Eg ville lage en tråd her om min NYE T5 2008 2.5TDI 130Hk Steptronic/automat Kortversjon SOM eg har fått av hjelpemiddelsentralen. Den er nettop ferdig ombygd til meg med VERDENS FØRSTE BIL med dette styre systeme der eg styrer bilen med venstre fot!
JA eg tuller IKKE!
Jeg har en muskelsvinn sykdom som heter ALS. Det er en progresiv forverrende sykdom å dignosen de en sikker dødsdom. De finnes ingen motmedisiner for enne diagnosen!
MEN NÅ til min NYE LIVS GLEDE!!!=) Her sku eg legge inn bilder av bilen min Å forklare LITT sidden den er HEFTI ombygd!!! MEN eg fikk ikke til å legge inn bildene eg har av T5 min!!!=((
KAN noen av dere hjelpe meg med de??????
Last edited by ADHD on 13 Mar 2008, 18:56, edited 1 time in total.
Eg har STORE lese å skrive vansker!!!
Så ha tolmodihet å forståele med aTT EG SKRIVR mye fei!
solrikioo wrote:Styrer du bilen med venstre fot eller er det bare gass/brems?
HEI PÅ DEI!!!=))
Ja eg styrer bilen med venstre kne som blir plasert i ein bøyle!!!
Så gasser å bremser eg med høgre fot!!!
Å restenn av bilens funksjoner styrer/betjener eg via 2joystikker ein HOVED til venstre arm å ein til høgre ar!!!!!=))
Eg ville lage en tråd her om min NYE T5 2008 2.5TDI 130Hk Steptronic/automat Kortversjon SOM eg har fått av hjelpemiddelsentralen. Den er nettop ferdig ombygd til meg med VERDENS FØRSTE BIL med dette styre systeme der eg styrer bilen med venstre fot!
JA eg tuller IKKE!
Jeg har en muskelsvinn sykdom som heter ALS. Det er en progresiv forverrende sykdom å dignosen de en sikker dødsdom. De finnes ingen motmedisiner for enne diagnosen!
MEN NÅ til min NYE LIVS GLEDE!!!=) Her sku eg legge inn bilder av bilen min Å forklare LITT sidden den er HEFTI ombygd!!! MEN eg fikk ikke til å legge inn bildene eg har av T5 min!!!=((
I høyeste grad spesiell denne bilen! Forøvrig ikke ofte Trygdeetaten sponser entusiastbiler, men dette er en bra begynnelse!
Sjekk linkene i signaturen til Solrikio. Der finner du all viktig info om bla bilder.
JA eg tuller IKKE!
I høyeste grad spesiell denne bilen! Forøvrig ikke ofte Trygdeetaten sponser entusiastbiler, men dette er en bra begynnelse!
Sjekk linkene i signaturen til Solrikio. Der finner du all viktig info om bla bilder.
HEI PÅ DEI!!!=)
Som de står i signaturen min så har eg STORE lese vansker å STORE fysiske skrivevanssker!!! ALSÅ vist reg må melde meg inn NOEN plass foor å få inn di 4 bildene!!! JA då bare GLEMMER EG DE!!!!=(((
JA eg tuller IKKE!
Gratulerer med bilen og velkommen på forumet!
Du har fått ei grom vogn du sikkert vil få mye glede av!
Hvor er forresten denne bilen oppbygd? Drammen, Hønefoss eller Tresfjord?
JA eg tuller IKKE!
Gratulerer med bilen og velkommen på forumet!
Du har fått ei grom vogn du sikkert vil få mye glede av!
Hvor er forresten denne bilen oppbygd? Drammen, Hønefoss eller Tresfjord?
HEI PÅ DEI!=)
Den blei(blir=) bygd oppe i Tresfjorden!!!=)
solrikioo wrote:Styrer du bilen med venstre fot eller er det bare gass/brems?
HEI PÅ DEI!!!=))
Ja eg styrer bilen med venstre kne som blir plasert i ein bøyle!!!
Så gasser å bremser eg med høgre fot!!!
Å restenn av bilens funksjoner styrer/betjener eg via 2joystikker ein HOVED til venstre arm å ein til høgre ar!!!!!=))
Samme system har en her fra bygda hatt for mange års siden, men en Volvo.
Vedkommende har ingen armer og "rattet" var en bøyle på venstre bein (slik som du beskriver) Blinker's og lyshorn var bøyler festet på nakkestøtte. "Tennings nøkker'n" var en stor knapp på dærsbordet som han brukte enten nesa eller foten på. Finurlig løsning og helt super system. Du kan tro vi lurte første gangen vi så han i "live" med bilen. Ratt og alt annet snurra og gikk "av seg selv" og han satt der stolt som en hane inne i bilen. Kjørte som et svin, og rasa på vinterstid så det var en fryd å se....
Roar Indsetviken
VWbus Drammen
1990. 1.6 td T3 Caravelle Coach (Slugga no.5)
1989. 1.9 tdk T3 Doka Syncro (Kong Vinter)
1989. 1.9 tdk T3 Doka 2wd (Den Røde)
Her ser dere Recaro ergonomi ES førersete mitt! De sete har 11eletriske motore som jør de muli å justre de i ALLE retninger! Å så er de luftputeri rygger å på siene som eg kan fylle eller tappe ut luft for å forme seteryggen helit perfekt!!=)
Å de er laga til stigtrinn under den el sjyvedøra på høgre sida Ford de er men sli att når eg skal kjøre bil så trykker eg på knappen så åpner sjyve døra seg å eg går inn på sia å så etter eg meg i førersete å kjører meg frem i kjøreposisjon!=)
Ahhh kjøreposisjonen her er alt de KULE!!!lol=)
Som dere ser så er de en joystikk i førerdøra! med den såå kan eg betene ALLE bilens funksjoner:Lys/horn/blinklys/nødblink/vindusvikerenn/vinduer/Varmeaparate /SOLBREMENE!!!!LOL=)
Å under ratte ser der den bøylen som eg kjører meg frem i å styrer bilen med ventre kne!!
Å trykkpanelene som er til høgre er til girkasa å honbrekk ternning å starte bilen!!!!=)
disse bilener er virkelig ett kunststykke, broren min har bygd om ett par handikapp biler,tilbake til orginal bil(dog ikke like avanserte som dette trur jeg, og heller ikke t5, hvet ikke om det var vw i det heletatt) og jeg kan si det sitter mye elektronikk/mekanikk i disse bilene, jeg klarte faktisk ikke å kjøre den ene av de, den ble rett og slett for teknisk.
du har fått ett utrolig morsomt "leketøy"
Jeg blir like imponert hver gang når jeg ser slike ombygginger. Her er det virkelig snakk om å se muligheter istedet for begrensninger. Og når du har funnet dette forumet så blir vel ikke bilen orginal så veldig lenge... Her er i allefall nok av inspirasjon.
Velkommen til forumet og GRATULERER så mye med en megaflott T5
Håper du får myyyyyyye glede av bilen og at den gjør hverdagen din lettere.....og ikke minst mer gøyal og positiv.
Ikke noe å tenke på m.h.t. stavefeil, jeg får helt klart med meg budskapet ditt
Ha ei fin påske imens du gleder deg til å "ratte" en rå T5!
Mvwh
Last edited by Tri Star on 13 Feb 2009, 09:30, edited 1 time in total.
Dag Lysø
74’ 1303S Marathon metallic
75’ 1303S Lofotengrün
85’ T3 Sika 2WD 1,9 WBX
86' T3 Westfalia Club Joker WBX
90' T3 Tri Star Syncro WBX
91' T3 Doka 2WD 110 TDI
65' T2 Doka
59' T2 Deluxe 23W
15’ VW e-Up Panorama
17’ Passat GTE 218 HK Hybrid