Drivverk spørsmål, T3 SYNCRO '87 er bilen..

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
Syncroeier
-
-
Car: T3 Syncro DJ '88

Drivverk spørsmål, T3 SYNCRO '87 er bilen..

Post by Syncroeier »

Har kjørt syncroen i noen mnd. når, og er storfornøyd med kjøpet! Det eneste jeg syns er litt kjipt er at man har ganske høyt turtall på 100kmt motorvei(ikke så ekstremt, men det bråker jo litt..) På ryktebørsen fikk jeg høre at det var en modifikasjon man kunne gjøre på girkassen som hjalp på dette, aner ikke hva som måtte gjøres da, noen som har hørt om dette?

En annen ting er at jeg hører en markant 'hyle' lyd - sånn som man hører på lokalbussen - i litt fart(mest når gassen trykkes inn).. Det høres ut som det er fra diffen foran, kan det være at oljenivået er litt lavt i diffen? vanskelig å fylle på ny olje?

siste: hvordan er det å bytte drivaksling foran på disse? er det som på Forden jeg hadde - at girolja renner ut når akslingen trekkes ut? Hvis noen har en aksling til salgs er jeg meget intressert, VW tar jo 6500 for den, så brukt er eneste alternativ for en på millitærlønn(menig).. :?

takker for alle svar!!
Caravelle-Kai
-
-

Post by Caravelle-Kai »

Eskild (Syncro) har vel skrudd mer syncro enn de fleste, så han kan sikkert hjelpe deg.

Hvis han ikke svarer deg her, kan du jo sende han en PM.
2013 Ford Kuga 2,0 TDCi Powershift - Til salgs!
1999 T4 Caravelle 2,5 tdi
1990 T3 Caravelle Coach 1,6D
1975 VW 1200 Jeans
1974 VW 1200 Jeans (konebil)
Coach-Kameraden og Eksil-Rundlyktgeriljaen.
SYNCRO
-
-

Re: Drivverk spørsmål, T3 SYNCRO '87 er bilen..

Post by SYNCRO »

Syncroeier wrote:Har kjørt syncroen i noen mnd. når, og er storfornøyd med kjøpet! Det eneste jeg syns er litt kjipt er at man har ganske høyt turtall på 100kmt motorvei(ikke så ekstremt, men det bråker jo litt..) På ryktebørsen fikk jeg høre at det var en modifikasjon man kunne gjøre på girkassen som hjalp på dette, aner ikke hva som måtte gjøres da, noen som har hørt om dette?

En annen ting er at jeg hører en markant 'hyle' lyd - sånn som man hører på lokalbussen - i litt fart(mest når gassen trykkes inn).. Det høres ut som det er fra diffen foran, kan det være at oljenivået er litt lavt i diffen? vanskelig å fylle på ny olje?

siste: hvordan er det å bytte drivaksling foran på disse? er det som på Forden jeg hadde - at girolja renner ut når akslingen trekkes ut? Hvis noen har en aksling til salgs er jeg meget intressert, VW tar jo 6500 for den, så brukt er eneste alternativ for en på millitærlønn(menig).. :?

takker for alle svar!!
Om du ringer meg på 900 31910 så er det lettere å besvare dine spørsmål. Det kan bli litt mye å skrive her.
Eskild
Post Reply