hvis denne disse lekker litt eller sånnn... da kan det kanskje ta litt tid før sperra slipper eller slår inn skikkelig?????? stemmer minteori der eller?????
Ratt? Hjul? Motor og Fart? En dose Galskap SÅ er jeg Med!!!
sperra er konstruert for å slippe dersom det blir lekkasje på systemet. ligger en returfjær inni den bolten som går inn i kassa. ved mindre lekkasjer vil det nok ta lengre tid før sperre slår seg på, men dersom sperren er treig å få på og av, er det nok den bolten som går tregt.
Øyvin Lanner med orange multivan syncro 1,9tdk intercooler decoupler og 74 T2b
Heltenmax wrote:Kan en pipelyd som vedvarer en liten stund etter at bilen er slått av ha noe med denne tanken å gjøre?
Både ja og nei, en pipe-/plystre-/hveselyd kan komme fra en lekk kobling på tanken, men kan også komme fra enhver lekkende kobling på vakuumsystemet.
for å komme inn på lyder
Har en vifte lyd på bilen. Denne starter da det er varmt. Vifta kan begynne å gå selv om bilen ikke går. Og ofte etter at jeg har kjørt ei runde ell to.
Har en vifte lyd på bilen. Denne starter da det er varmt. Vifta kan begynne å gå selv om bilen ikke går. Og ofte etter at jeg har kjørt ei runde ell to.
Normalt?
Ja! Når du stopper motoren, kan ennå tempen øke ei stund og vifta slår inn. Den er altså koblet utenom tenninga.
Normalt?
Ja! Når du stopper motoren, kan ennå tempen øke ei stund og vifta slår inn. Den er altså koblet utenom tenninga.