T3 camper

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
Carravel

T3 camper

Post by Carravel »

Hei godtfolk!
Mitt første innlegg her på vwbus, selvom jeg har lest og fulgt med litt fram å tilbake den siste tia.. NÅ har jeg egentlig bare litt lyst å vise fram bilen min!! Min første.. Min kjære Caravelle C 86'.. TATAA.. Akkurat i øyeblikket har jeg ikke så store planer for den, men er veldig åpen for forslag til hva som kan gjøres. Lappen er snart i boks og imens får jeg bare kjøre med den personen som måtte ønske, sittende ved siden av meg.. Utrolig bra side forresten!

Image
Image
Image
Andrew
-
-

Post by Andrew »

Hei, gratulerer så mye med 'ny' camper, mener å ha sett den på finn eller autodb og siklet selv over den. Bedre bil som den første kan du ikke få. Kjenner du ikke disse biler fra før kommer du til å falle pladask og du er i gode hender her på forumet. Spør i vei om alt du lurer på, håper vi ser bilen i levende livet på et treff eller tretten...
Hvor i landet holder du til? Så var det lappen da........lykke til!!!!
Andrew
Andrew Wilder 90198654
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
Carravel

Post by Carravel »

Takk for det.. Godt og høre!
Du har nok neppe sett akkurat denne på nettet. Har nemlig vært innad i familien i veldig mange år, bare stått i nordnorge og visnet bort (heldigvis ikke helt), noe jeg anslår som galskap.. Så jeg tok en alvorsprat og fikk årna&triksa så den ble kjørt sørover og havnet på min eiendom:) Ble EU-godkjent i forrige uke, med null prikker og alt er bare fryd og gammen.. Jeg er Oslogutt og så snart oppkjøringen er gjennomført, sees vi høyst sannsynlig på treff..
Eirik
Tæff
-
-

Post by Tæff »

Der har du nok funne ein gulle god bil....stått i nord norge vil vel seie minimalt med rust....Gått som camper vil vel seie lav KM stand! =)

Til lykke med ein ny lidenskap...trudde ikkje eg skulle bli hekta....skulle berre ha meg ein bruksbil eg først...men no er eg altså hekta!
Biler: høg byttefrekvens på bil eg?
Siste år:
95 modell Vw transporter...
90 modell Subarusyncro "Krøvel Velle" Frå Velle i ValleVoll solgt
94 modell Vw Caravelle 2,4 D "Monar"
90 modell Caravelle C "Gunnar"
steinn
-
-

Post by steinn »

Carravel wrote:Takk for det.. Godt og høre!
Du har nok neppe sett akkurat denne på nettet. Har nemlig vært innad i familien i veldig mange år, bare stått i nordnorge og visnet bort (heldigvis ikke helt), noe jeg anslår som galskap.. Så jeg tok en alvorsprat og fikk årna&triksa så den ble kjørt sørover og havnet på min eiendom:) Ble EU-godkjent i forrige uke, med null prikker og alt er bare fryd og gammen.. Jeg er Oslogutt og så snart oppkjøringen er gjennomført, sees vi høyst sannsynlig på treff..
Eirik
Hei og velkommen! :) Kjøre opp i Oslo? Grøss :? Lykke til! :D
Lær av andres feil, dine egne kan koste deg livet!

88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
90 T3 syncro doka 2,1 112 hk
90 T3 syncro halvpanel, dobbeltdører 1,6 TD
07 Ford Ranger

Member of Team Syncronaut, kaffe- og kartbordgjengen.
Carravel

Post by Carravel »

Tæff wrote:Der har du nok funne ein gulle god bil....stått i nord norge vil vel seie minimalt med rust....Gått som camper vil vel seie lav KM stand! =)

Til lykke med ein ny lidenskap...trudde ikkje eg skulle bli hekta....skulle berre ha meg ein bruksbil eg først...men no er eg altså hekta!

Stemmer det..
Ikke mye rust&snakke om bortsett fra rundt no luftehøl på sia til kjøleskapet, som har stått åpent..Her trengs det sveising (må finne et alternativ som ikke koster 15'laken :shock: )
Den har bare gått 130 så er forhåpentligvis mange km igjen :)
Caravelle-Kai
-
-

Post by Caravelle-Kai »

Gratulerer med fin bil og velkommen! :)

Får vi se noe større bilder?
2013 Ford Kuga 2,0 TDCi Powershift - Til salgs!
1999 T4 Caravelle 2,5 tdi
1990 T3 Caravelle Coach 1,6D
1975 VW 1200 Jeans
1974 VW 1200 Jeans (konebil)
Coach-Kameraden og Eksil-Rundlyktgeriljaen.
Carravel

Post by Carravel »

Konge.. Oppkjøringa gikk strålende.. Selvom jeg ikke ante hvordan man tester bremsekraftforsterkeren !!! Men nå er den i boks vertfall..
Så da måtte jeg jo og teste bilen på nysnøen rett før helga.. Satt og smilte for meg selv i min første lovlige tur.. FETT... Så plutselig bynte å hoste og miste turtall.. Fikk den opp igjen, men til slutt ville den ikke mer, og jeg trilla pent ut i veikanten.. Om og men, ingenting funka.. Viking kom dan etter og kjørte den til verksted.. Hvor de bytta tennigsmodulen! Nå er den som ny.. Har også stramma registerreima, så den holder stort sett kjeft.. Skal komme med noen nye bilder, og oppdateringer..
Godt nyttår

Image
Caravelle-Kai
-
-

Post by Caravelle-Kai »

Carravel wrote:Konge.. Oppkjøringa gikk strålende.. Selvom jeg ikke ante hvordan man tester bremsekraftforsterkeren !!! Men nå er den i boks vertfall..
Du pumper på bremsepedalen noen ganger og holder den inne før du starter. -Når du starter bilen, skal bremsepedalen gå litt lenger inn. -Så vidt jeg husker i alle fall... :?

Grattis med lappen! -Synd med havariet. Ble det dyrt?
2013 Ford Kuga 2,0 TDCi Powershift - Til salgs!
1999 T4 Caravelle 2,5 tdi
1990 T3 Caravelle Coach 1,6D
1975 VW 1200 Jeans
1974 VW 1200 Jeans (konebil)
Coach-Kameraden og Eksil-Rundlyktgeriljaen.
Rapidspeed
-
-
Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
Phone: 95095170

Post by Rapidspeed »

tenningsmodul sier du? er vel bensin dette da. den har ikke registerreim. men du strammet vel dynamoreima tenker jeg... :wink:
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro

Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
Carravel

Post by Carravel »

Caravelle-Kai wrote:
Carravel wrote:Konge.. Oppkjøringa gikk strålende.. Selvom jeg ikke ante hvordan man tester bremsekraftforsterkeren !!! Men nå er den i boks vertfall..
Du pumper på bremsepedalen noen ganger og holder den inne før du starter. -Når du starter bilen, skal bremsepedalen gå litt lenger inn. -Så vidt jeg husker i alle fall... :?

Grattis med lappen! -Synd med havariet. Ble det dyrt?

Takker.. Stemmer det.. kjørelærern sa "uups.. det glemte jeg å fortelle deg" haha..
samma fan.. egenandel på 500kr for Viking.. Tok ikke sjangsen å dran i nedoverbakker, på isen uten brems..! 700for tenningsmodulen og 2000 for arbeid.. Tragisk men måtte gjøres..
Carravel

Post by Carravel »

rapidspeed wrote:tenningsmodul sier du? er vel bensin dette da. den har ikke registerreim. men du strammet vel dynamoreima tenker jeg... :wink:
Bensin ja.. Har ikke de tenningsmodul?? Jeg bare quoter det verkstedmannen sa.. Han var litt stressa, så kan ha forsnakka seg.. men godt å vite;)
Tæff
-
-

Post by Tæff »

Wasserboxeren har ikkje register reim.....den har støtstenger og midtliggande kamaksel.

Har du bytta regreima på denne er du god..for denfinnast altså ikkje.
Biler: høg byttefrekvens på bil eg?
Siste år:
95 modell Vw transporter...
90 modell Subarusyncro "Krøvel Velle" Frå Velle i ValleVoll solgt
94 modell Vw Caravelle 2,4 D "Monar"
90 modell Caravelle C "Gunnar"
Andrew
-
-

Post by Andrew »

Dette med tenningsmodulen som svikter er ikke helt ukjent for oss wbx-eiere, stikk bort på nærmeste knox og pell ut så mange du kan finne og ha som ekstra i bilen alltid! (Samme gjelder bensinpumpe!)
Andrew Wilder 90198654
Carravel

Post by Carravel »

Andrew wrote:Dette med tenningsmodulen som svikter er ikke helt ukjent for oss wbx-eiere, stikk bort på nærmeste knox og pell ut så mange du kan finne og ha som ekstra i bilen alltid! (Samme gjelder bensinpumpe!)
Hehe det er såpass ja.. Det høres fornuftig ut for bensinpumpa skal visst ha vært bytta opp til flere ganger.. Takker for tipset.. For tror ikke jeg orker og legge ut 2700 neste gang :)
Carravel

Post by Carravel »

Forresten noen som vet beste måten og se etter strømlekkasjer på startbatteriet? Tappes rimelig fort.. Noen vanlige feil? Kjøpte nytt før vintern, men har vært helt utladet et par ganger.. Håper ikke det har blitt ødelagt av den grunn
Andrew
-
-

Post by Andrew »

Hvis det er snakk om en camper med innvendige lysrør, så kan disse slutte å lyse selv om de er påslåtte, men de fortsetter å trekke strøm for det. Sjekk at alle brytere er i 'av' stillingen.
Andrew Wilder 90198654
Post Reply