gløding
-
Stig Kastmo
gløding
Hei. Jeg har en T4 Caravelle 1993 mod 2.4 diesel som jeg har startproblemer med. Jeg har skiftet rele og glødeplugger. Men den vil fremdeles ikke starte. Det er strøm ned til rele og fra rele til hver enkel plugg. Er det noen som vet hva dette kan være?
gløding minst 20 sek?
hei eg ny her på forum eg synes de er vanvitig lenge til å gløde lampe slukne ca 20 sek. er de normalt? men de starte på engang og sprek motor på 2,4d 93 modell supert bilen min

-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
1) Hei og velkommen til Verdens Beste Forum !
2) Hvor kaldt er det der bilen står, syns da 20 sek er skremmende lenge nå som i allefall vi her på østlandet har opp mot 20 grader (12 idag)
3) Har du forsøkt søk-funksjonen her ? Eller på underforumet som er for feil på bilene, i dette tilfellet T4 ? Mulig et søk kan gi deg et enkelt svar
mvh,
Yngve S
2) Hvor kaldt er det der bilen står, syns da 20 sek er skremmende lenge nå som i allefall vi her på østlandet har opp mot 20 grader (12 idag)
3) Har du forsøkt søk-funksjonen her ? Eller på underforumet som er for feil på bilene, i dette tilfellet T4 ? Mulig et søk kan gi deg et enkelt svar
mvh,
Yngve S
-
TOBLERONEJAN
- -

hei på dere eg kjøpte 2,4 d 93 siden sommer .så eg vert publikum på www.bus.no siden da til nå. eg innmeld i dag . gløding ikke noe problem med min bil faktisk men eg gidder ikke vente til de slukne gløde lampe som vanlig eg bruker 5 sek så starte de med engang ikke noe problem. eg finner ut etter motor sin behov gløding etter utetemp synke øke eg til mulig opp til 10 sek starte de med engang litt variasjon genial
ja den er veldig fint forum eg titte innom ganske ofte 
-
TOBLERONEJAN
- -

hei, tror ikke du burde avbryte gløding etter 5 sekunder eller etter behov. Du har ettergløding på motoren din.
Jeg har samme bil som deg men gløder så lenge lampa lyser.
Har ikke tatt tiden på hvor lang tid det tar, men det kan jeg godt gjøre hvis du vil.
Jeg har samme bil som deg men gløder så lenge lampa lyser.
Har ikke tatt tiden på hvor lang tid det tar, men det kan jeg godt gjøre hvis du vil.
Livet er for kort til og kjøre kjedelige biler.
Jan ove sandnes
Drammen
Jan ove sandnes
Drammen
ja men eg har jo firmabil kia perlingo eg starte avbryt og eg har de andre 2005 mod merc vito ikke problem de hele tatt og min bror har hatt chevrolet suburban da han gløde så starte opp men motor gikk de gløde litt til den slukne så eg tror ikke de at de tar skade av de så lenge du ikke gå full gas mens de gløde tvilsom de skader de ellers dagens bil starte på engang så bare vri forbi gløding så starte de de fleste gjør de. de eg kjente noe person de sier ikke noe problem med de glødeplugg 
-
TOBLERONEJAN
- -

-
TOBLERONEJAN
- -

He he takk
vi får sikkert mere info etterhvert. tror nok at postmester vet mere om denne saken 
Last edited by TOBLERONEJAN on 19 Apr 2007, 22:39, edited 1 time in total.
Jan ove sandnes
Drammen
Jan ove sandnes
Drammen
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
-
TOBLERONEJAN
- -

så han avbryter glødingen etter ca 5 - 10 sekunder. Altså prøver og starte etter 5-10 sekunder. Han får start men lurer på om dette skader noe??
Jeg TROR ikke det er så lurt at man avbryter glødingen, tenker da på etter glødingen.
Han skriver også det at han kjører en jobb bil som han gjør det samme med, han har aldri hatt noe problem med og starte før gløding er ferdig.
Jan ove sandnes
Drammen
Jan ove sandnes
Drammen
unnskyld.eg er ikke så flinke med norsk og ikke kontor mann heller og eg er nesten døv. men kan jo prate for de. men eg har problem med . . . ja du har lagt merket de flink gutt
lære mer og skrive mer å bli vane med punktum . og eg må skjerpe meg å skrive med stor bokstave de første stave nei. stygg vane. bra at du si i fra. Ja eg må kontrollere mer nøye før eg sende inn.
ja den startet fint som normalt. eg hører de med høreapparat
ja pratet litt rund med mine venner om gløding. fikk meg litt mer usikker om de 
-
TOBLERONEJAN
- -

-
TOBLERONEJAN
- -

-
henning
- -

- Car: t4 2,4d multi allstar
- Phone: 92247052
Re: gløding
ikke for å være ekkel eller noe, men var det ikke dette spørsmålet som hørte til denne tråden??Stig Kastmo wrote:Hei. Jeg har en T4 Caravelle 1993 mod 2.4 diesel som jeg har startproblemer med. Jeg har skiftet rele og glødeplugger. Men den vil fremdeles ikke starte. Det er strøm ned til rele og fra rele til hver enkel plugg. Er det noen som vet hva dette kan være?
skulle gjerne hjulpet deg stig, men har dessverre ikke peiling
Last edited by henning on 20 Apr 2007, 15:21, edited 1 time in total.
Henning
T4 6-seters kombi 94 (solgt)
T4 multivan allstar 94 2,4d
(solgt)
uten buss for tiden..
Multivanmafiaen
uten buss for tiden..
Multivanmafiaen
obs eg fikk testet starte opp uten gløding på 2 sek. Eg tok tiden. inne i garasje de vise null grade i dag tidlig. Den stå stille i 3 uke med batteri fulladet. pga eg bruker høre på musikk mens eg mekke bilen.
Eg tror at eg har den beste 2,4d motor enn de andre 2,4d.De min nævø og nabo har maker bilen som meg utnom farge. De sier de høre at motoren min er så stille gående og herlig lyd de 5 sylindre.
jippi eg er stolt.
Omtrent samme resultat her. Glødinga tok såvidt over 5 sekunder når bilen sto i skyggen i 4-5 plussgrader.TOBLERONEJAN wrote:Veldig mye bra folk hertok tiden i dag på hvor lang tid det tok å gløde, det tok 6 sekunder.
Da sto bilen i en kald felles garage.
Jeg synes det er helt OK, i hvertfall når man tenker på glødinga på 70- og det tidlige 80-tall. Jeg synes å huske at det kunne ta over 20 sekunder på enkelte biler.
-
henning
- -

- Car: t4 2,4d multi allstar
- Phone: 92247052
skal ikke krangle med deg på at tråden er blitt gammel.idara wrote:Hei henning den tråder er ca nesten 1 mnd gammel. Så eg tenke ny tråder samme emne.Så stig sier ingen ting etter 22 mars.
De ser ut at han fikk den i orden ellers??
men problemet er vel ikke helt det samme?
han fikk ikke start, men det får jo du?
jeg skal gi meg med å kverulere
Henning
(solgt)
uten buss for tiden..
Multivanmafiaen
uten buss for tiden..
Multivanmafiaen
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Da forstår jeg mere.
Du sliter mye mer på starteren da, da du må regne lengre kinning før den fyrer.
Råder deg til å vente til lampa slukner. Best slik.
Mange sliter med norsken, der er du ikke alene, og vi skal prøve å ta vare på alle her på forumet.
Du sliter mye mer på starteren da, da du må regne lengre kinning før den fyrer.
Råder deg til å vente til lampa slukner. Best slik.
Mange sliter med norsken, der er du ikke alene, og vi skal prøve å ta vare på alle her på forumet.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Hallo nå gløde de mellom 5-6 sek.
etter eg tok ut rele banke på de så er de ok jippi
Hallo stig fikk du i orden med gløding?? Har du sjekket jord kabel mellom motorblokk og karoseri Eir eller rust kontakt prøv vri den skrue fram og tilbake eller børste rent . De kan verte tenning lås bak stykke slitt. Prøv ikke vri for lang på startnøkkel. bare bite lite granne tilbake mulig du får start lykke til stig

Hallo stig fikk du i orden med gløding?? Har du sjekket jord kabel mellom motorblokk og karoseri Eir eller rust kontakt prøv vri den skrue fram og tilbake eller børste rent . De kan verte tenning lås bak stykke slitt. Prøv ikke vri for lang på startnøkkel. bare bite lite granne tilbake mulig du får start lykke til stig
Ja de stemmer de. eg husker de. eg har hatt opel rekord 2,1 diesel 80 mod de gløde rund den 20 sek. Så eg mistanke tidlig eier tok ut fra gammel bil over på min bil.Nei nå alt i orden gløde de 5-6 sek.VWegard wrote:Omtrent samme resultat her. Glødinga tok såvidt over 5 sekunder når bilen sto i skyggen i 4-5 plussgrader.TOBLERONEJAN wrote:Veldig mye bra folk hertok tiden i dag på hvor lang tid det tok å gløde, det tok 6 sekunder.
Jeg synes det er helt OK, i hvertfall når man tenker på glødinga på 70- og det tidlige 80-tall. Jeg synes å huske at det kunne ta over 20 sekunder på enkelte biler.
-
TOBLERONEJAN
- -

Mulig jeg var litt kjapp på avtrekkeren på mobilen da jeg skulle måle, tror jeg havnet på 5,7 sekunder men det er så godt som 6 sekunderVWegard wrote:Omtrent samme resultat her. Glødinga tok såvidt over 5 sekunder når bilen sto i skyggen i 4-5 plussgrader.TOBLERONEJAN wrote:Veldig mye bra folk hertok tiden i dag på hvor lang tid det tok å gløde, det tok 6 sekunder.
Kan den gløde lengere hvis det er kaldere ute
Jan ove sandnes
Drammen
Jan ove sandnes
Drammen