Noen som har bilder av campere (mm) til mitt lille prosjekt?

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
PunyV

Noen som har bilder av campere (mm) til mitt lille prosjekt?

Post by PunyV »

Hei folkens!

Jeg har gått i barndommen og begynnt a mekke på modellbiler, er litt lei av bare å skru på fullskalabil!? Nå har jeg gått i gang med en "drømmecaravelle", en modell i skala 1:25 med utgangspunkt i en Revell Polizei-bus som jeg fikk kjøpt her på forumet!

Det jeg nå er på jakt etter er gode bilder av caraveller med høyt campingtak slik at jeg vet hvordan det egentlig skal se ut. Hvis det er noen som har goe bilder av drivverket til syncro så er jeg også på jakt etter slike. Ombygging fra bakhjulsdrift til syncro er litt lettere i skala 1:25 håper jeg :lol: . Hvis noen har enkle "strektegninger" av syncrodirvverket eller høye tak så er det det beste, men alle bilder mottas med takk!

Send gjerne direkte til meg på mail :D

Mvh
Kjell B.
Som man roper på vwbus får man svar!
TaigAGreEn
-
-
Car: T3 SYNCRO
Phone: 40492641

Post by TaigAGreEn »

Her er noen, fra forskjellige produsenter: westfalia, reimo, adwenturewagen, sca, dehler...
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Tage Vedal

T3-fan
PunyV

Post by PunyV »

Der var det mye utrolig flott å velge mellom! Tusen takk TaigAGreEn!

Jeg har lagd et prøvecampingtak, rett ut fra fri fantasi. Det ser ut som jeg må modifisere litt til før jeg får et resultat som ser bra ut!

Har ellers fått tak i Firestone All terrain dekk i ca 30-32 tommer, er litt vanskelig å finne dimensjonene på så små dekk.....

Custom støtfanger er under produksjon, men må modifiseres endel før den er klar (med vinch og store ekstralys)

Dette er den første campingbilen jeg eier (snart eier), så jeg vet ikke helt hva mere jeg skal planlegge å putte på den... Listen så langt inneholder, utenom det jeg så langt har sagt: Mere ekstralys, LT-speil, stige og reservehjul (og kanskje jerrykanne) på hekken, og så klart en grønnlandskajakk i seilduk på taket. Av innredning finnes det så mye fint til disse bilene, så jeg klarer ikke helt å bestemme hvordan innredningen skal se ut, og hva den skal inneholde...

Alt dette høres litt merkelig ut, men jeg vil ha bilen slik en fullskala bil kunne ha sett ut om jeg hadde hatt ubegrenset med til og penger. Jeg kan jo ikke lage en modellbil som ikke ser "virkerlig" ut!?

På bilen min (1:1) er det to paralelle firkantrør som dekker mellomakselen og motoren, men jeg vet at på andre offroad-biler så er det mange som har heldekkende plater som beskytter hele eller deler av buken på bilen. Men dette er ikke noe som jeg har sett på syncro så langt, er det noen som har sett noe slikt på andre syncro'er?

Her er en liten førpremiere på nybilen min, mere kommer kanskje etter hvert!

-Kjell

Image
Harald Hansen
-
-
Car: 1986 T3 Syncro

Post by Harald Hansen »

Artig modellbil! Du får holde oss oppdatert!
Harald Hansen
2003 Multivan Syncro m/ hevetak
1988 T3 Syncro C, to sperrer, 225/75R16, 1,9 TD (AAZ)
PunyV

Post by PunyV »

Nå har jeg googlet i en god stund, men jeg finner ingen gode bilder av drivverket og motor til syncro. Hvis noen har noen gode bilder, gjerne strektegninger (slik som i verkstedsmanualer), så vil jeg veldig gjerne ha slike. Trenger og bilder av hele forstillingen.

Jeg har prøvd å ta bilder selv, men det er så trangt under bilen min at jeg ikke får stor nok avstand mellom motiv og kamera, og det er litt vanskelig/slitsomt å løpe ut til bilen hver gang jeg trenger en referanse...

Valget av campingtak falt på SCA taket, ettersom det er det taket jeg helst ville hatt på min fullskalabil (og at det er et enkelt tak som er enkelt å lage en liten kopi av!)

-Kjell
PunyV

Post by PunyV »

Hei folkens!

Jeg jobber sakte men sikkert framover med mitt lille "morroprosjekt" men mangler litt info. Har funnet fra den gode gamle ETKA'n og sett noen gode bilder der, men skulle gjerne hatt flere bilder av alt mellom motoren og dekkene. Det jeg gjerne skulle hatt var bilder av motoren, girkassa, bakhjulsopphenget med akslinger, og framdiffen med framhjulsopphenget. Kan tenke meg at det finnes gode bilder i diverse verkstedsmanualer (men ikke i Haynes), men etter et dårlig utført pcbytte så mista jeg alt av dokumentasjon som jeg hadde. Jeg trenger også bilder i flere vinkler av samme delen, også undersiden, slik at jeg kan scratchbygge alle de delene som jeg trenger.

Nå kommer jeg ikke lengre uten å få laget drivverket med hjuloppheng. Endel ting kan jeg ta bilde av på min egen syncro, men det er ikke alt som enkelt kan fotograferes når jeg ikke har mulighet til å løfte bilen opp i lufta (MYE høyere enn det jeg klarer med en liten biltemajekk)

Så please, se etter i diverse bøker og dokumenter dere skulle ha liggende, eller om noen har noen av disse delen liggende på gulvet i garasjen. Jeg trenger sårt mere info/bilder. Jeg har ikke lyst til å ha brukt MANGE timer på en modell som ikke er god nok. Det er kanskje ikke slik de fleste av dere bryr dere med, men noen av oss er faktisk gale nok til å tilbringe flere timer om dagen med slikt små mekking.

På forhånd takk til de som kan hjelpe meg.
-Kjell B.
freshmaker

Post by freshmaker »

Hei

Har fulgt mye med på dette forumet, men lite aktiv.. Nå har det seg sånn at jeg bygger endel modellbiler og må si det ser ut som du har kommet veldig godt i gang her.. Selv er jeg på jakt etter et byggesett av en camper, men de har en tendens til å bli veldig dyr på ebay..

F.eks. denne: http://cgi.ebay.com/Revell-Volkswagen-W ... dZViewItem

http://cgi.ebay.com/VW-Van-Camper-1-24- ... dZViewItem

Dette er bare noen eksempler..

Følger med på prosjektet ditt, og muligens kommer det noe bilder av mitt kommende prosjekt også..
Jørgen
Egentlig er det saab som gjelder, men er fasinert av VW t1-t3..
freshmaker

Post by freshmaker »

Du kan jo se igjennom denne tråden om VW på scaleautomag.com om du føler for inspirasjon.. Noen T3`er her også, faktisk noen bygd i norge også: http://www.scaleautomag.com/sca/communi ... C_ID=22040
Jørgen
Egentlig er det saab som gjelder, men er fasinert av VW t1-t3..
Post Reply