Kjørecomputer T4
Kjørecomputer T4
Er det noen som vet om det finnes en orginal kjørecomputer til en T4 2004 mod
California 2006TDI aut
Multivan 2004TDI solgt
Passat 2000TDI 4motion solgt
Jetta 1,6D solgt
Multivan 2004TDI solgt
Passat 2000TDI 4motion solgt
Jetta 1,6D solgt
-
Syncronaut
- -

Kjørecomputer (på tysk MFA - MultiFunktionsAnzeige...) har eksistert ca hele tiden T4 ble levert, og den gode nyheten er vel at du som har en så ny T4 har all funksjonaliteten innbygd i instrumentet ditt (såvidt jeg vet...). Så ut fra det jeg vet (og det jeg tror...), må du montere ny hendel, oljetemperaturgiver (og muligens utetempføler?) og omprogrammere instrumentet, og det er vel antakelig den største utfordringen! Dersom du leter litt på t4forum.de vil du finne mange tråder om instrumentbytte og -endringer. Lykke til!
Gorm
-
Syncronaut
- -

Nå skrev jeg "ca hele tiden" (for å gardere meg mot slikt), men siden du maser har jeg sjekket... Du har nok feil motor for å kunne ha fått kjørecomputer, det ser iflg ETKA ut til at det bare var levert på biler med AAF- og ACU-motorer (2,5 bensin) i begynnelsen...
Dersom du er litt eventyrlysten får du sikkert til å montere kjørecomputer på din også (instrumentene leveres jo "løse" ift printplate og slikt), men en del jobb blir det nok. Instrumentene med kjørecomputer har f eks ikke speedometerwire, men digital inngang fra en hastighetssensor (slik alle har fom -96). T425i hadde vel kjørecomputer på sin gamle T4 2,5i (rart hvor mye det liknet på nicket hans, gitt) som var "loaded", og kan kanskje si noe om funksjonaliteten.
Dersom du er litt eventyrlysten får du sikkert til å montere kjørecomputer på din også (instrumentene leveres jo "løse" ift printplate og slikt), men en del jobb blir det nok. Instrumentene med kjørecomputer har f eks ikke speedometerwire, men digital inngang fra en hastighetssensor (slik alle har fom -96). T425i hadde vel kjørecomputer på sin gamle T4 2,5i (rart hvor mye det liknet på nicket hans, gitt) som var "loaded", og kan kanskje si noe om funksjonaliteten.
Gorm
-
TheScirocco
Intressant, så i min 02 102HK TDI så finnes MFA? Må "bare" få koblet opp slik som du beskriver?Syncronaut wrote:Kjørecomputer (på tysk MFA - MultiFunktionsAnzeige...) har eksistert ca hele tiden T4 ble levert, og den gode nyheten er vel at du som har en så ny T4 har all funksjonaliteten innbygd i instrumentet ditt (såvidt jeg vet...). Så ut fra det jeg vet (og det jeg tror...), må du montere ny hendel, oljetemperaturgiver (og muligens utetempføler?) og omprogrammere instrumentet, og det er vel antakelig den største utfordringen! Dersom du leter litt på t4forum.de vil du finne mange tråder om instrumentbytte og -endringer. Lykke til!
Jeg snakker/lese ikke tysk, så t4forum.de er ikke mye til hjelp
Cedric Cornell
Sætre, Buskerud
T4 02-102 TDI Carvelle laaaannng
452000 Km...
Sætre, Buskerud
T4 02-102 TDI Carvelle laaaannng
452000 Km...