På min t4 00mod. 1.9tdi har jeg fått problemer med oljetrykket; kort fortalt: Ved oppstart ser alt greit ut, men etter noen km. begynner oljetrykkslys og summer å varsle. Men hvis jeg slipper turtallet helt ned på tomgang i noen sekunder virker alt ok igjen. Og hvis jeg da øker turtallet til over 1300, så kommer alarm og summer igjen. Det virker som det tar litt tid før trykket faller ved kald motor, mens ved varm motor forsvinner trykket straks, jeg øker turtallet. Og ja, det ER faktisk olje på motoren,
Kan vel også nevnes at jeg nylig har skiftet olje og filter, hvis dette kan være til informasjon.
Har lest det jeg kunne finne rundt dette her på forumet, og ikke funnet noe som kan likne på mitt problem. Det nærmeste jeg kommer er bruk av for tynn olje (10w40 max life), og uoriginalt filter.
Ser også at noen nevner turtall (2000 rpm) og to sensorer, men siden dette inntrer selv ved lave turtall, tror jeg ikke dette kan være problemet. Tror heller ikke på elektrisk feil, da dette er konsekvent, og ikke en av-og-til-feil.
Alle forslag mottaes med takk.
If you're aming for the sky, you're bound to hit something....
Blinklysolje-tanken er tom... trenger påfyll