Motorhavari?

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
harbart
Phone: 94015935

Motorhavari?

Post by harbart »

Kjerringa og jeg kjørte oss en tur oppover Gudbrandsdalen med Reimoen, 1,9 bensin, 85-mod. Svingte av ved Sel oppover mot Høvringen og Smuksjøseter der vi tenkte å ligge over. Bratt oppover der gitt! Et stykke oppi da jeg måtte dra skikkelig på tredje, begynte det å smelle skikkelig i bilen, metallisk klang med maskingeværfart. Jeg skvatt skikkelig, men bilen dro som vanlig og ingen røde lys. Kjørte litt penere videre oppover og klakkinga ga seg. Kom ovenfor Høvringen og skulle begynne på grusveien videre innover mot Smuksjøseter, da dævelskapet begynte på igjen. Snudde og kjørte pent tilbake til den store p-plassen litt lenger ned. Tok en runde rundt bilen og så under motoren, kunne ikke se noe unormalt, ikke noe røyk eller væske som rant ut. Kjente på hjulene om noe lager eller annet kunne være gåent, men alt virket normalt!
Skulle til å sette meg inn i bilen igjen og tittet en gang til rundt framhjulet på førersiden, da fant jeg ut av dævelskapen! Skvettlappen hadde løsnet fra det ene festet og hang og slang og dunket oppi metallet!! Dunket/skrudde den på plass igjen og har ikke fått igjen denne lyden senere! Ufarlige småting kan også skremme en stakkar ute på tur!
Heltenmax

Post by Heltenmax »

Hehe, finfint innlegg! Godt at noen slike historier ender godt !!
Magnus
- Drømmer om ny Syncro
Post Reply