Rudeboy wrote:... - for min egen del er det kun helgene i ukene 2 og 3 som jeg kan få deltatt på i vinter, elelrs går jobb & Heim foran.
Dermed blir det vanskelig for meg å skulle være bidragsyter til et vintertreff utenom disse to helgene.
mvh,
Yngve S
-Tja, i februar driver jeg med helt andre sysler enn frysetjænest. Men jeg er bare én pax så om mine to helger i januar ikke passer andre, så er det synd, trist, leit for meg, dét
Men i så fall får jeg heller ikke bidratt til annet enn denne initieringa til treff, da
Siden Østerdalen så vidt jeg har fått med meg er uten relevans her, står Elvedalen i aldeles ensom Majestet som arena for treffet.
"Hamar" er ikke et sted, det er en tilstand

Dvs hvor på Hamar kan man kjøre i snøen, la opp mot 50+ biler stå kobla på strøm til varme og samtidig få vært kun treffolk ? Finnes en slik lokasjon på østsia av Mjosenvannet, da ??
Samme spørsmål går til Drammensområdet - mulig det finnes teig for dagslysaktiviteter f.eks ved Vikersund e.l. men som samtidig har plass for drøssevis av biler som hver skal ha 2kW strøm natta igjennom ?
-Problemet er ikke bare et sted med fysisk plass nok til alle de som eventuellt kommer og deres biler hva parkering angår. Det skal være plass mellom biler og kjørevei, og mellom "bo-område" og kjøreområde eller andre aktivitetsområder som man har i Elvedalen mht øvre- og nedre felt man kan parkere på utenfor klubbhuset, hvor ferdselsvei er uhindret av besøkende, kjøretraséer relativt rett sett ved og man ikke sjenerer andre.
Så de forslag dere kommer med bør i det minste beskrive i hvor stor grad slike detaljer blir dekket - for uten å sikre detaljene godt nok er det knappast noe poeng å stable på beina noe treff.
-I tillegg sier Jarle han kan linke opp med Land Rover-folket og i så måte har vi bergekapasitet på plass hele tiden. Har vi samme mulighet andre steder ?
Det finnes toaletter, dusjer og et kjøkken i klubbhuset vi kunne benytte sist gang. Klubbhuset hadde i tillegg et stort oppholdsrom man kjørte briefer i før dagene tok fatt, både samme rom og andre rom var tilgjengelig for de som ikke ville sove utendørs i bilene sine. Dette i tillegg til 230 V til hvert kjøretøy forrige gang. Kan andre steder gi dette ?
Én ting er å mene man har et sted, en annen ting er det å begynne sammenligne i hvilken grad et annet sted dekker de kvaliteter Elvedalen kan tilby...
...ergo - ikke pøs ut med forslag uten å tenke igjennom hvor gode forslagene er, det blir støy på netthinna og vi mister fokuset i å få stabla noe treff på beina...

Bare strømtilførsel alene gir et stort problem - ti biler betyr at man bør anse behovet som ti stykk 10 ampére-kurser til bilene alene, er det klubbhus/brakke/tilsv der så må strømmen innendørs gå uhindret av forbruket utendørs...
Så det er ikke lett å finne seg et sted å gjennomføre et treff midtvinters på. Kravene er uendelig høyere enn til f.eks Landstreffet hvor ikke alle bilene hadde behovet for strøm fordi man slapp å fryse særlig om natta, noe dere vet vi slett ikke slipper om vinteren.
Jeg er 100 % for et vintertreff, men i den grad man skal vurdere andre lokasjoner enn nettopp Elvedalen må de kunne beskrives bedre enn et postnummer
Så. Nok fra meg i dag, tar kvelden nå. Tenk over hva et treffsted må - og bør - ha av minimum for slags kapasiteter. Om det ikke er godt nok, la være å foreslå stedet
mvh,
Yngve S
Kunne godt ha foreslått Rena fordi det er ett fint sted jeg har ratta Tyskerbrakka på, men der finnes ingen strøm og det er midt i militært område så myndighetene ville sagt nei tvert. Ikke er det bergekapasiteter eller andre fordeler heller ved akkurat dette stedet, som da altså Elvedalen har.