Vindu transporter

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
monor
-
-

Vindu transporter

Post by monor »

Vurderer en brukt 3-seter transporter som bil nr. 2. Finner godt utvalg på finn.no. Spørsmålene er;

1. De fleste av disse har ikke vindu på sidene bak. Er det en grei sak å sette inn vindu her (og er det lov)?

2. Har nå en 1996 caravelle. Sliten her med de vanlige rustproblemet i skjøter etc. Er dette blitt utbedret på senere biler?
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

1. Tja, hvis du har rett verktøy og vett nok til å bruke tid på å gjøre det fint. Ja det er lov, hvorfor skulle det ikke være det? MEN de er penere med slett side uta vinduer. Skal du ha ting på utstilling da?

2. Nja, de fjernet fuga imellom dørterskelen og B-stolpens fot iallefall. Ca 97-98 trur jeg det var. Da slapp de iallefall rust der.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
vr6 kisen

etter montering av vinduer

Post by vr6 kisen »

jeg er ikke helt sikker men jeg mener å ha hørt at alle transportere kommer til norge uten vinduer baki og at disse blir etter montert i norge. jeg hadde en 94mod transporter varebil og denne var det vinduer i bak. Det ble sagt den gangen at den var blant di siste transporterne som kom fra tyskland med vinduer baki
Derfor skulle det ikke være noe problem og etter montere.
Nå vet jeg ikke med sikkerhet om dette stemmer men det var det som ble sagt til meg den gangen
97 Caravelle VR6 kort utg
99 Ford focus 1,6 stv drit bil
95 suburban 6,5l turbo disel solgt
Der Postmeister
-
-

Redd du har litt lurt. Det finnes de som fortsatt trur Transporteren har motoren bak og.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Stein
-
-
Car: T5 2,5TDi 2008
Phone: 99497790

Post by Stein »

Der Postmeister wrote:Redd du har litt lurt. Det finnes de som fortsatt trur Transporteren har motoren bak og.
:shock: Har ikke transporteren motoren bak?????

Stein
Stein Larsen

Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT

TIguan 2013 Bluemotion TDi
krissh
-
-
Car: T4 1999 TDI Syncro

Post by krissh »

Står muligens noe her, ikke så stø i tysk :?
TheScirocco

Post by TheScirocco »

Stein wrote:
Der Postmeister wrote:Redd du har litt lurt. Det finnes de som fortsatt trur Transporteren har motoren bak og.

Stein
Det forklarer jo en hel del Hahaha ;)
Sindre
1993 T4, 2,5l Bensin, 9-seter Syncro
vr6 kisen

lurt og lurt fru blom

Post by vr6 kisen »

Stein wrote:

Stein

lurt og lurt ! jeg sa jo at jeg ikke var sikker. men det var jo snakk om å etter montere vinduer. Og noe jeg er helt sikker på er at di flerste ivecoer som kommer til norge kommer som varebiler og di som skal bli minibusser ombygges til minibusser. Og der med blir vinduer bak i ettermontert

Grunnen til at jeg vet dette er at jeg tidligere kjørte buss for norgesbuss
og der fikk vi noen ivecoer som dette hadde blit gjort med og de var godkjente derfor må det også være godkjent på transporter/ caravelle
97 Caravelle VR6 kort utg
99 Ford focus 1,6 stv drit bil
95 suburban 6,5l turbo disel solgt
Der Postmeister
-
-

Det er ingenting i veien for å bestille panel, vil tru bussbyggerne gjør det i en del tilfeller, da de orginale bussene ikke bestandig er slik påbytggerne vi ha de. Har sitti i en orginal Ivecobuss i utlandet, og de er finere enn de oppbygde. Alt passer litt bedre.
Samme gjelder Transportere. Alle T5 minibuss i dag har norskbygd innredning, sjøl om du fint kan klare å bygge en ifra fabrikk med riktig antall seter. De norske bussene er da bestillt som Caravelle el Transportere med vinduer og kun forseter og innredning i tak og vegger baki. Resten er no skrangleverk ifra norge.
Hvorfor man på død og liv skal ødelegge T5 med å finne opp kruttet på nytt har jeg hørt flere versjoner av, men hva som er den rette grunnen aner jeg ikke.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Mr.Speed

Post by Mr.Speed »

Sliter med litt av det samme med ombygging, men det er en annen historie.

De bakre sidevindua går å installere på en uten, men panela er ikke helt like, det er en profil som kommer ut, den må enten skjæres bort eller bankes inn. Når vinduet er på plass, ser det likt ut fra innsida også.

For å ta ut sidevindua, ikke prøv å dra i vinduet for å se om de siste 10 cm "kommer", da har du en helve*es jobb med å koste etterpå :oops: ,og må prøve å finne nytt gammelt vindu en annen plass.

Jeg brukte vanlig tapetkniv og skjærte rundt, tok litt tid, skada pakninga litt, men ikke værre enn at den kan limes på plass igjen. Er bare en "pyntepakning".
Bedre med 1000 hk i 1 minutt enn 1 hk i 1000 minutt.
Post Reply