Prosjekt selges vemodig :(

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
Heltenmax

Prosjekt selges vemodig :(

Post by Heltenmax »

-91 1,6TD Syncro C/GL/Coach

Bil som ble kjøpt i mai, og overhalt for rundt 20.000,- har nå streiket for andre gang. Nå selger jeg hele prosjektet.

Det var en Caravelle C, som jeg har modifisert en del. Jeg har trukket alle veggpanel/dørpanel med nytt stoff. Lagt inn asfaltplater i vegger og dører. Satt på alu felger. Fått GL interiør(2x3 seter bak med armlener og kapteinstoler som jeg også har svingunderstell til inni).

Bilen er tektylbehandlet og har lite eller ingen rust rust under.

El-Speil på begge sider, vindusvisker bak, i det hele tatt en konge bil.

Bilen ble Eu-Godkjent 24/8-2007, hvor den eneste feilen var 1`er feil på slark i hjullager, noe som jeg har sjekket her på forumet at det skal være på Syncroene.

Ting som har blitt byttet og ikke kjørt mer enn 30mil med er bremseklosser/skiver foran.

Ting som ikke har blitt kjørt mer enn 130 mil er clutch, de fleste filter, vannpumpe, eksosanlegg, med mer.

Ring på 41623141, eller send epost til magnus@hamso.com med bud.

Alle bud over 5000,- blir tatt i betraktning.
Magnus
- Drømmer om ny Syncro
Andrew
-
-

Post by Andrew »

Vet du hva som er galt siden den streiker?
Andrew Wilder 90198654
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
Heltenmax

Post by Heltenmax »

Ah, glemte visst å skrive det.

Første gangen den streiket var i mai, da røk den ene slangen til vannoljekjøleren, og alt som var i kontakt med topplokket smeltet. Etter litt forsking viste det seg at den splitter nye AMC toppen også var ødelagt.

Ny AMC topp ble kjøpt, alt ble byttet og var nå omsider i august fikset. Bilen kjørte kjempefint over Suleskarsheia og gjennom dalen i telemark. Vi hadden en liten time pause i Kviteseid, og når vi kjørte derfra, så kjøret vi en liten time, så kom oljelampa på, og vi svingte rett av veien og røyken stod ut av motoren. Denne gangen var det den andre slangen på vannoljekjøleren som hadde ryki.

Nå står bilen på VW i notodden, og mekanikeren har sett på den, og det er ingen kompressjon. Så han sa at MINST så er toppakningen ryki, men at det godt kunne være min nye splitter nye topp som hadde ryki.

Nå er jeg så godt som konkurs og har brukt ca 40.000 på ett prosjekt jeg hadde planlagt å bruke ca 15.000 på.

Fikk forøvrig en oppmuntrende telefon fra Dansken i kveld hvor han sa t jeg ikke burde gi opp. Noe som jeg egentlig ikke vil, men jeg har mildt sagt mistet litt motet.

Håper det ble ett bra svar Andrew?
Magnus
- Drømmer om ny Syncro
Andrew
-
-

Post by Andrew »

Bra men trist svar, HeltenMax. Sier du at to splitter nye topper er blitt ødelagt av dårlige slanger og manglende kjøling/smøring? Ikke rart at du mister motet, toppene er ikke billige. Hvordan er det med blokka? Er den blitt varmkjørt i prosessen?
Forresten, hva er fargen på bilen? Fristet til å legge inn bud, må bare avklare om jeg har plass til å ha den stående.......
Andrew Wilder 90198654
Heltenmax

Post by Heltenmax »

Ja, stemmer at to splitter nye topper har gått fløyten..

Jeg har ikke noe særlig peiling på motorer etc, men kan det ikke virke som om trykket i blokka/toppen kan ha gått over i kjølevannet slik at systemet ryker i det svakeste leddet, som i disse tilfellene er slangene ?

Da vil det vel si at slangen røyk som en følge av at toppen røyk ? Eller er det mest sannsynlig den andre veien?

Bilen er samme farge som den lengst til venstre på profil avataren din. Den brun/beige fargen.

Bil nr 2 var originalt også den fargen, men har dessverre vært brukt som russebil.

Bare sleng inn ett bud på det du er villig til å gi.

Glemte også å nevne at siste turen på verksted da den ble godkjent så kostet det 6600,-. De byttet blandt annet mansjetter på drivakslingene foran samt termostat og temp føler mm.''

Har en hel perm med kvitteringer på diverse utstyr.
Magnus
- Drømmer om ny Syncro
Andrew
-
-

Post by Andrew »

Du har epost
Andrew Wilder 90198654
erjo
-
-
Phone: 95134175

Post by erjo »

Uffda! Jeg er forsåvidt enig med Dansken her, Når du har brukt så mye tid og penger på den, må det vel være noen her på forumet som kan hjelpe deg med en rimelig TD-motor. Jeg tror jeg vet om en bra en som du sikkert får billig. Skal jeg sjekke?

Hadde jeg ikke gitt opp hobbyen for en stund nå, så hadde jeg kjøpt din bil og putta inn en annen TD. Men ikke nå.
Heltenmax

Post by Heltenmax »

Takker for støtten! Skal prøve å komme meg på vwtreffet på rjukan for å få litt ny inspirasjon ;) Noen som har en ledig plass i bilen på vei oppover?
Magnus
- Drømmer om ny Syncro
Andrew
-
-

Post by Andrew »

Du får sitte på med oss hvis du kommer fra Sandnes til Krsand!
Andrew Wilder 90198654
patrick
-
-
Car: T2-74, T3-Syncro Halvpanel, T3 Atlantic

Post by patrick »

og er du i oslo kan du sitte på med meg!
-74 panel bay Til salgs
-86 syncro halvpanel 112i
-90 Atlantic automat calypso green.

Medlem av Rundlyktgeriljaen, Syncronautene, Westfalia Campers, Veterangjengen, Kristiansand og Årvoll Bus-Depot, Agder VW-Klubb

Patrick W.
Heltenmax

Post by Heltenmax »

Er i Oslo ;) Sitter på med deg da patrick? =)
Magnus
- Drømmer om ny Syncro
Livar
-
-
Car: T3 Caravelle C 1990 DJ

Post by Livar »

Skulle du forville deg bort til Sandnes dagene før treffet har jeg ledig sete!
Heltenmax

Post by Heltenmax »

Godt å vite Livar! ;)
Magnus
- Drømmer om ny Syncro
patrick
-
-
Car: T2-74, T3-Syncro Halvpanel, T3 Atlantic

Post by patrick »

klart du kan sitte på med meg!

befinner meg på majorstua før avreise...
-74 panel bay Til salgs
-86 syncro halvpanel 112i
-90 Atlantic automat calypso green.

Medlem av Rundlyktgeriljaen, Syncronautene, Westfalia Campers, Veterangjengen, Kristiansand og Årvoll Bus-Depot, Agder VW-Klubb

Patrick W.
Heltenmax

Post by Heltenmax »

Skal klare å komme meg dit ja :) Kanskje du kunne sendt meg en PM med telefonnummer sånn at jeg har det i orden ?
Magnus
- Drømmer om ny Syncro
Rapidspeed
-
-
Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
Phone: 95095170

Post by Rapidspeed »

hei max... lenge siden jeg har vært inne her nå men MÅ HA DET; BARE MÅ HA DET:::.. nå har det seg jo sånn at jeg bor i porsgrunn. og ute i bua mi har jeg ett stykk motorblokk og en topp... har også diverse slanger og en haug med annet. så om det er interessert i å bygge den opp igjen så er muligheten der,...
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro

Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
skaravelle
-
-

Post by skaravelle »

rapidspeed wrote:hei max... lenge siden jeg har vært inne her nå men MÅ HA DET; BARE MÅ HA DET
Hør, hør! :D

Ligger ei blokk med ekstra topp og girkasse nede i hula mi også....
Image

bugbuddies.no
Heltenmax

Post by Heltenmax »

Heisann folkens!

Digger at dere støtter opp om havarier!! Men jeg har rett å slett ikke råd til å gamble mer akkuratt nå. Har fått to bud på 6000,- og en mulig byttehandel med "Dansken" om en bensin camper bil som visstnok går.

Det jeg i tilfelle bytter er denne prosjektbilen, + en -87 syncro delebil med bensinmotor og ødelagt girkasse..

Hvis noen har noen bedre avtaler, eller vil by mer, så er dette tiden å gjøre det!!

Knoks av bilen er uansett uaktuelt!! T3 for LIFE!

Skal ha meg ny bil så snart jeg er ferdig som student og har inntekt igjen, så bare puss på bilene deres slik jeg kan kjøpe når tiden kommer! :)

-Magnus
Magnus
- Drømmer om ny Syncro
Heltenmax

Post by Heltenmax »

Da var bilen solgt til Dansken.

Bilen står fremdeles på Notodden, så hvis noen tilfeldigvis kjører forbi der med en bilhenger og skal til kristiansand så gi beskjed! :)

Jeg kommer sterkere tilbake med nytt prosjekt når studiene er avsluttet å pengene kommer inn på konto igjen!!

I mellomtiden får dere passe på å verne om disse nydelige bilene !

-Magnus
Magnus
- Drømmer om ny Syncro
Post Reply