Dieselpumpereim, verksted tull
Dieselpumpereim, verksted tull
VW Transporter T4.
Hei skiftet pumpereimen i fjor hos BDPS BIL i Bergen,
nå har jeg hadt bilen inne hos de igjen, på grunn av at bilen gikk ikke noe særlig(masse røyk, lite moment.) Det viste seg at Pumpereimen hadde hoppet 1 tann.
De skal ha 1850 for jobben.
MEN: Kan det være riktig at jeg skal betale for dette?
De fant ingen andre feil, så det de har gjordt er kun å justere reimen denne gang.
Så er det slik at dette kan jeg forvente skal skje 1 gang i året?
Jeg spurdte de om de hadde gjordt en feil første gang de monterte den, men de svarte da at det hadde de ikke, dette er noe som skjer sånn nå og da.
Hilsen fortvilet VW eier.
Hei skiftet pumpereimen i fjor hos BDPS BIL i Bergen,
nå har jeg hadt bilen inne hos de igjen, på grunn av at bilen gikk ikke noe særlig(masse røyk, lite moment.) Det viste seg at Pumpereimen hadde hoppet 1 tann.
De skal ha 1850 for jobben.
MEN: Kan det være riktig at jeg skal betale for dette?
De fant ingen andre feil, så det de har gjordt er kun å justere reimen denne gang.
Så er det slik at dette kan jeg forvente skal skje 1 gang i året?
Jeg spurdte de om de hadde gjordt en feil første gang de monterte den, men de svarte da at det hadde de ikke, dette er noe som skjer sånn nå og da.
Hilsen fortvilet VW eier.
2003 VW Multivan 2,5 TDI.
Når den var kald, startet den kun ved å holde gass pedalen i bånn. og
den stoppet på tomgang.
Når motoren er blitt varm, så går den på tomgang, stopper av og til.
og den kan kjøres. Men det går fryktelig seint.
Det kan og nevnes at maks turtall eg får er 3000 omdr, med full gass i 1 gir.
den stoppet på tomgang.
-
kippad
- Car: T4 tdi snarnt syncro 99
- Phone: 90879754
har ikkje flyttet seg nede på veiva då den må jo løyses når det blir skifta reim .og da skal bolten der skiftes og draes til med ca 460nm tror eg.dette har eg tatt i gjen meir en en gang.fordi bolten ikkje er skiftet og teitet riktig... dette kan få fatale følgerVareWogn wrote:Når den var kald, startet den kun ved å holde gass pedalen i bånn. og
den stoppet på tomgang.
carawelle 2,5 tdi snart syncro
Snakket med NAF og VW verksted, de sa det var en soleklar reklamasjons sak. Dette sa jeg videre til Bergen pumpe diesel service.
Og heldigvis så var de til slutt enig, og jobben de nå gjorde ble gratis.
Når det gjelder å skifte den bolten nede på veiven, så har de ikke gjordt det så vidt jeg vet, så det skulle ikke forundre meg at reimen kommer til å hoppe over flere ganger, men jeg krysser fingrer.
Når det gjelder å skifte den bolten nede på veiven, så har de ikke gjordt det så vidt jeg vet, så det skulle ikke forundre meg at reimen kommer til å hoppe over flere ganger, men jeg krysser fingrer.
-
kippad
reimen hopper ikkje .men veiva blir ødelagt og drevet nede sporet der blir kappet avVareWogn wrote:Snakket med NAF og VW verksted, de sa det var en soleklar reklamasjons sak. Dette sa jeg videre til Bergen pumpe diesel service.
Jeg henger meg på tråden, siden jeg også ganske snart skal skifte dieselpumpereimen på partybussen (bl.a). Jeg har forstått det slik at denne kan være litt tricky??!.........
Pris på skifte av register/dieselpumpereim og vannpumpe er i overkant av kr. 15.000,- hos Møller Drotningsvik (Bergen).
Jeg ønsker da selvsagt å se om det er mulig å få gjort jobben noe rimeligere hos et mindre verksted. Men, burde håndteringen av dieselpumpereimen da tale for at jeg benytter Møller likevel?.....
Pris på skifte av register/dieselpumpereim og vannpumpe er i overkant av kr. 15.000,- hos Møller Drotningsvik (Bergen).
Jeg ønsker da selvsagt å se om det er mulig å få gjort jobben noe rimeligere hos et mindre verksted. Men, burde håndteringen av dieselpumpereimen da tale for at jeg benytter Møller likevel?.....
– Gunnar v.d. Meeren –
2003 VW T4 California Event 2,5 TDI/102 HK/ACV (Solgt!)
2003 VW T4 California Event 2,5 TDI/102 HK/ACV (Solgt!)
-
highliner480
-
kippad
ville gjort det på merkeveksted dei veit i hvertfall kva dei styrer medskyhawk wrote:Takker for svar!
Skal ta en telefon til Fondenes Auto.
Det begynner å haste ettersom bilen nå er gått 112.000 km
Serviceheftet sier skifte på 120.000 km - men ser at det anbefales skifte på 90.000 i en annen post her....
-
Karamell GL 2.5
- -

kippad wrote:ville gjort det på merkeveksted dei veit i hvertfall kva dei styrer medskyhawk wrote:Takker for svar!
Skal ta en telefon til Fondenes Auto.
Det begynner å haste ettersom bilen nå er gått 112.000 km
Serviceheftet sier skifte på 120.000 km - men ser at det anbefales skifte på 90.000 i en annen post her....
Tror de og du ja
merkeverksted er INGEN garanti for at jobben blir rett utført.
har vw og audi i bilstallen her i familien. og vet forferdelig godt hva jeg snakker om. vw-bussen skrus utelukkende ikke på merkeverksted grunnet rompis-pris i forhold til "hvor flinke" de påstår de er.
audien er fette ny og dekkes under garanti m.m. og KUN derfor settes den på merkeverksted de gangene jeg ikke gidder tysklandstur.
deilig lyd av rekke 5'ern 
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Mitt syn på verksteder er todelt.
For det første betyr det egentlig ikke mye fra eller til om du bruker merkeverksted eller yalla-verkstedet i en eller annen luguber bakgård.
Dette fordi alle ikke-originaldeler skal være sertifisert som "minst like gode" som de originale delene, og du som eier har da rette på å se hva de har gjort med bilen. Er alt innenfor spec, kan ev. garanti heller ikke ryke om noe skulle skje. Dét er det staten som sier. At VAG krangler på sånt er VAGs problem
Men jeg pleier levere bilen på ett og samma verksted, fordi de gutta / jentene har lang og tro tjeneste på det verkstedet, de sier ikke opp og bytter jobber i ett sett - kontinuitet på mannskapssiden der folk skrur på bilene mine, er i mine øyne viktig.
Da sikres jeg bedre at den som skrur på bilen min er en av de som skrudde på den de siste gangene bilen var innom
Lokalkunnskap, nærmest.
Tyskerbrakka har etpar små-lyter som jeg nå skal få utbedra utover våren, skal på langtur til Nijmegen i Nederland og er til den tid avhengig av bl.a mobilitetsgarantien som de vel gir t.o.m 1986-modeller i 2008 (korriger meg på årstallet om jeg tar feil !).
Til høsten EU-godkjennes brakka såsnart jeg kommer innafor datoen for slikt, og så kan det hende jeg ramler innom landstreffet i månedsskiftet sept/okt, før jeg skrur av skiltene eller selger Tyskerbrakka.
I de årene jeg har hatt Caravellen må jeg si at jeg er fornøyd med alle som har skrudd på bilen, merke-/ikke-merkeverksted. Og dette fordi jeg velger ut folk som jeg kommer tilbake til ved neste korsvei, som da kjenner store deler av historikken på bilen med sine 428.400'ish kilometer.
Kall meg gammeldags, jeg mener sånt er viktig.
mvh,
Yngve S
For det første betyr det egentlig ikke mye fra eller til om du bruker merkeverksted eller yalla-verkstedet i en eller annen luguber bakgård.
Dette fordi alle ikke-originaldeler skal være sertifisert som "minst like gode" som de originale delene, og du som eier har da rette på å se hva de har gjort med bilen. Er alt innenfor spec, kan ev. garanti heller ikke ryke om noe skulle skje. Dét er det staten som sier. At VAG krangler på sånt er VAGs problem
Men jeg pleier levere bilen på ett og samma verksted, fordi de gutta / jentene har lang og tro tjeneste på det verkstedet, de sier ikke opp og bytter jobber i ett sett - kontinuitet på mannskapssiden der folk skrur på bilene mine, er i mine øyne viktig.
Da sikres jeg bedre at den som skrur på bilen min er en av de som skrudde på den de siste gangene bilen var innom
Tyskerbrakka har etpar små-lyter som jeg nå skal få utbedra utover våren, skal på langtur til Nijmegen i Nederland og er til den tid avhengig av bl.a mobilitetsgarantien som de vel gir t.o.m 1986-modeller i 2008 (korriger meg på årstallet om jeg tar feil !).
Til høsten EU-godkjennes brakka såsnart jeg kommer innafor datoen for slikt, og så kan det hende jeg ramler innom landstreffet i månedsskiftet sept/okt, før jeg skrur av skiltene eller selger Tyskerbrakka.
I de årene jeg har hatt Caravellen må jeg si at jeg er fornøyd med alle som har skrudd på bilen, merke-/ikke-merkeverksted. Og dette fordi jeg velger ut folk som jeg kommer tilbake til ved neste korsvei, som da kjenner store deler av historikken på bilen med sine 428.400'ish kilometer.
Kall meg gammeldags, jeg mener sånt er viktig.
mvh,
Yngve S