Motor er en 2.1 m/katalysator. Tror effekten skal være på 95hk.rapidspeed wrote:å motor er det i denna westfaliaen da?
Taigagreens 86 Vanagon Westfalia Weekender
-
TaigAGreEn
- -

- Car: T3 SYNCRO
- Phone: 40492641
-
TaigAGreEn
- -

-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
jaaaaaaa..........TaigAGreEn wrote:Jaaa? Syns også de er fine men i mine fantasier om en sober camper med litt stuk blir de litt for heftige. Tror GL-Coachen vil kle dem meget godtDer Postmeister wrote:Du Tage? Synes den var litt kul usenka med disse felga på jeg!![]()
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
-
TaigAGreEn
- -

Nå står bilen innendørs. Deilig med god plass gitt
Gardiner er på rens, utvendige detaljer ligger på papp på golvet og snart skal hevetaket av. Fjerna den boksen som ligger framst på taket. Der var det samla 20 år med guff, alger kvist lauv etc. Det meste ramla faktisk på golvet når eg tok av boksen...

Tage Vedal
T3-fan
T3-fan
-
TaigAGreEn
- -

Takteltet er demontert og skal renses og få ny myggnetting.

I bilens historikk fant eg bl.a. en skade framme på høyre hjørne. Merkeverksted K.H. Blankenagel i Herdecke fakturerte i oktober 1989 959,74 Deutsche Mark for en liten service samt "vorderwandeckteil ausgebeult, vorderwandeckteil lackiert, abschlussblech vorn lackiert, karosse: lackierung vorbereitet". Det er faen plystre meg det mest svindlerske eg har sett. Også av et merkeverksted!! Jaja. Enorme mengder sparkel lagt rett på en uoppretta skade. Et hull midt i skaden er sveisa igjen og sparkla rett over. Hurra

I bilens historikk fant eg bl.a. en skade framme på høyre hjørne. Merkeverksted K.H. Blankenagel i Herdecke fakturerte i oktober 1989 959,74 Deutsche Mark for en liten service samt "vorderwandeckteil ausgebeult, vorderwandeckteil lackiert, abschlussblech vorn lackiert, karosse: lackierung vorbereitet". Det er faen plystre meg det mest svindlerske eg har sett. Også av et merkeverksted!! Jaja. Enorme mengder sparkel lagt rett på en uoppretta skade. Et hull midt i skaden er sveisa igjen og sparkla rett over. Hurra
Tage Vedal
T3-fan
T3-fan
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
-
TaigAGreEn
- -

Lørdag ettermiddag skulle bilen flyttes til ny garasje som endelig var blitt lokalisert. Henger leid og alt klart. 2 km før vi var framme ligger i 75km/t på E6. Svak høyrekurve, et søkk i veibanen og glatt føre gjør at hengeren mister grepet. Intens ratting og retting følger. 350 meter senere har hengeren fått skikkelig sving på seg og ting er i ferd med å komme virkelig ut av kontroll idet vi kjører inn i en tunnell. Hengeren tar først i tunnellveggen på høyre side, så venstre side med bakre hjørne av hengeren en meter oppe på veggen. Der kommer westyen løs og begge lander på veien. Høyre bakhjul på bilen og begge hjulene på hengerens høyre side punkterer og bulker felgene. Ekvipasjen stopper 10-12 meter lengre bort. Ingen personskader! Syncroen står midt i riktig kjørefelt med et vridd hengerfeste. Hengeren har betydelige skader. Westyen har fått slepekroken revet av, reservehjulsdekselet trykket inn, et lite skrubbsår bak på høyre hjørne av hevetaket og et skjevt bakhjul (antagelig må svingarm byttes). M.a.o. ingen alvorlige konsekvenser. Les: griseflaks av en annen verden. Ingen biler kom i mot og første bil som kom til var lensmannen i sivil.
Forsinkelse i prosjektet kan man trygt si.
Forsinkelse i prosjektet kan man trygt si.
Tage Vedal
T3-fan
T3-fan
Det var kanskje hell i uhellet at tunnellen var der, det ble på en måte en "selvrettende" effekt av den. Alt kunne jo havnet i større grøfter med påfølgende totalhavari av alt hadde ikke veggene vært der 
Lær av andres feil, dine egne kan koste deg livet!
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
90 T3 syncro doka 2,1 112 hk
90 T3 syncro halvpanel, dobbeltdører 1,6 TD
07 Ford Ranger
Member of Team Syncronaut, kaffe- og kartbordgjengen.
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
07 Ford Ranger
-
TaigAGreEn
- -

Helt klart! Pendelsvingen på hengeren var såpass at uten tunnellveggen hadde hengeren kommet forbi bilen. Et autovern hadde nok ikke holdt... I tillegg var det tørr asfalt i tunnellen, noe som hjalp å få stoppa hele greia.steinn wrote:Det var kanskje hell i uhellet at tunnellen var der, det ble på en måte en "selvrettende" effekt av den. Alt kunne jo havnet i større grøfter med påfølgende totalhavari av alt hadde ikke veggene vært der
Følger blir kanskje ei bot. Politikara som kom til stedet oppga ikke navn og spurte ikke hvordan det gikk med meg og kjæresten. De gikk rett i gang med å undersøke tau og jekkstropper og ringe politijurist.. Det viser seg at last skal sikres slik at sikringa holder lastens egenvekt forover og halve lastens egenvekt bakover og til side (åssen vet man det og gjelder dette trafikkuhell i nesten 80 km/t). Videre står det at last skal sikres slik at den ikke faller av under transport. Det skjedde jo ikke her, i og med at bilen kom litt av etter et solid smell i en tunnellvegg.
Tage Vedal
T3-fan
T3-fan
Mange politifolk bryr seg dessverre bare om §§, lite om folk. Når jeg ser på bildene, håper du i alle fall har et BE-sertifikat, da blir det "bare" litt overlast. Har du bare B blir det mest sannsynlig noe større problemer. 
Lær av andres feil, dine egne kan koste deg livet!
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
07 Ford Ranger
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
07 Ford Ranger
-
TaigAGreEn
- -

Her vurder vi fortløpende om Westyen skal avgi innvoller og tak til en karrosserimessig bra (mangler motor) syncro og det hele skal bli en syncro weekender. Spørs om det er enklere enn å bruke tid og krefter på retting og bytting av karrosserideler.. Et minus er jo å flytte over og koble feks AC og fester for seter og skap. Synspunkter?
Tage Vedal
T3-fan
T3-fan
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Med tanke på historikken fra tysk "reparasjon" og ditt uhell, er det kanskje like greit å ta fram øksa og hente deler fra den ?
Nesten lysten på å si jeg ville gjort det. -Sats på at flest mulig deler kan pelles av og brukes videre så selger du de delene du ikke trenger på prosjektet selv om å sitte på en haug med deler over tid er særdeles umotiverende
mvh,
Yngve S
Nesten lysten på å si jeg ville gjort det. -Sats på at flest mulig deler kan pelles av og brukes videre så selger du de delene du ikke trenger på prosjektet selv om å sitte på en haug med deler over tid er særdeles umotiverende
mvh,
Yngve S
-
Stein
- -

- Car: T5 2,5TDi 2008
- Phone: 99497790
To ting.
1. Tror du har "dritflaks" om du bare får en bot for denne transporten. Syntes den sikringen fremover som vises på bildene var under norm. Og lasten med henger overstiger vel kapasiteten/maks tillatt for T3en?
2. Sannsynligheten for rammeskjevhet er vel tilstede allerede når den har vært i veggen i tunnellen.
Hvilken tunell var det? Er det Pytjohåjen?
Trasig greier
Alt slikt er akkurat det man ikke trenger....
Stein
1. Tror du har "dritflaks" om du bare får en bot for denne transporten. Syntes den sikringen fremover som vises på bildene var under norm. Og lasten med henger overstiger vel kapasiteten/maks tillatt for T3en?
2. Sannsynligheten for rammeskjevhet er vel tilstede allerede når den har vært i veggen i tunnellen.
Trasig greier
Stein
Stein Larsen
Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT
TIguan 2013 Bluemotion TDi
-
TaigAGreEn
- -

1. På bildene er stroppene fjernet.. Maks last på hengerfestet er 2t og hengeren veier ca 600kg. Westyen veier ca 1400 og mye interiør er tatt ut så skal ikkje overstige 2000 i hengervekt.Stein wrote:To ting.
Trasig greierAlt slikt er akkurat det man ikke trenger....
Stein
2. Nemlig. Men bilen var ikkje i veggen. Bilen traff bakken med høyre bakhjul og det står nå i 25 graders vinkel. Hmm.
Pytjohåjen er jo en rett og fin tunnell, dette var i Breivikhammertunnellen som ligger 700 meter lenger nord.
Trasig ja, men sånn kan man ikkje tenke
Tage Vedal
T3-fan
T3-fan
-
Stein
- -

- Car: T5 2,5TDi 2008
- Phone: 99497790
Så T3en er godkjent for total hengervekt på 2000kg? Og det står i vognkortet. Da er du sikret der. Og BE har du selvfølgelig? For førerkort klasse B gjør at du kan kjøre vogntog med inntil 3500kg maks, eventuelt kan ikke hengerens maksimalt tillatte vekt overstige 750 kg.
Så på bildene en gang til, joda så svingen i det fjerne. Kom bare ikke på at det var lys i de andre tunellene. Er litt for skjelden oppover den veien, og husker jo egentlig bare navnet på Pytjohåjen
Stein
Så på bildene en gang til, joda så svingen i det fjerne. Kom bare ikke på at det var lys i de andre tunellene. Er litt for skjelden oppover den veien, og husker jo egentlig bare navnet på Pytjohåjen
Stein
Stein Larsen
-
TaigAGreEn
- -

Etter endel tankevirksomhet om skadevurdering kom eg fram til å bruke Westyen som donor til et syncrocamperprosjekt. Flytte over tak og innredning og greier. Mykje jobb, men det er jo en syncrocamper eg EGENTLIG vil ha og det blir dyrt med rustsveising og oppretting... Nå er også DE planene litt i det blå pga en bil som har dukket opp for salg
For å si det sånn: eg slipper å lage min egen syncrowesty
Finner ut av hva det blir til i løpet av påska. Fingre er krysset...
Finner ut av hva det blir til i løpet av påska. Fingre er krysset...
Tage Vedal
T3-fan
T3-fan
-
TaigAGreEn
- -

Det ante meg, he, he... og det er kjempebra at noen som har greie på ting fikk tak i den bilen (for det har ikke jeg!). Grattis, Narle!!!!!! Dette blir sikkert skikkelig bra! Gleder meg til å se den innredningen plassert i en annen T3. Lykke til og du tar sikkert godt vare på ALT.
PS! Har du solgt din andre med Mulitvan-innredning?
Erik
Erik
-
narle
- -

- Car: 16"highroof syncro
- Phone: 4-8-2-7-2-2-3-2
Takk.Har ikke solgt Multivan enda.Tror nok at jeg vil reparere Westfaliaen og ta vare på den,om mulig.erjo wrote:Det ante meg, he, he... og det er kjempebra at noen som har greie på ting fikk tak i den bilen (for det har ikke jeg!). Grattis, Narle!!!!!! Dette blir sikkert skikkelig bra! Gleder meg til å se den innredningen plassert i en annen T3. Lykke til og du tar sikkert godt vare på ALT.
Erik
91 Halvpanel Syncro 1,9tdi
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
87 Syncro Caravelle GL 1.9 tdi
87 Westfalia Club Joker 2,1 inj
84 Caravelle Carat 1,9 inj.wbx
79 Sika 2.0 luftkjølt
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
87 Syncro Caravelle GL 1.9 tdi
87 Westfalia Club Joker 2,1 inj