffer: fordeler/ulemper, hva en skal styre klar, osv.
Lurte litt på å bruke white sprit, men det er vel aggressivt mot slanger og koblinger? Og så spyle godt gjennom med varmt vann etterpå.
synspunkter?
If you're aming for the sky, you're bound to hit something....
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
-
highliner480
-
Torle
- -

- Car: T4 2002
- Phone: 90994928
Har vert borti samme problemet på Renault Laguna. Klemmer på slangene inn og ut fra varmeapparatet, koble av slangene, på med løse slanger, klemme på den ene, en box radatorrens nedpå og etterfyll med varmt vann. Lot det stå noen timer for så og spyle gjennom med hageslangen, begge veier! Ble ikke som nytt men fult brukenes!
Tor-Ole Olsnes
Eks Multivan 2002 TDI 102
Eks Multivan 2002 TDI 102
Re: får ingen varme fra varmeapparatet.
Heihighliner480 wrote:på min transporter, ombygd til personbil, får jeg ikke noe varme ut av varmeapparatet. Kun ved høy belastning på motor får jeg noe lunk, men i all hovedsak er det kaldluft.
har akkurat det sammeroblem ,min er også sporadisk kald
Hilsen Peter
Bussfeber skal ikke helbredes ,bare vedlikholdes .
T4 California Coach 98 Modell ACV 102 HK TDI
Passat 3B Sedan 99 Modell 1.6 101 HK B
T4 California Coach 98 Modell ACV 102 HK TDI
Passat 3B Sedan 99 Modell 1.6 101 HK B
-
hedström
- Car: T4 TDI 98 Transport
- Phone: 070-6621117
Hej! Har precis samma fel som er alla...min t4 är diesel med tillsatsvärmare acv motor.Har efter mycket letanda kommit fram till att det nog är någon temp givare som är dålig.Spec när det blir kallt 15 eller mera så blir det ingen värme i värmepaketet motor temp stiger snabbt till rätt nivå o stannar där..bak blir värmen ljumen...Det sitter 2 st givare mina är blåa en 2 pol o den andra 4polig.Styr lite av varje motortemp inspr mm.Det finns säkert mera som dom oxå har koll på,Även pumpen till extravärmaren sköts med en av dom nämda givarna och ett relä som sitter under i mitt fall under förastolen .Dom sitter på var sin sida av utgående rör från motorn lite ovanför termostathuset.Tror att det är den 4 poliga givaren som inte funkar helt ok. Det finns en tyskt forum som heter www.t4-wiki.de/wiki/Haupseite Där finns väldigt mycke om allt vad som gäller t4 även om det är på tysk så är det mycke bilder som funkar bra..Hoppas ni har nån hjälp av det jag har skrivit..Mvh Hasse