Jeg har sett igjennom tidligere innlegg men syns ikke noe passer
min VR6 97mod har fjernstyrt sentrallås når jeg skal låse bilen med denne så blinker lysene som dem skal låsen går igjen men den åpner seg igjen med engang. Alarmen er aktivert men bilen er oppe så da pleier jeg å låse bilen manuelt da går det greit men jeg må låse bilen på fører siden ellers går det ikke.
Når jeg så skal låse opp bilen igjen så må jeg bruke nøkkelen for å åpne bilen igjen. Trykker jeg på fjernkontrollen så låser bilen seg opp og igjen med engang så da må jeg nok engang ty til nøkkelen. Jævla lås
sentral lås problem
sentral lås problem
97 Caravelle VR6 kort utg
99 Ford focus 1,6 stv drit bil
95 suburban 6,5l turbo disel solgt
99 Ford focus 1,6 stv drit bil
95 suburban 6,5l turbo disel solgt
-
Tom Bringsvor
- -

- Car: T5, 2007, TDI, Lang
Re: sentral lås problem
Hm. Min 2001, T4 transporter,2,5 TDI, uten alarm, oppfører seg i grunnen veldig likt din, på min skjer dette når det er ca. -10 gr.C.vr6 kisen wrote:Jeg har sett igjennom tidligere innlegg men syns ikke noe passer
min VR6 97mod har fjernstyrt sentrallås når jeg skal låse bilen med denne så blinker lysene som dem skal låsen går igjen men den åpner seg igjen med engang. Alarmen er aktivert men bilen er oppe så da pleier jeg å låse bilen manuelt da går det greit men jeg må låse bilen på fører siden ellers går det ikke.
Når jeg så skal låse opp bilen igjen så må jeg bruke nøkkelen for å åpne bilen igjen. Trykker jeg på fjernkontrollen så låser bilen seg opp og igjen med engang så da må jeg nok engang ty til nøkkelen. Jævla lås
Hos meg tror jeg dette er smøringsmangel, må demontere og smøre opp før neste vinter.
Dette skjer på passasjerdøren.
Når jeg skal låse bilen med fjernkontrollen går ikke knappen ned på høyre side. alle låser spretter da opp igjen, må fysisk trykke ned knappen på høyre side for at alle skal holde seg nede.
Når jeg kommer om morran og skal låse opp, går ikke høyre knapp opp, å alle låser lukker seg igjen med det samme, jeg må være rask med å lukke opp førerdøren før den låser seg igjen, nøkkellåsen på førerdøra virker ikke så jeg får ikke låst opp slik.
Jeg vet ikke om dette skjer når en av de andre sentrallåsene blir trege.
Jeg tror ikke det trenger å være brudd i slanger i første omgang, men treghet i bevegelige deler i låsen.
VW Transporter, T5,TDI, 4MO, 2007,
jeg byttet motoren på førersiden nettopp av samme grunn, dette etter at de sa det var feilen på vw notodden, dagen etter hadde jeg samme problem, men en dag det var mildere forsvant problemet, men så fort det blir kaldt kommer det igjen, så ikke bytt motor, det hjelper ikke, tror også at smøring er det første som bør gjøres, deretter sjekk mulige brudd.
Terje 2.5 TDI
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
-
Syncronaut
- -

Når du må låse opp bilen igjen med nøkkelen som du beskriver nederst i innlegget ditt, kan du da kun låse opp førerdøra eller kan du også bruke passasjerdøra? Dersom passasjerdøra ikke aktiverer resten av låsene ligger nok feilen enten i selve motoren der eller i ledningene fra/til motoren. Virker alltid motoren i passdøra, eller er det av og til den ikke henger med?vr6 kisen wrote:Jeg har sett igjennom tidligere innlegg men syns ikke noe passer
Er det original fjernstyrt sentrallås du har, eller er det ettermonterte greier?
Gorm
-
Syncronaut
- -

Du har nok treg dørlås på høyre side, ja. Jeg hadde samme problem på min, men etter en runde med rengjøring og smøring var alt i orden igjen...Tom Bringsvor wrote: Hm. Min 2001, T4 transporter,2,5 TDI, uten alarm, oppfører seg i grunnen veldig likt din, på min skjer dette når det er ca. -10 gr.C.
Hos meg tror jeg dette er smøringsmangel, må demontere og smøre opp før neste vinter.
Dette skjer på passasjerdøren.
Når jeg skal låse bilen med fjernkontrollen går ikke knappen ned på høyre side. alle låser spretter da opp igjen, må fysisk trykke ned knappen på høyre side for at alle skal holde seg nede.
Dersom det bare er låssylinderen på førerdøren som er treg er det bare å skru av det ytre dørhåndtaket (2 skruer?), demontere, rengjøre og smøre opp låsesylinderen.Tom Bringsvor wrote:Når jeg kommer om morran og skal låse opp, går ikke høyre knapp opp, å alle låser lukker seg igjen med det samme, jeg må være rask med å lukke opp førerdøren før den låser seg igjen, nøkkellåsen på førerdøra virker ikke så jeg får ikke låst opp slik.
Her gjelder selvsagt RTFM-regelen og selv om det i utgangspunktet er en liten jobb, kan man fort dra på seg litt ekstra dersom man ikke vet helt hvordan en låssylinder ser ut før man sitter der med låseplater og fjærer litt hulter i bulter utover kjøkkenbordet...
Det er kun låsene i fører- og passasjerdør som kan styre de andre låsene (såvidt jeg husker), så dette skjer ikke dersom/når de andre blir trege, nei.Tom Bringsvor wrote:Jeg vet ikke om dette skjer når en av de andre sentrallåsene blir trege.
Jeg tror ikke det trenger å være brudd i slanger i første omgang, men treghet i bevegelige deler i låsen.
På T4 er det ingen slanger på sentrallåsen, utenom drenering av motorene, da
Gorm