Har hatt lenge lyst på en 8-9seter bil og sett litt på t4 men t3 e jo etter min mening en myye fetere bil, men de fleste t3 som er tilsalgs er jo 6 seter.. er det problematisk å få til godkjenning med flere seter ? Vet det lar seg gjøre men hva må egentlig til ?
Har også helst lyst på 1,6 turbo diesel men høres jo litt undermotorisert ut synst eg.. hva er egentlig forbruket på de forskjellige motoralternativene man får i t3 ? diesel koster jo mer en bensin no
Min t3 1,6td brukte 0,82 - 0,85 l/mil. Det virket som forbruket var likt for by og landeveiskjøring.
1,6td er ingen racer men det går fremmover, det holdt for meg, klarer 80 på 3. gir opp Måbødalen. (4 trinns og tom bil)
Men du må bruke girstangen flittig for den er avhengig av et bestemt turbotrykk for at dieselpumpen skal levere maks mengde.
Erling R. 97 Polo 1,9d, ex 86 Caravelle 1,6td, ex 61 boble
1.6 TD er en morsom motor, som Erling sier girer man riktig (og girene er godt matchet til motoren) så er motoren knallgod når den er kjørt på riktig (høyt!) turtall. Men du vil nok merke store forskjeller mellom de forskjellige T3 varianter: En tom kassavogn opptrer nærmest som en racer i forhold til en syncro eller en camper, for ikke å snakke om en syncrocamper med høyt tak som er den tyngste av alle. Da kan man snakke om undermotorisering. Men 1.6TD må ha skikkelig kjøling for å overleve. Oljekjøler er tingen!
Takker mye for svar
Har blitt litt dilla på syncro 1,6 td helst med masse seter da,.. så lenge det ikke blir til minibuss da..
Så en Ove på forumet som hadde en tilsalgs der det kunne følge med en 1,9td motor noen som kjenner til denne bilen ? =D
Er ikkje på jakt etter noen racer men en bil som klarer å holde fartsgrensene og være noenlunde trygg i ett aksfelt hehe.
Og med 1,9td`n skulle vell det la seg gjøre med ett lite henger lass også