Kjøp av T4
Kjøp av T4
T3en min er i ferd med å ta kvelden, så jeg må nok oppgradere litt her.
Tenker på en 1997 Caravelle 2.4 diesel (ikke turbo). Motoren overhalt for 30 000 km siden (ny topp/topppakninger, bunnpakninger, stempler etc etc. overhalt for kr 31000), i tillegg all rust tatt for etv år siden med omlakkering, skiftet alle bærekuler og bremser. Ny clutch for 1,5 år siden. Bilen har gått 239000. Han har et bud på 55000, så jeg må by over.
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... VK0q538687
Viktig for meg at bilen er til å stole på og kan være sånn i mange år.
Høres dette ut som et bra tilbud?
Tenker på en 1997 Caravelle 2.4 diesel (ikke turbo). Motoren overhalt for 30 000 km siden (ny topp/topppakninger, bunnpakninger, stempler etc etc. overhalt for kr 31000), i tillegg all rust tatt for etv år siden med omlakkering, skiftet alle bærekuler og bremser. Ny clutch for 1,5 år siden. Bilen har gått 239000. Han har et bud på 55000, så jeg må by over.
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... VK0q538687
Viktig for meg at bilen er til å stole på og kan være sånn i mange år.
Høres dette ut som et bra tilbud?
Asbjørn Sundal
Uten VW for tiden (kjører Skoda)
-
TOBLERONEJAN
- -

-
Syncronaut
- -

-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
-
TOBLERONEJAN
- -

Det stopper ikke selger på og sette "solgt" på annonsen.perk wrote:1. Den er ikke solgt fordi kjøper er i nordsjøen.
2. Klimaanlegg er ikke superviktig så lenge den er varm om vinteren.
Forresten, er dette en OK motor? Er den treig? Vil den følge trafikken helt greit? (det gjør IKKE min 1.6 TD). Er den seiglivet?
Føl på det da du er ute og ser på biler, så handler du etter følelsen.
Det lønner seg og kikke på en del biler.
Husk: det er kjøpers marked nå, biler til 80 000kr går for 60 000 og nedover.
Jeg fikk prutet 40 000kr på jeep,n min.
Ja den vil nok følge trafikk greit på flata, men i lang oppover bakke går det tregt (ja selv med tom bil) (bor over byen med lang bakke opp fra byen)
Kjørte også 700mil i sommer med T4,n min og da hadde jeg halv full bil og liten campingvogn (telt på hjul) og det dro ikke skinne av pølsa.
Livet er for kort til og kjøre kjedelige biler.
Jan ove sandnes
Drammen
Jan ove sandnes
Drammen
Syntest ikkje dette hørtest vanvittig ut prismessig. Sjølv har eg tenkt å gi 53000,- +reg. for denne:
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... w1oG289078
Må vel gi litt for at bilen skal sjå moderne ut nokre år lenger sjølv om motoren er avlegs.....
Har ikkje henta den enda, så kom gjerne med synspunkt.
Eg satt lenge og skulle leite etter den perfekte bilen, men det er visse begrensningar på kor lenge en kan sitte foran dataen berre for å sjå at dei bilane som ser ut som greie kjøp blir solgt mens eg sitte å skal spele cool.
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... w1oG289078
Må vel gi litt for at bilen skal sjå moderne ut nokre år lenger sjølv om motoren er avlegs.....
Har ikkje henta den enda, så kom gjerne med synspunkt.
Eg satt lenge og skulle leite etter den perfekte bilen, men det er visse begrensningar på kor lenge en kan sitte foran dataen berre for å sjå at dei bilane som ser ut som greie kjøp blir solgt mens eg sitte å skal spele cool.
Kan selfølgelig gå på en smell her, men eg har tenkt slik at for å gå så langt og fortsatt sjå nåkelunde bra ut så må den ha vert greit oppfølgt med servise. Der skal og vere bra med dokumentasjon på dette i bilen, og på Eu kontroll i januar var der ingen feil på bilen. Det vil kanskje vere lite å få igjen på denne bilen om nokre år, men det verte nok en russebil etter at eg har hatt den i 5år+ uansett kva eg kjøpe. 
-
TOBLERONEJAN
- -

Costatus: Har du vært og sett på den bilen????
For på bildene kan jeg se at det har vært rust på den bilen (ser ut som mye) + gått langt.
Da så perk sin ut som et bedre kjøp.
Men dette er bare MIN mening på saken, det er dere som skal handle bil
For på bildene kan jeg se at det har vært rust på den bilen (ser ut som mye) + gått langt.
Da så perk sin ut som et bedre kjøp.
Men dette er bare MIN mening på saken, det er dere som skal handle bil
Jan ove sandnes
Drammen
Jan ove sandnes
Drammen
Kjente eg blei litt i tvil no, ifølge selger skal det ikkje ha vert rust på bilen, berre mindre lakkskader som er "flikka" på.
Er jo et problem at eg ikkje kjøper slike biler så ofte, og det er ikkje så mange å kjike på innenfor 3-4 timers reisetid.....
Håper egentlig at det med høg km. berre skal vere ett problem dersom eg skal selge bilen videre, og at den ikkje ruster opp dei første 5 åra.
Men stor takk for at du tipsar om slikt, skal kjike litt ekstra etter når eg får sjå bilen.
Er jo et problem at eg ikkje kjøper slike biler så ofte, og det er ikkje så mange å kjike på innenfor 3-4 timers reisetid.....
Håper egentlig at det med høg km. berre skal vere ett problem dersom eg skal selge bilen videre, og at den ikkje ruster opp dei første 5 åra.
Men stor takk for at du tipsar om slikt, skal kjike litt ekstra etter når eg får sjå bilen.
-
TOBLERONEJAN
- -

Hvis du studerer dette bildet nøye så ser du at det er (flekket) langs hele kanalen altså nedre halv del av bilen, legg også merke til ujevnheten ved førerdøra.
http://www.finn.no/finn/viewimage?finnk ... =Minibilde
Du kan faktisk se at nedre del av bakluka er (flekka)
Det er en av sykdommene på disse bilene.
Hvist du holder til i råde som den bilen står, så ta deg en tur til drammen, vet om 6 slike biler her i drammen.
http://www.finn.no/finn/viewimage?finnk ... =Minibilde
Du kan faktisk se at nedre del av bakluka er (flekka)
Det er en av sykdommene på disse bilene.
Hvist du holder til i råde som den bilen står, så ta deg en tur til drammen, vet om 6 slike biler her i drammen.
Last edited by TOBLERONEJAN on 10 Nov 2007, 09:41, edited 1 time in total.
Jan ove sandnes
Drammen
Jan ove sandnes
Drammen
Hmmm...... Eg bør ha 9 seter (eller enkelt å lage det til). Må ha 7-8 framovervendt. Og så kan eg bruke rundt 60' ferdig registrert (men kan kjøpe en til 20' om det er et bra kjøp). også skal det vere diesel (har bensin no, og den er litt tørst). veldig lyst på GL.
Veeldig open for forslag.
Bur på Norvestlandet, men har grei bussforbindelse til Oslo.
All hjelp mottas med takk!
Veeldig open for forslag.
Bur på Norvestlandet, men har grei bussforbindelse til Oslo.
All hjelp mottas med takk!
Da har jeg prøvd to biler. Begge virket strøken. En 98 modell 2.5 TDI (kort modell), og en 99 1.9 TD (lang modell).
99 modellen har et bud på 90000, og den adre her selger nettop senket fra 119000 til 110000.
Et spørsmål. Selgeren av 99 modellen påstod at jeg kan ettermontere intercooler (var visstnok et firma i Bergen som gjorde det for 5000,-). Da ville jeg få over hundre hester sa han. Stemmer dette? Hvis ja, er det en grei jobb? Selgeren sa at hvis jeg kjøpte bilen kunne jeg få det gjort i Tyskland forholdsvis rimelig. Han sa at hvis jeg ettermontertre ville bilen bli en 1.9 TDI. Jeg trodde TDI sto for Turbo Diesel Injection og ikke Turbo Diesel Intercooler. Har jeg rett?
Fikk et bedre inntrykk av selger nr 2, men de to tingene som taler mot er at motoren er treg og at en lang utgave kanskje er litt knotete siden jeg bor midt i sentrum og har mye kjøring lokalt.
99 modellen har et bud på 90000, og den adre her selger nettop senket fra 119000 til 110000.
Et spørsmål. Selgeren av 99 modellen påstod at jeg kan ettermontere intercooler (var visstnok et firma i Bergen som gjorde det for 5000,-). Da ville jeg få over hundre hester sa han. Stemmer dette? Hvis ja, er det en grei jobb? Selgeren sa at hvis jeg kjøpte bilen kunne jeg få det gjort i Tyskland forholdsvis rimelig. Han sa at hvis jeg ettermontertre ville bilen bli en 1.9 TDI. Jeg trodde TDI sto for Turbo Diesel Injection og ikke Turbo Diesel Intercooler. Har jeg rett?
Fikk et bedre inntrykk av selger nr 2, men de to tingene som taler mot er at motoren er treg og at en lang utgave kanskje er litt knotete siden jeg bor midt i sentrum og har mye kjøring lokalt.
Asbjørn Sundal
-
Rapidspeed
- -

1,9 er enklere og rimeligere om noe skulle skje ihvertfall... men du får ikke noe TDI ut av det for det om du installerer intercooler... men ja, du kan hente ut en god del mer hk og dreiemoment ved montering av intercooler..
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
Jan..
-
Rapidspeed
- -

vanskelig å si eksagt hva en kan ta ut men 1,6 i t3 kan jo gi 96hk med intercooler... ville tro du kunne tippet 100hk merket uten kjempeproblemer...
gå på linker lenger nede på forsiden og se der... muligens www.busschmiede.de har noe..
gå på linker lenger nede på forsiden og se der... muligens www.busschmiede.de har noe..
-19 Tesla model 3 LR
Jan..
Jan..
-
Rapidspeed
- -

..rapidspeed wrote:vanskelig å si eksagt hva en kan ta ut men 1,6 i t3 kan jo gi 96hk med intercooler... ville tro du kunne tippet 100hk merket uten kjempeproblemer...
-19 Tesla model 3 LR
Jan..
Jan..
-
Rapidspeed
- -

rapidspeed wrote:..rapidspeed wrote:vanskelig å si eksagt hva en kan ta ut men 1,6 i t3 kan jo gi 96hk med intercooler... ville tro du kunne tippet 100hk merket uten kjempeproblemer...
-19 Tesla model 3 LR
Jan..
Jan..
-
Rapidspeed
- -

rapidspeed wrote:..rapidspeed wrote:vanskelig å si eksagt hva en kan ta ut men 1,6 i t3 kan jo gi 96hk med intercooler... ville tro du kunne tippet 100hk merket uten kjempeproblemer...
-19 Tesla model 3 LR
Jan..
Jan..
Nytt spørsmål:
Alle jeg snakker med sier "ikke kjøp caravelle, de er så sinnsykt dyre å holde". Spesielt snakker de om hvor ofte en må skifte fremstillingsdeler og hvor sinnsykt dyrt det er å gjøre dette i forhold til hva det koster hos andre bilmerker (av en eller annen grunn vil alle ha meg til å kjøpe HiAce. Jeg sier at jeg vil ha personbil, ikke traktor). Er det virkelig så dyrt, og må en virkelig skifte så ofte som folk sier? Ikke noe entusiastsvar takk, kun realistiske svar
Tenker at sånne ting som skifte av bærekuler etc MÅ en jo ikke ta på sertifiserte verksteder. Det er vel helst registerreim etc som bør taes av disse.
Alle jeg snakker med sier "ikke kjøp caravelle, de er så sinnsykt dyre å holde". Spesielt snakker de om hvor ofte en må skifte fremstillingsdeler og hvor sinnsykt dyrt det er å gjøre dette i forhold til hva det koster hos andre bilmerker (av en eller annen grunn vil alle ha meg til å kjøpe HiAce. Jeg sier at jeg vil ha personbil, ikke traktor). Er det virkelig så dyrt, og må en virkelig skifte så ofte som folk sier? Ikke noe entusiastsvar takk, kun realistiske svar
Tenker at sånne ting som skifte av bærekuler etc MÅ en jo ikke ta på sertifiserte verksteder. Det er vel helst registerreim etc som bør taes av disse.
Asbjørn Sundal
-
Rapidspeed
- -

-
TOBLERONEJAN
- -

Jeg kjøpte en veldig godt holdt T4, lite rust og akkurat eu godkjent.
Bilen var veldig bra teknisk stand.
Vel.... hadde bilen i 3-4 dager så ville den ikke starte mer, inn på verksted, (4 ganger) føre bilen ville gå ordentelig, og 3 av gangene på vw verksted, (og ja, det koster og ha den på vw)kostet på 15000kr bare for og få den til og gå.
Og da var det nok for meg, solgte den siste gang jeg kom fra verkstedet.
Men gud bedre for en god bil og kjøre og ikke minst praktisk
Har hatt hiace som arb bil, og den startet uansett (selv uten gløding i minus grader) og gikk litt bedre enn caravellen.
Får håpe du er mere heldig enn meg
Bilen var veldig bra teknisk stand.
Vel.... hadde bilen i 3-4 dager så ville den ikke starte mer, inn på verksted, (4 ganger) føre bilen ville gå ordentelig, og 3 av gangene på vw verksted, (og ja, det koster og ha den på vw)kostet på 15000kr bare for og få den til og gå.
Og da var det nok for meg, solgte den siste gang jeg kom fra verkstedet.
Men gud bedre for en god bil og kjøre og ikke minst praktisk
Har hatt hiace som arb bil, og den startet uansett (selv uten gløding i minus grader) og gikk litt bedre enn caravellen.
Får håpe du er mere heldig enn meg
Last edited by TOBLERONEJAN on 23 Nov 2007, 18:24, edited 1 time in total.
Jan ove sandnes
Drammen
Jan ove sandnes
Drammen
-
TOBLERONEJAN
- -