Det hadde vært så FETT!!
http://www.smallcar.com/vanagonwrx.htm
Kan noen snarest opprette SMALL CAR avd. NOREG?
-
TaigAGreEn
- -

- Car: T3 SYNCRO
- Phone: 40492641
Kan noen snarest opprette SMALL CAR avd. NOREG?
Tage Vedal
T3-fan
T3-fan
-
Martin Sandvik
- -

- Car: 2010 Multivan T5
- Phone: 40204030
Re: Kan noen snarest opprette SMALL CAR avd. NOREG?
Hva er det du mener? skaffe deler? det gjør jeg. om noen har gjort dette så er Thomas igang, kjøpt ombygging for Subaru.
Martin
-
TaigAGreEn
- -

- Car: T3 SYNCRO
- Phone: 40492641
ser ikkje noe om dette på vwbus.no. legg ut info og priser så har vi det gående. syns generelt (for meg som nesten strøyk i tysk..) det er vanskelig og kronglete å få info om tilgjengelige ombygginger. Har ikkje tenkt å gjøre det sjøl... Forøvrig kunne det vært kjekt å få info om hvor man får satt i feks en 1.9TDI på en fagmessig måte. Har en 1.6td Syncro på gang som skal få ny motor.

Tage Vedal
T3-fan
T3-fan
Det enkleste her er å bytte ut det elektroniske med en konverterings-diselpumpe. Denne kan skaffes fra Tyskland og gir motoren like mye hk.taigagreen wrote:ser ikkje noe om dette på vwbus.no. legg ut info og priser så har vi det gående. syns generelt (for meg som nesten strøyk i tysk..) det er vanskelig og kronglete å få info om tilgjengelige ombygginger. Har ikkje tenkt å gjøre det sjøl... Forøvrig kunne det vært kjekt å få info om hvor man får satt i feks en 1.9TDI på en fagmessig måte. Har en 1.6td Syncro på gang som skal få ny motor.
Det fine med dette er at man ikke er avhengig av strøm på samme måte som TDI´en, om man skulle gå tom for strøm.
Betyr det at man ved en vanlig 1,6TD kan få ut betydelig mer hk bare ved å montere en konverterings-diselpumpe?SYNCRO wrote:Det enkleste her er å bytte ut det elektroniske med en konverterings-diselpumpe. Denne kan skaffes fra Tyskland og gir motoren like mye hk.
Det fine med dette er at man ikke er avhengig av strøm på samme måte som TDI´en, om man skulle gå tom for strøm.
Espen
Espen wrote:Betyr det at man ved en vanlig 1,6TD kan få ut betydelig mer hk bare ved å montere en konverterings-diselpumpe?SYNCRO wrote:Det enkleste her er å bytte ut det elektroniske med en konverterings-diselpumpe. Denne kan skaffes fra Tyskland og gir motoren like mye hk.
Nei det kan du nok ikke. Dette er for å beholde TDI´ens hk om man ikke vil bruke elektonikken. Det som imidlertid går an å gjøre med 1,6 TD´en er å montere en vannavkjølt intercooler. Dette vil gi deg ca 90 hk og en motor som holder lenger fordi motoren får "kald" ladeluft og ikke varm som den får i utgangspunktet.
PS: skal prøve å sende deg et koblingsskjema til el.speil om noen dager. Er bare hjemme en liten tur , men er tilbake om noen dager.
Eskild
Hvor mye må man egentlig ut med for en vannavkjølt intercooler da? Og bør man ikke egentlig ha en oljekjøler da også? Driver å grubler på om jeg burde konvertert til bensin-bil, eller prøve å få noe mer ut av TD-motoren for tiden...SYNCRO wrote:Nei det kan du nok ikke. Dette er for å beholde TDI´ens hk om man ikke vil bruke elektonikken. Det som imidlertid går an å gjøre med 1,6 TD´en er å montere en vannavkjølt intercooler. Dette vil gi deg ca 90 hk og en motor som holder lenger fordi motoren får "kald" ladeluft og ikke varm som den får i utgangspunktet.
PS: skal prøve å sende deg et koblingsskjema til el.speil om noen dager. Er bare hjemme en liten tur , men er tilbake om noen dager.
Eskild
Flott om du sender meg koblingsskjema
Espen