Bilen starter fint.
Men det bobler helt vanvittig i ekspansjonstanken, og det kommer noe som ser ut som vanndamp eller lignende ut.
Bilen ble VARM etter å stå med litt turtall i ca 10 minutter.
Frykter topp eller toppakning. Noen som kan forklare forskjellene på de to, og hvordan dem blir ødelagt, og ca hva det koster å fikse hver av dem ?
Tusen takk på forhånd.
Hilsen AmatørSyncronauten
Koker i ekspansjonstanken
Koker i ekspansjonstanken
Magnus
- Drømmer om ny Syncro
- Drømmer om ny Syncro
Hvilken av bilene er det da? Diesel eller bensin? Det er vel som regel toppakningen som ryker og det er det som er billigst å skifte så klart. Har skiftet toppakning selv på både bensin og diesel og det er ikke vanskelig så lenge du er litt "nevennyttig"
Toppakning til diesel koster ca 6-700 og til bensin 6-700 for ei side (Da får du pakningsett). Hvis derimot topplokket/ ene har gått er de veldig dyre nye (ca 10-15000 for diesel veit jeg). Her lønner det seg selvfølgelig å få tak i et noenlunde bra brukt et mener no jeg
Caravelle Syncro 2.1 88 mod.
-
RZR-Jånni
- -

- Car: 1967 og 1991
- Phone: 975 976 57
Bobler fordi forbrenningstrykket går ut i kjølevannet, og dette skjer pga utett toppakning eller skader i toppen, som nevnt.siggur wrote:og forresten, det er vel så og si sikkert at det er toppakning eller topplokk siden de bobler i vannet. Når det bobler trekker den vel inn luft, og grunnen til at den trekker inn luft er nettopp topp/ toppakning
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
91 Caravelle Syncro 2,1wbx
67 Sika
91 Caravelle Syncro 2,1wbx
Se der ja. En som har en god del mer peiling enn megBayJon wrote:Bobler fordi forbrenningstrykket går ut i kjølevannet, og dette skjer pga utett toppakning eller skader i toppen, som nevnt.siggur wrote:og forresten, det er vel så og si sikkert at det er toppakning eller topplokk siden de bobler i vannet. Når det bobler trekker den vel inn luft, og grunnen til at den trekker inn luft er nettopp topp/ toppakning
Caravelle Syncro 2.1 88 mod.
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
Åja, driver og pusser opp en coach med 112 hk i hekken og 135000 på telleren. Instrumentet uler og oljelampa lyser etter ei stund samme hva jeg gjør, jeg har gjort det meste for å fikse saken. Motoren går riktignok fint og pent slik den skal, men overhaling trengs nok etter mye prøving og feiling er. T3'eren er eu-ok etter mye skruing i det siste.rapidspeed wrote:har flere topper liggende, evt kan jeg ta jobben om du ikke tar den selv...
MEN: Jeg klarer ikke å fikse motoren. Gjenstår å bytte oljefilter til originalt, så får vi se hva det fører til, har jo en kompis som driver i Olrud-teamet med Audi-kjøring for VAG i Tyskland og han sier at det er verd et forsøk å putte på originalt oljefilter. Bygger du motoren min opp igjen, eller må jeg falle på knea for en kompis i VAG-systemet (har har ikke sagt nei, HE, HE...)???
Erjo
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
tenker vi skulle fått blitt enige jeg erik...erjo wrote:Åja, driver og pusser opp en coach med 112 hk i hekken og 135000 på telleren. Instrumentet uler og oljelampa lyser etter ei stund samme hva jeg gjør, jeg har gjort det meste for å fikse saken. Motoren går riktignok fint og pent slik den skal, men overhaling trengs nok etter mye prøving og feiling er. T3'eren er eu-ok etter mye skruing i det siste.rapidspeed wrote:har flere topper liggende, evt kan jeg ta jobben om du ikke tar den selv...
MEN: Jeg klarer ikke å fikse motoren. Gjenstår å bytte oljefilter til originalt, så får vi se hva det fører til, har jo en kompis som driver i Olrud-teamet med Audi-kjøring for VAG i Tyskland og han sier at det er verd et forsøk å putte på originalt oljefilter. Bygger du motoren min opp igjen, eller må jeg falle på knea for en kompis i VAG-systemet (har har ikke sagt nei, HE, HE...)???
Erjo
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1