Ikke det at jeg tror på engler men politiet faktisk takket en gud for at det gikk så bra med føreren av denne bilen.
To hjul fra en lastebil trillet sin vei på E6 i Romerike i går.... Heldig at ikke kona eller ungene satt der.
Last edited by Indian on 10 Dec 2007, 21:58, edited 2 times in total.
Roy alias Amubus
-01 t4 vw PROFILE // BUS, ex ambulanse - Multivan Wannabe
-86 t3 Caravelle
-70 t2 Rico camper
-64 t1 Militærambulanse
Member of RESCUELINERS
Member of Vw Militaria Norway
Jeg så en Peugeot 205 stående ved at lyskryss på E18 ved Nordstrand i 2005. Et tvillinghjul sett komplett med nav stakk ut gjennom frontruta. De to som satt inn i bilen kunne ikke ha overlevd.
50 meter lenger frem så jeg en buss fra Swebuss uten bakhjul....
det er en lastebil sjåfør verste mareritt å miste hjul eller å få noen som ikke vil mere i trynet.
jeg kjører selv laste bil og har mistet hjul to ganger heldig vis har ikke de hjulene jeg har mistet truffet noen men fy #¤&/? i !"#¤#%& for en følelse
det er når du ser hjulene passerer deg og forsvinner.
Men du var heldig der, og bør kanje takke noen der oppe hvis du er av de som tror.
97 Caravelle VR6 kort utg
99 Ford focus 1,6 stv drit bil
95 suburban 6,5l turbo disel solgt
Du kjenner ikke vibrasjoner fra dekk som løsner på samme måte som på en personbil.Pluss at lastebil (uten tilhenger) kan veie opptil 30 tonn.Du får en enorm belastning på bolter og festersom rett å slett kan ryke rett av uten forvarsel!Ikke lenge siden så slet jeg av en 25 mm bolt på kranen.Var bare "BANG" så var den av!
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.
Tror grunnen er mangel på vedlikehold og etterstramming.
Hjullageret kan svikte når de blir utslitt og eieren av lastebilen prøver å få noen ekstra kilometer for å spare penger.
Tror disse østeuropiske lastebiler er livsfarlig på veiene.