Ombygging av kort kombinertbil til personbil
Ombygging av kort kombinertbil til personbil
VR6 er blitt 10 år (hurra), så nå kan vi bygge om fra kombinertbil til personbil.
Har lyst på et interiør med 2+2+3 (2 separate stoler på 2. rad, gjerne som på bildet fra caravelle business:
http://www.automedia.ru/catalog/foto/59 ... 2003-6.jpg )
Er dette noe som finnes å få kjøpt brukt i Norge i det hele tatt, eller er det andre greiere måter å få til en slik 2+2+3 løsning. Tror ikke caravelle business var så vanlig i Norge... Finnes det noen andre caravelleløsninger med 2 separate seter på 2. rad som passer i en kort kombinertbil fra 1997?
Hvor mye koster en slik ombygging omtrentlig, og er det vanskelig å gjennomføre?
Mvh.
Har lyst på et interiør med 2+2+3 (2 separate stoler på 2. rad, gjerne som på bildet fra caravelle business:
http://www.automedia.ru/catalog/foto/59 ... 2003-6.jpg )
Er dette noe som finnes å få kjøpt brukt i Norge i det hele tatt, eller er det andre greiere måter å få til en slik 2+2+3 løsning. Tror ikke caravelle business var så vanlig i Norge... Finnes det noen andre caravelleløsninger med 2 separate seter på 2. rad som passer i en kort kombinertbil fra 1997?
Hvor mye koster en slik ombygging omtrentlig, og er det vanskelig å gjennomføre?
Mvh.
Caravelle -97, Kombi 5 seter, VR6, manuell, AC, 17" Proline PY, 235/45-17 Toyo Proxes T1-R
Bensin:0.99 l/mil (langtur), 1,3-1,5 l/mil (ellers)
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Innbiller emg det er en løsning som tyrkerne driver og skrur sammen for tiden, de kjører/frakter T4'ere ned og jobber på dem der for så å sende dem tilbake og selger dem her - så noen få på finn i.l.a 2006 som hadde vært den veien for interiør á lá det du viser til.
Bruk søk-funksjonen og mys hva du finner, har ikke bedre svar
mvh,
Yngve S
Bruk søk-funksjonen og mys hva du finner, har ikke bedre svar
mvh,
Yngve S
Takk for tipset!
Finnes det ellers noen enklere/billigere løsninger, som f.eks. å ta en 2 seter og en 3 seter fra en T4-buss, og sette det inn bak i kombinertbilen? Er huller til setene ferdig boret fra fabrikken?
Jeg har også sett at noen har satt inn sportseter (type Recaro) bak i T4en. Er dette noe som noen har prøvd?
(Junior på 11 år så dette i Claer sin T4 m/ Porschemotor, og syntes det hadde vært kult med slike GT-seter bak i Caravellen vår...)
Finnes det ellers noen enklere/billigere løsninger, som f.eks. å ta en 2 seter og en 3 seter fra en T4-buss, og sette det inn bak i kombinertbilen? Er huller til setene ferdig boret fra fabrikken?
Jeg har også sett at noen har satt inn sportseter (type Recaro) bak i T4en. Er dette noe som noen har prøvd?
Caravelle -97, Kombi 5 seter, VR6, manuell, AC, 17" Proline PY, 235/45-17 Toyo Proxes T1-R
-
Syncronaut
- -

-
Jørre
- -

- Car: T4 Transporter Syncro,
- Phone: nittisøttentolvti
Kansje billigere og trekke om setene som allerede finnes på bruktmarkedet her hjemme. Har jo hørt om Litauske skinnmestere....billige og flinke.
De tar med seg seten hjem og forhåpentligvis tilbake.
De tar med seg seten hjem og forhåpentligvis tilbake.
T5 4 Motion 07
T4 Transporter Syncro 03, lang utg
T4 Transporter Syncro 03, kort utg selges, reg som personbil.
T4 2001 med T5 Multivan Highline-seter, solgt, se link
http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=56&t=10504
Jørn
T4 Transporter Syncro 03, lang utg
T4 Transporter Syncro 03, kort utg selges, reg som personbil.
T4 2001 med T5 Multivan Highline-seter, solgt, se link
http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=56&t=10504
Jørn
-
solrikioo
- -

- Car: Skoda Octavia 2014
Hehe,
Et spm. jeg har "arvet" TOBLERONEJAN sine gamle seter. Det er en 3 seters kombibenk som veggen er kappet av. De festene som er dere er jo de samme som jeg brukte på min 4seters benk. Så den saken er jo grei. Men saken er jo at jeg har flyttet de nye setene mine ca. 30cm bakover og der er det ingen fester.
De festene som er der ifra før er kun midt i bilen. Så hva gjør man da for å få dette bra, så det går gjennom godkjenning?
har nå borra 2 hull og satt i store bolter med enda større skiver rundt. Det ser greit ut, og sitter som f... men hva er BTs krav? Hvordan har dere andre gjort det?
Og hva gjør jeg med setebelter? I gamle benken var jo de festet over ryggen i "hattehylla". Men den er jo borte. Har to belter som jeg fikk, men de virker relativt dårlig, når vinkelen ikke er 90grader.
Hvordan bør seler festes generellt?

Et spm. jeg har "arvet" TOBLERONEJAN sine gamle seter. Det er en 3 seters kombibenk som veggen er kappet av. De festene som er dere er jo de samme som jeg brukte på min 4seters benk. Så den saken er jo grei. Men saken er jo at jeg har flyttet de nye setene mine ca. 30cm bakover og der er det ingen fester.
De festene som er der ifra før er kun midt i bilen. Så hva gjør man da for å få dette bra, så det går gjennom godkjenning?
har nå borra 2 hull og satt i store bolter med enda større skiver rundt. Det ser greit ut, og sitter som f... men hva er BTs krav? Hvordan har dere andre gjort det?
Og hva gjør jeg med setebelter? I gamle benken var jo de festet over ryggen i "hattehylla". Men den er jo borte. Har to belter som jeg fikk, men de virker relativt dårlig, når vinkelen ikke er 90grader.
-
VR 6 96mod
Buss til personbil
Vi hadde en Buss, Vi har nå en personbil.
hvor det ene sete bak langs høyre vegg ble fjernet,
Da var det en 9 seters personbil.
Men jeg har ikke forandret i forsikkringen, vet noen om det blir store forandringer i premien når den går fra Buss til personbil ?
hvor det ene sete bak langs høyre vegg ble fjernet,
Da var det en 9 seters personbil.
Men jeg har ikke forandret i forsikkringen, vet noen om det blir store forandringer i premien når den går fra Buss til personbil ?
hei, vi har en 8 seter kort. men ska gjøre den om te en 5 seter med vegg. Bruker en kombi vegg som æ har skrudd løs fra setene, vi har 3 hunder og 2 unger så trenger litt mer bagasjerom.
Men ska ikke være så mye arbeid å putte inn dem 3 bakerste setene når vi har behov for dem.
Kan hende svigertiger dukke opp på besøk med følge......
Ska lage til en ramme som hundeburene kan stå i helt opp under taket.
Kan legge ut bilder når æ blir ferdi.
hvis dåkker vil.....
Blir å montere litt stereo så ska prøve å bruke mesteparten av den hattehylla som står på kombiveggen.
Men ska ikke være så mye arbeid å putte inn dem 3 bakerste setene når vi har behov for dem.
Kan hende svigertiger dukke opp på besøk med følge......
Ska lage til en ramme som hundeburene kan stå i helt opp under taket.
Kan legge ut bilder når æ blir ferdi.
Blir å montere litt stereo så ska prøve å bruke mesteparten av den hattehylla som står på kombiveggen.
sjohei Rune. Det er bare tut og kjør med sete-festene dine. Jeg laget egne huller til min benk bakerst da dette er en T5-benk. Vist til BT og han var bortpå og dro litt i den ogsåsolrikioo wrote:Hehe,
Stian Korneliussen
2004 MULTIVAN HIGHLINE
2004 MULTIVAN HIGHLINE
-
Rudeboy
- -

En 8-seter skal få vegg !??
Why ? Last og bagasje må da vel kunne fins legges baki bilen, det er jo høl i gulvet både her og der på min og skulle jeg da evt. sikre bagasje/last der hadde jeg montert lastringer/lastøyer, og stroppa fast det som skulle være med istedet for å ødelegge bilen med vegg...
mvh,
Yngve S
lastnett, som sikring og stropper over nettet var tanken.
Why ? Last og bagasje må da vel kunne fins legges baki bilen, det er jo høl i gulvet både her og der på min og skulle jeg da evt. sikre bagasje/last der hadde jeg montert lastringer/lastøyer, og stroppa fast det som skulle være med istedet for å ødelegge bilen med vegg...
mvh,
Yngve S
lastnett, som sikring og stropper over nettet var tanken.
det e med hensikt. for at hundan ska få "bedre" luft.
Slippe å bli nedpakka i lag med alt pikk pakk.
Dem blir stående helt oppe under taket og får det mye bedre når vi ska på langturene våres og hunde utstilling.
Men ska ikke bruke mer enn 1 time for å gjøre den om til 8seter ved behov.
Dette blir først å femst for å prøve om det blir bedre med tanke på hundan og at vi kan laste masse under hunde burene og ikke oppe på dem. Skjønne no....
Slippe å bli nedpakka i lag med alt pikk pakk.
Dem blir stående helt oppe under taket og får det mye bedre når vi ska på langturene våres og hunde utstilling.
Men ska ikke bruke mer enn 1 time for å gjøre den om til 8seter ved behov.
Dette blir først å femst for å prøve om det blir bedre med tanke på hundan og at vi kan laste masse under hunde burene og ikke oppe på dem. Skjønne no....
-
Rudeboy
- -

Har hundeburet stående på den langsgående 3-seteren, festa i bilbeltene.
Står støtt som F der.
Trenger ingen vegg for slikt.
Men hva jeg kjenner menneskets balanseorgan vil en plassering høyere opp gi større utslag på "sjøsykeskalaen" for oss to-beinte - hva da med de firbeinte ?
Har gjerne buret på dørken, og ikke er det no sak, det heller.
mvh,
Yngve S
kjører uten spyposer selv om Tyskerbrakka krenger i svingene
Står støtt som F der.
Trenger ingen vegg for slikt.
Men hva jeg kjenner menneskets balanseorgan vil en plassering høyere opp gi større utslag på "sjøsykeskalaen" for oss to-beinte - hva da med de firbeinte ?
Har gjerne buret på dørken, og ikke er det no sak, det heller.
mvh,
Yngve S
kjører uten spyposer selv om Tyskerbrakka krenger i svingene
Jupp, enig der! Jeg stappet min lange utgave til helt oppunder taket med flyttelass og plasserte 8 av mine utst-katter oppå, (i bur!) med samme tanke at: de kunne sitte der å ha "oversikt + godt med luft! Jeg gjør ikke det flere ganger!
Spy og dårlig form, nemlig!
Disse kattene var reisevante, men vant til gulv og seter i et T-3!
Disse kattene var reisevante, men vant til gulv og seter i et T-3!
Jøran Solhoff & Siv Wangen
T4 2,4 gl-94 kort
T4 2,4GL -92 Lang
T3 1,9 -87 Halvpanel
T3 112i aut, -89 skrotes?
T3 CL 112i aut,-86 skrotes?
T4 2,4 gl-94 kort
T4 2,4GL -92 Lang
T3 1,9 -87 Halvpanel
T3 112i aut, -89 skrotes?
T3 CL 112i aut,-86 skrotes?
hei, våres står som regel oppover på den ene sia og dem har stått oppe i den andre bilen med god utsikt og ikke blitt bilsyk
Vi har kjørt sia 15 juni over 4000 km med våres hunder og dem har aldri blitt bilsyk.
Men ska som sagt tidliger først prøve dette så vil tida vise om det funke eller ikke.
Vi har kjørt med hundene i alle år så dem e vant med langebil turer, men ska prøve å få dem opp.
Har bestilt nye bur og burvifter så får vi håpe det funke.....
Men skjønne ka dåkker mene. hadde ei katt en gang med på tur å den stod nede i bagasje rommet og den ble kraftig bilsyk så trur det variere litt fra dyr til dyr.
Vi har kjørt sia 15 juni over 4000 km med våres hunder og dem har aldri blitt bilsyk.
Men ska som sagt tidliger først prøve dette så vil tida vise om det funke eller ikke.
Vi har kjørt med hundene i alle år så dem e vant med langebil turer, men ska prøve å få dem opp.
Har bestilt nye bur og burvifter så får vi håpe det funke.....
Men skjønne ka dåkker mene. hadde ei katt en gang med på tur å den stod nede i bagasje rommet og den ble kraftig bilsyk så trur det variere litt fra dyr til dyr.