Stramming av servoreim,etterfylling av olje?

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Frode Myrvang

Stramming av servoreim,etterfylling av olje?

Post by Frode Myrvang »

Heisann! Har et lite problem jeg lurte på om noen kan hjelpe meg med:servoreima har begynnt å si fra hvor den er!! :shock: Må ha ganske høyt turtall for å unngå skriking i reima når jeg vrir på rattet når bilen står stille! Oljetanken er ikke helt full.Det jeg lurer på er om det vanskelig å stramme servoreima? Og kan jeg bare etterfylle servotanken med vanlig servoolje??? Forøvrig har jeg hatt brakka på EU-kontroll nå og det var ikke mye galt :D Kun et stag i styringa og så likte de ikke MOMO-rattet mitt gitt :roll:
Frode
Indian
-
-
Car: Multivan 2002 2,5 TDI
Phone: 46426546

Post by Indian »

Sjekk strammehjulet til viftereim med en gang! Jeg tror at plasthjulet er borte og reima hviler på rullelagrene som evt sitter bom fast.
Sjekk før du ødelegger reima.
Stedgar og jeg hadde samme problemet. Bilen hans sa fra mens han var på tur i Oslo og min mens jeg var i Romania.
Etterfylles med vanlig ATF.
Frode Myrvang

Post by Frode Myrvang »

Tusen takk for raskt svar!!!! :D Da skal jeg sjekke dette med en gang jeg kommer opp igjen fra jobb i ettermiddag!Er det evt. vanskelig å bytte dette strammehjulet eller er det forholdsvis lett å komme til det?Skal bytte det ene indre styreleddet i helga så jeg skal sru litt i allefall :D
Frode
Indian
-
-

Post by Indian »

Det er ikke vanskelig å bytte strammehjulet men dette er monert på en omfattende aluminiums oppheng med fjær og greier.
Jeg i nød kjøpte et hjul fra en Fiat og monterte det på en parkerings plass. Stedgar måtte kjøpe hele opphenget.
Jeg er noe usikker om hjulet selges seperat i Norge.
Frode Myrvang

Post by Frode Myrvang »

Åkei.....hva slags fiat fikk du det hjulet fra? Må kanskje kjøpe hele greia komplett hvis det er defekt :? Vel vel...det får gå! Tusen takk for hjelpa!!! Dette hjelper meg masse!!!
Frode
Indian
-
-

Post by Indian »

Jeg kjøpte et hjul i nød som tilfeldigvis hørte til en Fiat. Jeg kjøpte hjulet etter senter bolten.
Fiat hjulet er noe mindre men av aluminium/stål mens den originale er plast over et dobbel sett kulelagre.
Har du konstatert at strammehjulet på bilen din er gåen?
Familiemann

Post by Familiemann »

Er vel en 93 mod. du har?

Se her: http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php ... =servoreim
Lykke til :wink:
Frode Myrvang

Post by Frode Myrvang »

Har ikke konstatert at strammehjulet er defekt! Er mulig det bare er slakk reim :? Skal prøve å få sjekket dette i løpet av uka!! Og nå har jeg fremgangsmåten på hvordan den skal strammes :D Takker for all hjelp!Takk for alle svar!! (....ja,det er en 93 mod jeg har. 2,4!!)
Frode
Post Reply