Hei alle sammen! Er ny på dette forumet og ser at det er en genuin interesse for T3 her i landet. Sjeldent.. Har skaffet meg en T3 1.6 TD 90 mod. fra en auksjon i forsvaret. Bilen har gått som flyplassbil og har såvidt rundet 100 tusen km. Noen som kan forklare nærmere hvordan de justerer giroverføringa, da den er veldig treg å få i 2 giret.. Etter å ha skiftet morkne retur slanger og nye o- ringer på kjølevanns giverne samt glødepluggene er det en bil som alltid starter og er god å kjøre..
Noen forslag?
Treg overføring på girkasse..
Bakken
T3 1.6TD 90 mod
Santa Fe crdi 03 mod
T3 1.6TD 90 mod
Santa Fe crdi 03 mod
Hei
Begynn alltid foran når du skal sjekke.
På min var det helt forferdelig.Feilen var at nederst på girstangen(under bilen i førerskinneboksen)sitter det en klo på hver side som er festet med en gjennomgående bolt,denne var løs.Strammet denne bolten og så var alt i orden.
Har opplevd dette på andre T3 også.
Mvh håper
Begynn alltid foran når du skal sjekke.
På min var det helt forferdelig.Feilen var at nederst på girstangen(under bilen i førerskinneboksen)sitter det en klo på hver side som er festet med en gjennomgående bolt,denne var løs.Strammet denne bolten og så var alt i orden.
Har opplevd dette på andre T3 også.
Mvh håper
Takk for svar!! Skal teste dette straks jeg kommer meg hjem fra sjøen.. Kona som bruker bilen i disse dager. Hun ringte ombord og fortalte meg problemene, men da ser det jo ut for at det kan bli en billigere løsning enn å skifte kassen..
Kansje dere har en formening om priser osv på deler til denne bilen.. Er blitt tilbudt fra et høggeri i Tromsø å plukke alt jeg trenger fra en 89 Coach for 3000,-. Den har et tilnærmet strøkent interiør, men er kræsja i fronten. Er dette innefor akseptabelt prisnivå? Et anna problem jeg har er at speedometer viren ikke ser ut til å rekke frem til klokka? Har kun hatt av instrumentpanelet for å sjekke hvorfor det ikke funker. Vaieren går rundt og måleren funker..
Kansje dere har en formening om priser osv på deler til denne bilen.. Er blitt tilbudt fra et høggeri i Tromsø å plukke alt jeg trenger fra en 89 Coach for 3000,-. Den har et tilnærmet strøkent interiør, men er kræsja i fronten. Er dette innefor akseptabelt prisnivå? Et anna problem jeg har er at speedometer viren ikke ser ut til å rekke frem til klokka? Har kun hatt av instrumentpanelet for å sjekke hvorfor det ikke funker. Vaieren går rundt og måleren funker..
Bakken
T3 1.6TD 90 mod
Santa Fe crdi 03 mod
T3 1.6TD 90 mod
Santa Fe crdi 03 mod
Ref delepriser.
Om det er et bra tilbud kommer vel an på hvor mye du skrur av!
Bra innredning m/framstoler, evt tepper, noen dørhåndtak etc og du har ok kjøp. Deler du ikke har bruk kan selges her
Velkommen hit forresten !!!
Bra innredning m/framstoler, evt tepper, noen dørhåndtak etc og du har ok kjøp. Deler du ikke har bruk kan selges her
Jøran Solhoff & Siv Wangen
T4 2,4 gl-94 kort
T4 2,4GL -92 Lang
T3 1,9 -87 Halvpanel
T3 112i aut, -89 skrotes?
T3 CL 112i aut,-86 skrotes?
T4 2,4 gl-94 kort
T4 2,4GL -92 Lang
T3 1,9 -87 Halvpanel
T3 112i aut, -89 skrotes?
T3 CL 112i aut,-86 skrotes?
Re: Ref delepriser.
Fremstoler bakseter og teppe var planen min.. Takk for at d svarte!Mi'doka wrote:Om det er et bra tilbud kommer vel an på hvor mye du skrur av!![]()
Bakken
T3 1.6TD 90 mod
Santa Fe crdi 03 mod
T3 1.6TD 90 mod
Santa Fe crdi 03 mod