Sportsluftfilter

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Frode Myrvang

Sportsluftfilter

Post by Frode Myrvang »

Hei igjen!Har et spørsmål som jeg regner med å få svar på:jeg har en 93 2,4 sugediesel.Den skulle jeg gjerne hatt litt lettere "pust" på! :idea: Tenkte derfor jeg skulle sette sportluftfilter på`n! Det jeg lurte på var følgende:sitter det noen sensorer eller noe annet elektrisk hokuspokus på denne type motor som vil lage problemer hvis jeg fjerner den orginale luftfilterboksen??Har titta litt men kan ikke se noen ledninger! :D Håper noen har vært borti denne problemstilling før og kan hjelpe meg med dette!!
Frode
VWegard
-
-
Car: T4 1995
Phone: 95035197

Re: Sportsluftfilter

Post by VWegard »

Frode Myrvang wrote:Hei igjen!Har et spørsmål som jeg regner med å få svar på:jeg har en 93 2,4 sugediesel.Den skulle jeg gjerne hatt litt lettere "pust" på! :idea: Tenkte derfor jeg skulle sette sportluftfilter på`n! Det jeg lurte på var følgende:sitter det noen sensorer eller noe annet elektrisk hokuspokus på denne type motor som vil lage problemer hvis jeg fjerner den orginale luftfilterboksen??Har titta litt men kan ikke se noen ledninger! :D Håper noen har vært borti denne problemstilling før og kan hjelpe meg med dette!!
Alt på 2,4 D sitt luftinntakssystem er så kjemisk fritt for elektronikk som du kan få det. Sleng på et sportfilter hvis du liker ulyd, for noen særlig effektøkning får du ikke ved å gjøre dette. :wink:
Det originale filteret har evig nok kapasitet.
Jeg fikk et slikt med turbokitet jeg kjøpte, og erstattet det med et originalt TDI filterhus. Jeg irriterte meg over turboplystringa, men det nå engang meg. 8)
Og denne plystringa har du jo ikke, så da kan det jo hende du liker "gromlyden" du ender opp med. :wink:

Gudd løkk!
Mvh
Vegard Sørensen
VWegards prosjekttråd T4 95-mod. 2,4 (T)D Caroline
Medlem av: T4TLG, DEG,
Frode Myrvang

Post by Frode Myrvang »

Takker for svar :D Er klar over at det ikke gir mer effekt,men har lyst til å prøve lell :) Greit med sånn som er kjemisk fritt for elektriske duppeditter :!:
Frode
solrikioo
-
-
Car: Skoda Octavia 2014

Post by solrikioo »

Det bråker mer, og er kult når du skal ta en rånerunde. Men 3-4 timer i strekk med den duringa får de fleste til å bli rimelig lei. :p
Frode Myrvang

Post by Frode Myrvang »

Hmm.....er det såpass ille? Åkei......kanskje like greit å bruke orginalboksen og filteret da! Blir vel det billigste også :D
Frode
solrikioo
-
-
Car: Skoda Octavia 2014

Post by solrikioo »

Hehe, satt det på, på lørdag. Er jo morro. Kjøper du et på f.eks torshov kommer du jo billig unna. :)
Frode Myrvang

Post by Frode Myrvang »

He he...hadde vært artig å prøve!! :D Får se hvodan det passer å sette på noe!! Har ikke fått kjøpt noe enda 8) Lurte på å sette på noen slanger/rør fra innsugsmanifoilen til plassen der org.luftfilterboksen har vært og montere filteret der :D
Frode
Karamell GL 2.5
-
-

Post by Karamell GL 2.5 »

AppropoO alt dette rundt dette.
Noen som har ei tegning/skjema på hvor man gjør av evt. vakumslangen m.m.
Har sportsfilter rett på innsuget, men gudene vite hvor jeg skal gjøre av slangen som sto montert på org.boksen. Ei tegning hadde vært knall:) arnkjha@start.no

Og nå vet ikke jeg med diesel 2,4 eller andre. selv har jeg en 2.5B og jeg merker iallefall forskjell med dette filteret. har en jævelbakke her i heimen som egner seg godt til test. iallefall forskjell på før/etter.
Konnerudbakken for den som er kjent. en seig en faen(",)
deilig lyd av rekke 5'ern :)
Post Reply