Løst forbrenningskammer i topp. (AAB)

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
wirre
-
-

Løst forbrenningskammer i topp. (AAB)

Post by wirre »

Er det noen som har erfaring med å feste løse forbenningskammer i en AAB topp? Er det mulig å fa festet dette uigjen, hvis man har tilgang til sveiseutstyr for aluminium, og planer toppen etterpå, eller er det bare å pælme?
Martin

Den gule fare :)
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Har du toppen løs?
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
VWegard
-
-
Car: T4 1995
Phone: 95035197

Post by VWegard »

Sjekk med et motorverksted.
Jeg vet at f.eks. Cylinder og Motorservice AS i Trondheim gjør slikt, og da er det nok en kurrant sak for alle oppegående motorverksteder.
Jeg mener å ha blitt fortalt at toppen varmes og forkammeret kjøles før sammenpressing, så det er nok like greit å få det gjort proft hvis det skal bli bra.

De vil sannsynligvis se toppen eller gode bilder før de uttaler seg, men du får en pekepinn om hva ekspertisen mener.
Det kan jo hende prisen tilsier en byttetopp med "alt" nytt...

Se f.eks. Cylmos verkstedoversikt her:
http://www.cylmo.no/SpalteArkiv.asp?Id=9
Mvh
Vegard Sørensen
VWegards prosjekttråd T4 95-mod. 2,4 (T)D Caroline
Medlem av: T4TLG, DEG,
on.dk

Post by on.dk »

Det har jeg også prøvet, da jeg havde en diesel! Endte med at skifte hele topstykket. Den bil brugte 5 toppakninger, 3 topstykker og 2 motorer på 9 år og 150.000 km. Brugte den meget til at trække trailer, bl.a. en bådtrailer helt til Finland, det kunne den nok ikke klare.
mvh Ole
T4 2.5 Aut., har før haft T4 2.4D og T3 1.9 benzin
Käfervelle
-
-
Car: T4 Multivan

Løst lokk...

Post by Käfervelle »

Jeg har i hvertfall erfaring med løst lokk... det endte med total havarert motor :evil: Toppen var bare å kaste, og den ene sylinderen i blokka var oxo delvis ødelagt, så det ble full motoroverhaling som resultat. Ergo : Sørg for å få dette gjort ordentlig!!!!!!!!!! :wink:
Post Reply