Stemmer i denne!Der Postmeister wrote:Finns ikke no alternativ.![]()
Og ja, de har feil og mangler, men fordelene veier opp ulempene.
God plass, god sikkerhet, rimelige deler (stort sett), suveren kjørekomfort i denne klassen og god oversikt er mine hovedargumenter.
Jeg har en kort -95 og som ren 5 seter uten skillevegg er det vanskelig å fylle bilen. En handletur på IKEA med kjæresten for noen uker tilbake var morsom da vi kom ut og stablet inn både sofa og annet uten å gjøre stort for å få plass. Ei dame ved siden av meg på parkeringsplassen så ikke lite misunnelig ut der hun sto og slet med å få plassert noen lange flatpakker i sin lille stasjonsvogn.
Sikkerheten er i toppklasse sammenlignet med det aller meste på markedet den dag i dag.
Slitedeler kan kjøpes rimelig fra Meca, Mekonomen, Romnes etc. og Møller har ennå ikke skremt meg så veldig mye ved delekjøp der.
Og mer komfortabel bil i varebil-/vanklassen finner du neppe. Jeg kjører 170 mil non-stop hver vei i ferien uten å merke stort til at jeg er sliten. Man sitter høyt og avslappet og bena har godt av å befinne seg i tilnærmet normal vinkel ved såpass langvarig sitting.
Det verste jeg har kjørt av slike biler er Hi-Ace, der en sitter med føttene altfor høyt og har seter som er 15 cm. for korte for meg som er 1,80.
Bilen er relativt lettskrudd og jeg har ennå ikke støtt på ting som har vært knotete og umulig for meg å gjøre.
Bytte av register og vannpumpe tok litt tid, men det gjør det jo på alle biler i dag.
Prøv da til sammenligning å gjør dette på f.eks. en Renault Espace der en må bore hull i innerskjermen for å få ut bolten som holder spennrullen til registeret.