Jepp. Ny bil innkjøpt i dag. Hurra Det er som nevnt en CL med 8-seters interiør, wbx, 5trinnskasse, eber, jailbars og litt annet godis. Litt tull med det elektriske og hull i ei eksospotte. Likevel: sannsynligvis det beste bilkjøpet mitt så langt
Bilen ble henta med gamle vinterdekk som er fri for pigg på glatt føre. Mildt sagt en annerledes opplevelse... Men bilen er tight og fin, meget komfortabel å kjøre og dønn sjarmerende med litt oldies-utstråling.
Plan: rydd og vask. Fikse eksosanlegg og det elektriske (antageligvis bakstykket til tenningslåsen). Få på enkel rundlyktgrill, sota blinkers og baklys. Finne tepper som demper litt bedre enn de slitne gummiteppene som sitter i. Coachfjører og lettmetallfelg. Tut og kjør
wvzzzz25 z FH114593
255 582
Motor: GW
Gearkasse: ABN
Farge: LA5B/LK5E
Interiør: ZF
M-options: A65, KJC, LG9, 203, 060 pluss noen til eg ikkje klarer å tyde.
Det er altså en 85 mod med 1.9 innsprøytingsmotor. Farge Capri blue over Marine blue. Interessant
Last edited by TaigAGreEn on 12 Nov 2007, 21:33, edited 1 time in total.
den jeg slaktet her hadde nøyaktig samme farge og interiør med fullt servicehefte og 207000km på telleren med nyoverhalt 1,6td motor.. var en -85 eller 86 modell... mener det var -85.. kromfangerne skal på sikaen dashbord og varmeapparat har jeg satt i... var liten respons på ønskede deler men den gikk ganske renplukket i pressa sist mandag...
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
Et lite treff må vi jo ha. Kanskje hos han Jonny i Korgen som har gården full av T3er og deler? Det ER jo flere bussfolk i omløp som ikkje er på nett... Vi burde klare å bli en liten gjeng i feks 1 maikortesjen.
Da er interiøret ribba ut og bilen vaska innvendig. Blått 8-seters GL-interiør halvveis på plass. Enkel rundlyktgrill på plass. Denne bilen skal selges og få et langt og godt liv! Polering og finpuss skal den få. Og ei ny frontrute (evt brukt). Coachfjører og servotannstang ligger og venter. Skulle hatt denne sjøl som sommerglider med fete hjul om ikkje eg hadde kjøpt meg syncroGL. Har ikkje plass til 4 biler...
Blått 8-seters GL-interiør på plass Ble jammen fint... Nå ligger 8 gode dekk på lettmetallfelg klar. Ny bakpotte skal på og rute må eg skaffe. Snart er bilen klar for salg. Noen interesserte?
Hm. Etter mye om og men har eg no bestemt meg for å beholde denne bilen. Må øve meg på karrosseriarbeid og forskjellig. Det blir coachfjærer, 17-tommere, SA-grill og kanskje servo (om eg får til) i første omgang. Har tenkt å få bilen ensfarga og beholde den ene blåfargen men har ikkje bestemt meg for hvilken eg liker best enno. Har litt lyst på caochfangere, syns det ser bra ut sammen med runde lykter Men det er lavt prioritert. Sommerbil....
TaigAGreEn wrote:Nuvel. Bilen har fått hjul på. Ser bra ut. Luurer på å beholde rat-looken og bare senke... Hmmmm.
Hm... hvorfor senke? Jeg har satt på standard fjærer på min 1980-modell og kjørt en liten runde med den. Den går jo så fint med de fjærene. Nei, gjør ikke noe, bruk den som den er. Noen originalbiler må vi jo ha også!
I første omgang skal coachfjærer og støtdempere på. Har liggende... DIv go'deler fra rundtomkring fallera skal på bilen og temaet er : " så billig som mulig". Originalbil er det uansett hvor mykje eg senker, bare å bytte tilbake fjærer det Erik Med coachfjærer er det jo originalt okke som. Neste sommer blir det kanskje 50/60 mm-sett. Det er fett mede lav bil men den skal jo kjøres tross alt. Eg for min del bor i NORDnorge.....