Problemer med AC i transprter.

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
77
Car: Transporter 2004

Problemer med AC i transprter.

Post by 77 »

Har transporter 2004 104TDI.
Sommeren 2006 var jeg på verksted med bilen fordi det var dårlig effekt fre AC. Det ble da konstatert at kjølemediet var lekket ut. Dette ble etterfylt men ingn lekkasje ble funnet.

I januar i år hadde jeg bilen på garantiutløsps-test hos NAF. De påpekte at når luft inn i klimaanlegget hold 20 grader var luften ut 10 grader og at dette burde ses på.

I papirene fra VW verkstedet som gjorde garantiarbeidet 12/2 -07 står det: Konstant kjøleytelse på klima 6 grader. (virker selvfølgelig ikke på denne årstida.)

For meg tyder det på at klima ikke er helt OK eller så er effekten orginalt veldig dårlig.

Kan noen tolke dette? Er AC i varebilene dårlige greier?
Dag T
Car: 2007 VW Caravelle 2,5 4Motion

Re: Problemer med AC i transprter.

Post by Dag T »

77 wrote:Er AC i varebilene dårlige greier?
Har selv en 130TDI, og jeg må si meg fornøyd med AC'en.
Selv her oppe i nordnorge har jeg hatt bruk for den! :wink:
Når jeg kjører AC'en for full maskin blir det i kaldeste laget, og nesten sånn
at lua må frem.
At det skal fungere så dårlig hos deg synes jeg høres merkelig ut.
Regner med at AC'en skal ha samme effekt til tross for at jeg har en annen motor enn deg.

Dag T
sinkMe
-
-

Post by sinkMe »

Hadde selv problemer med ac på min 2004 mod som jeg kjøpte brukt for ca 1 år siden. Fikk beskjed av forrige eier at han hadde hatt service på ac rett før jeg kjøpte bilen. Ved overtagelse var det konstant suselyd i varmeapparat ved bruk av ac og dårlig kjøling. La merke til at det var brukt sporingsstoff i forbindelse med tidligere feilsøk. Jeg leverte bilen inn til Møller, og de konstaterte at det var en ventil i ac anlegget som ikke virket. Den ble bestillt og skiftet (garanti), og nå virker det som det skal

Ottar
2008 T5 130tdi ct 4motion
BOS

Post by BOS »

Vi har 4 stk. T5'er en 2004 mod. og to 2007 mod. og en 2008 mod.

AC'en er noe dritt.... Til og med min nye 2008 mod. fuker ac'en veldig veldig dårlig. Jeg har ikke kjørt mer en litt over hundre mil med denne, men jeg liker bedre min gamle T4.
lenerd

Post by lenerd »

Ser ut til jeg har fått en "mandagsbil"....
AC`en fungerer upåklagelig og er til stor nytte og behag selv på en regnvåt vestlandsommer :D
2006 modell med 30k på telleren....og jeg er fremdeles kjempefornøyd!
Post Reply