T4 syncro - prosjekt
T4 syncro - prosjekt
Jeg holder på med et prosjekt med en 1999 modell T4 syncro, 2,5 bensin. Er det noen som har info om evt. bytte av motor på denne bilen?
Jeg ønsker å bytte til enten en Audi 2,3 turbo eller en VW VR6. Hva er mulig og hva er best?
På min bil er ikke AC standard. Er det kurant å ettermontere dette?
Takk for svar.
JOHA
Jeg ønsker å bytte til enten en Audi 2,3 turbo eller en VW VR6. Hva er mulig og hva er best?
På min bil er ikke AC standard. Er det kurant å ettermontere dette?
Takk for svar.
JOHA
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
VR6 er mulig da denne er levert med dette. Riktignok i litt svakere utgave enn i Golf og Corrado. Gearkassa må nok byttes til 1.9 utgaven eller den som skal være der fra en VR6. Kjøp helst komplett pakke du.
Den Audien du tenker på er det en slik som går på Passat? Hvis den gjør det trur jeg du kan bruke gearkasse fra 1.9TD (ifra T4 ja) og denne motoren. Plass skulle det være. Hvis motoren er bygget på 5E type motor, skulle vel den være lik 2.4 og 2,5Tdi mener jeg. Noen som er uenige? Jeg er litt på gyngende grunn må innrømmes.
Jeg ville bygget inn en 2.5TDi 150hk hvis jeg skulle ha bygget om. Bedre på de fleste områder.
Ac er mye rør og mye jobb, men det mest grei skruing. Pass på å ikke innhaler noe fra slangene! Dødelig!
Den Audien du tenker på er det en slik som går på Passat? Hvis den gjør det trur jeg du kan bruke gearkasse fra 1.9TD (ifra T4 ja) og denne motoren. Plass skulle det være. Hvis motoren er bygget på 5E type motor, skulle vel den være lik 2.4 og 2,5Tdi mener jeg. Noen som er uenige? Jeg er litt på gyngende grunn må innrømmes.
Jeg ville bygget inn en 2.5TDi 150hk hvis jeg skulle ha bygget om. Bedre på de fleste områder.
Ac er mye rør og mye jobb, men det mest grei skruing. Pass på å ikke innhaler noe fra slangene! Dødelig!
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
Martin Sandvik
- -

- Car: 2010 Multivan T5
- Phone: 40204030
Takk for tips. Noen spørsmål:
Der Postmeister: Så vidt jeg vet er ikke T4 levert med VR6 og Syncro, eller tar jeg feil?
Den Audimotoren jeg tenker på er 5 sylindret turbo som ble brukt i S4 tidligere. Jeg hadde en S4 basert på Audi 100 en gang. Den hadde automatkasse, men det blir vel ikke mulig å kjøre den kombinasjonen på en T4 Syncro? Hva tror dere?
AC: Noen som har en ide om hva det koster å anskaffe? VW leverte vel T4 med både enkel og dobbel AC og det lønner seg vel å ha et dobbelt anlegg?
Martin: Hva koster 340 skiver og porsche calipere?
MVH
JOHA
Der Postmeister: Så vidt jeg vet er ikke T4 levert med VR6 og Syncro, eller tar jeg feil?
Den Audimotoren jeg tenker på er 5 sylindret turbo som ble brukt i S4 tidligere. Jeg hadde en S4 basert på Audi 100 en gang. Den hadde automatkasse, men det blir vel ikke mulig å kjøre den kombinasjonen på en T4 Syncro? Hva tror dere?
AC: Noen som har en ide om hva det koster å anskaffe? VW leverte vel T4 med både enkel og dobbel AC og det lønner seg vel å ha et dobbelt anlegg?
Martin: Hva koster 340 skiver og porsche calipere?
MVH
JOHA
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
-
Martin Sandvik
- -

-
Syncronaut
- -

Re: T4 syncro - prosjekt
Se her du:joha wrote:Jeg holder på med et prosjekt med en 1999 modell T4 syncro, 2,5 bensin. Er det noen som har info om evt. bytte av motor på denne bilen?
JOHA
http://www.schick-tuning.de/index.htm
http://www.hartmann-motorsport.de/html/bust4l.html
http://www.t4forum.de/wbboard/portal.php
--
Gorm
Stor takk Syncronaut, topp info.
Et nytt spørsmål:
Hvis jeg omregistrerer en minibuss til personbil endres krav til dekk, pga lavere total vekt?? Grunnen til at jeg spør er at man da evt. står friere når det gjelder valg av dekk og derved også felg.
Har lyst på 18 eller 19" hjul og det kan jeg vel ikke gjøre hvis jeg skal ta hensyn til biltilsynet??
Hva har dere gjort?
MVH
JOHA
Et nytt spørsmål:
Hvis jeg omregistrerer en minibuss til personbil endres krav til dekk, pga lavere total vekt?? Grunnen til at jeg spør er at man da evt. står friere når det gjelder valg av dekk og derved også felg.
Har lyst på 18 eller 19" hjul og det kan jeg vel ikke gjøre hvis jeg skal ta hensyn til biltilsynet??
Hva har dere gjort?
MVH
JOHA
-
Martin Sandvik
- -

-
Syncronaut
- -

Jeg tror ikke den jobben havner inn i kategorien kurant... Det krever nok at du bytter ut b- og c-stolpene, ramme rundt åpningen og bakre utvendig panel (enkelt forklart - hele karosserisiden!).joha wrote:Er det kurrant å få satt inn en skyvedør på venstre side av bilen, eller blir det en voldsom stor jobb? Hvem kan evt. hjelpe meg med å få gjort dette i Norge, så det blir bra?
MVH
JOHA
Jeg kunne også helst tenkt meg en bil med doble skyvedører (ikke minst for innredningen med 3 enkeltseter i første bakseterad...), men jeg er 100% sikker på at en ombygging ikke vil lønne seg!
Gorm
Hei,
Fant et bilde på følgende link over en flott mittkonsol: http://www.skate-rekord.de/38120.html
Er det noen av dere som vet hvor man kan få kjøpt en sånn?? Og evt. hvilken årsmodel den passer til?
MVH
JOHA
Fant et bilde på følgende link over en flott mittkonsol: http://www.skate-rekord.de/38120.html
Er det noen av dere som vet hvor man kan få kjøpt en sånn?? Og evt. hvilken årsmodel den passer til?
MVH
JOHA
-
vwgutt
- -

- Car: T4 , T5 og A6
- Phone: 95024169
midtkonsollen er vel ett standard produkt.... dem selger dem i bøtter og spann på www.ebay.de. men jeg har ikke sett dem med koppholdere før..
-
Martin Sandvik
- -

-
Syncronaut
- -

Jeg har sett en slik koppholder; -i kjelleren min...joha wrote:Er det noen som har sett midtkonsollen med koppholdere noe sted??
MHV
Joha
Den skal egentlig ikke stå der, men i en Lupo (delenr 6X0 857 558 A 01C)! Du må "dremle" litt for å få den til å passe, men den ser jo ganske mye bedre ut enn den org koppholderen i gulvet. Jeg har ikke rotet meg til å montere min nye konsoll ennå, men det kommer vel på plass etterhvert...
--
Gorm
-
Syncronaut
- -

GIK Turbo på Kongsberg selger kit for ettermontering. Pris 15 - 20 tusen.
Jeg blir anbefalt å bytte motor fordi jeg da får en helt ferdig "pakke" hvor allt er tilpasset turbo etc. Utfordringen blir evt. ombygginger for å få det til å passe, motorfester, girkasse etc. Ulempen med denne motoren er at den egentlig er bygget for lettere biler.
Jeg blir anbefalt å ettermontere turbo da original motoren har lengre slaglengde og vil kunne gi et dreiemoment som egner seg bedre for en T4 med sin høye vekt. Fordeler er at motorfestene bare skal forsterkes, byttes til 150 TDI, og at girkasse er koblet til. Ulemper er evt. andre tilpasninger man må foreta som man ikke vet om før man starter for at det skal fungere tilfredsstillende. Jeg prøver å komme i kontakt med noen som har gjort dette tidligere og vet mer på mandag.
MVH
Joha
Jeg blir anbefalt å bytte motor fordi jeg da får en helt ferdig "pakke" hvor allt er tilpasset turbo etc. Utfordringen blir evt. ombygginger for å få det til å passe, motorfester, girkasse etc. Ulempen med denne motoren er at den egentlig er bygget for lettere biler.
Jeg blir anbefalt å ettermontere turbo da original motoren har lengre slaglengde og vil kunne gi et dreiemoment som egner seg bedre for en T4 med sin høye vekt. Fordeler er at motorfestene bare skal forsterkes, byttes til 150 TDI, og at girkasse er koblet til. Ulemper er evt. andre tilpasninger man må foreta som man ikke vet om før man starter for at det skal fungere tilfredsstillende. Jeg prøver å komme i kontakt med noen som har gjort dette tidligere og vet mer på mandag.
MVH
Joha
-
Martin Sandvik
- -