Problemer med setevarme og varmetråder i bakrute *Løsning*

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
sinkMe
-
-

Problemer med setevarme og varmetråder i bakrute *Løsning*

Post by sinkMe »

Setevarmen virker av og til. Den lever sitt eget liv kan man si. Når den kobler ut virker ikke varmetrådene i bakruten heller. Lyset i bryteren for rutevarmen blinker når dette fenomenet inntreffer. Så kan jeg kjøre noen minutter og jeg kjenner det begynner å varme i baken igjen, og da virker varmetrådene i bakruten også. Like fort slutter det også å fungere.

Dårlig kontakt, eller en modul elns som må skiftes? Webastoen virker ikke heller, og nå snør det ute :cry:
Last edited by sinkMe on 04 Dec 2008, 20:12, edited 1 time in total.
2008 T5 130tdi ct 4motion
sinkMe
-
-

Post by sinkMe »

Skifet batteri og nå fungerer alt normalt. Ble forklart av Møller at hvis batteriet er svakt, så nedprioriterer bilens datamaskin store strømforbrukere for å sikre bilens drift. Det skal nevnes at jeg ikke har hatt startproblemer, og således ikke har hatt mistanke til batteriet da bilen er kun fire år gammel. Jeg reiser en del offshore, og bilen blir da ikke brukt over en lengre tidsperiode. Dette kunne føre til kortere levetid på batteriet ifølge Møller. De nevnte og at hvis bilen stod i over fire uker uten bruk, kunne dette føre til flatt batteri
Mew
Car: RS4 og T5

Post by Mew »

Har også hatt samme problem med at bakruteknappen står å blinker..

Men også at ALT strøm til belysning, vifte, radio, etc bare har forsvunnet. For å så plutselig komme tilbake.
MVH

Alex

2011 VW Transporter TDI (Firmabil)
2007 VW Transporter TDI 4Motion
2006 MB Vito 115 CDI 4x4
2001 Audi RS4
sinkMe
-
-

Post by sinkMe »

Mew wrote:Har også hatt samme problem med at bakruteknappen står å blinker..

Men også at ALT strøm til belysning, vifte, radio, etc bare har forsvunnet. For å så plutselig komme tilbake.
Kanskje en mer alvorlig feil... Sjekk batteri og lading først
Post Reply